Korzár logo Korzár Košice
Piatok, 20. máj, 2022 | Meniny má Bernard

Eurobus zvýši cestovné na diaľkových linkách

Ak plánujete v najbližšom čase cestovať autobusom napríklad z Košíc do Londýna alebo z Michaloviec do Prahy, môžete sa pripraviť na to, že kvôli zavedeniu mýta zaplatíte až o 10 percent vyššie cestovné.

Cestujúci zatiaľ mýto priamo nepocítia. KSK však bude musieť dopravcom poskytnúť vyššie dotácie, menej zostane napr. na sociálne služby alebo kultúru.Cestujúci zatiaľ mýto priamo nepocítia. KSK však bude musieť dopravcom poskytnúť vyššie dotácie, menej zostane napr. na sociálne služby alebo kultúru. (Zdroj: veja)

Ak plánujete v najbližšom čase cestovať autobusom napr. z Košíc do Londýna alebo z Michaloviec do Prahy, môžete sa pripraviť na to, že kvôli zavedeniu mýta zaplatíte až o 10 percent vyššie cestovné.

KOŠICE. Cenník lístkov v prímestskej doprave do 100 km sa zatiaľ meniť nebude, avšak šéf košického Eurobusu Ľubomír Gerši v budúcnosti nevylučuje ich zvýšenie. Elektronické mýto by pre najväčšieho dopravcu na východe republiky malo priniesť dodatočné náklady vo výške 162 000 €. To, čo bude musieť Eurobus zaplatiť navyše štátu, si vypýta naspäť od občanov. Bude to formou zvýšenia cestovného na diaľkových linkách, resp. si ich zahrnie aj medzi oprávnené náklady, ktoré každý rok posiela na Úrad KSK. A ten mu ich s najväčšou pravdepodobnosťou vyplatí späť na základe zmluvy o výkone vo verejnom záujme v pravidelnej autobusovej doprave...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V prípade takýchto výkonov ide najmä o prevádzku nerentabilných autobusových spojov do koncových obcí, resp. poskytovanie zľavám pre žiakov, študentov, občanov nad 70 rokov veku, ZŤP a iným. V prímestskej doprave sa by sa mýto na používanie diaľnic a ciest 1. triedy z celkových 14,5 milióna kilometrov výkonov Eurobusu ročne vzťahovalo ročne na necelých 2,5 milióna km.

Ľ. Gerši: Spoje rušiť nebudeme

"Momentálne spracúvame analýzu o dopadoch mýta na naše hospodárenie. Cestujúcich na prímestských linkách však môžem ubezpečiť, že sa v najbližšom čase nemusia obávať zvýšenia cestovného, prípadne rušenia liniek. Cestovný poriadok bude platiť do polovice decembra tohto roku, na tom sa nič nemení. Čo sa týka rokovaní s Košickým samosprávnym krajom, ktorý svojím výmerom určuje ceny prímestskej dopravy do 100 km, doteraz sa neuskutočnilo žiadne spoločné stretnutie v tejto záležitosti. Predpokladám však, že niekedy v budúcnosti sa tak udeje. Mýto považujeme za oprávnené náklady, systém zúčtovania je daný, a keďže nám to zvýši výdavky, zahrnieme si ho do našich kalkulácií pre preplatenie našich strát, ktoré nám vznikajú pri výkonoch vo verejnom záujme. V prípade cien medzimestskej prepravy, ktoré nie sú regulované, predpokladáme k 1. februáru ich zvýšenie o 4 - 5 percent, pri linkách smerujúcich do zahraničia to môže byť až 10 percent," uviedol pre náš denník Ľubomír Gerši.

SkryťVypnúť reklamu

KSK nevidí dôvod na zvyšovanie

KSK podľa hovorkyne župana Zdenka Trebuľu (Smer) Zuzany Bobrikovej zatiaľ nevidí dôvod na zvyšovanie cien v medzimestskej doprave do 100 km a ani vyplateniu vyššej finančnej dotácie zo svojho rozpočtu pre dopravcov, ktorí zabezpečujú základnú dopravnú obslužnosť kraja.

Za rok 2009 napr. dostal Eurobus od KSK zálohu za výkony vo verejnom záujme vo výške 4,25 milióna eur, avšak podľa Ľ. Geršiho boli ich skutočné náklady na tieto výkony okolo 5 miliónov €. O preplatení rozdielu medzi oboma sumami budú ešte rokovať s KSK, avšak až po tom, čo uzavrú uplynulý finančný rok. Šéf Eurobusu predpokladá, že za tento rok budú najmä kvôli mýtu požadovať od KSK sumu mierne prevyšujúcu 5 miliónov Sk.

Šéf košického Eurobusu. Podľa doterajších analýz Ľ. Gerši predpokladá, že ich náklady
na mýto dosiahnu cca 162 000 €.
Foto: Veronika Janušková

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 065
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 284
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 5 279
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 2 250
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 1 529
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 410
  7. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 147
  8. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 063

Blogy SME

  1. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám?
  2. Otilia Horrocks: "Urbex" na vstupe do Košíc
  3. Roman Kebísek: Transport sestier Franklových z bratislavskej Patrónky do Osvienčimu r. 1942
  4. Ivan Beňovič: Význam osobného súkromia pre človeka a spoločnosť
  5. Marta Karchňáková: O tom, čo si odnášam
  6. Marta Karchňáková: About what I’m taking with me
  7. Michala Guľasová: Mark Roberts - Krvavá hmla - knižná recenzia
  8. Denisa Tomíková: Radosť v krabičke
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 15 462
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 088
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 738
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 4 908
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 099
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 3 967
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 143
  8. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 2 766
  1. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám?
  2. Otilia Horrocks: "Urbex" na vstupe do Košíc
  3. Roman Kebísek: Transport sestier Franklových z bratislavskej Patrónky do Osvienčimu r. 1942
  4. Ivan Beňovič: Význam osobného súkromia pre človeka a spoločnosť
  5. Marta Karchňáková: O tom, čo si odnášam
  6. Marta Karchňáková: About what I’m taking with me
  7. Michala Guľasová: Mark Roberts - Krvavá hmla - knižná recenzia
  8. Denisa Tomíková: Radosť v krabičke
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 15 462
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 088
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 738
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 4 908
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 099
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 3 967
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 143
  8. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 2 766
  1. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu