Korzár logo Korzár Košice
Streda, 18. september, 2019 | Meniny má Eugénia
Nájdete nás na webe
TVORIA SA KOLÓNY, SPOJE MEŠKALI ASI 10 MINÚT

Mesto i investor monitorujú situáciu pri Auparku

Kolóny áut, ktoré sa tvorili v utorok v Košiciach na Štúrovej či Jantárovej ulici po zavedení dopravných zmien kvôli výstavbe Auparku, boli len slabým odvarom oproti včerajšej rannej špičke.

Palackého ulica. V smere na Námestie osloboditeľov sa tvorili kolóny.Palackého ulica. V smere na Námestie osloboditeľov sa tvorili kolóny.(Zdroj: Judita Čermáková)

Kolóny áut, ktoré sa tvorili v utorok na Štúrovej či Jantárovej ulici po zavedení dopravných zmien kvôli výstavbe Auparku, boli len slabým čajovým odvarom oproti včerajšej rannej špičke. Vozidlá zahltili ulice Palackého, Jantárovú, Štúrovu, Bajzovu, Protifašistických bojovníkov, linky MHD meškali v priemere asi 10 minút.

KOŠICE. Ráno si nepomohli ani vodiči, ktorí sa chceli vyhnúť križovatke Palackého-Jantárová-Protifašistických bojovníkov-Námestie osloboditeľov a zvolili jazdu do centra mesta po Rastislavovej. Krátko po 8.00 hod. tam stáli v rade dlhom možno kilometer i viac.

DPMK je pripravený konať

Monika Murová z košického dopravného podniku (DPMK) nás včera informovala, že sa vraj dopravná situácia v okolí Námestia osloboditeľov vyvíjala včera tak, ako v DPMK predpokladali.

"Počas rannej špičky dochádzalo k zápcham, linky MHD meškali približne desať minút," povedala nám Murová. "Bolo to najmä preto, lebo motoristi nerešpektovali zákazy odbočenia z ulice Protifašistických bojovníkov vľavo na námestie, bočili priamo na Rooseveltovu ulicu bez toho, aby išli po obchádzkovej trase popod most smerom k Jakabovmu palácu. Treba počkať niekoľko dní, motoristi si musia na dopravné zmeny najprv zvyknúť, potom uvidíme."

Vedenie DPMK je pripravené, ak by problémy pretrvávali, zaviesť v MHD opatrenia, ktoré by prípadnú nepriaznivú situáciu eliminovali na čo najmenšiu mieru.

Monitorujú dopravnú situáciu

Podľa Jaroslava Vrábľa, vedúceho komunikačného referátu Magistrátu mesta Košice, stav dopravy v dotknutej lokalite podrobne monitorujú zástupcovia investora Auparku, dopravnej polície i mesta.

"Mnohí vodiči sa zrejme až na základe vlastnej skúsenosti rozhodnú, či budú aj v nasledujúcom období využívať túto, alebo uprednostnia alternatívne trasy," uviedol včera Vrábeľ. "Zvoliť inú trasu odporúčame najmä počas dopravnej špičky. Ráno by sa mali tejto lokalite vyhnúť hlavne vodiči prichádzajúci do centra cez Palackého od Prešovskej-Sečovskej a z Južného nábrežia. Popoludní odporúčame, aby si inú trasu zvolili predovšetkým motoristi, ktorí odchádzajú z centra cez Palackého zo smeru od Štúrovej a Jantárovej."

Vedenie mesta vodičov prosí, aby rešpektovali dočasné dopravné značenia, najmä: zákaz odbočenia vľavo z Protifašistických bojovníkov na Rooseveltovu pre osobné autá, ako aj zákaz zastavenia na Rooseveltovej ulici vedľa parčíka, čo by mohlo obmedzovať autobusovú dopravu.

Čo nespokojných Košičanov zaujíma?

Na otázky a podnety odpovedal v internetovej diskusii Pavel Titl, dopravný inžinier z Košíc.

  • Prečo môžu pri krytej plavárni odbočovať doľava na námestie iba autobusy MHD a nie aj iné motorové vozidlá? "Keby sa nechalo odbočenie doľava aj pre individuálnu automobilovú dopravu, v priebehu minúty by sa upchala celá križovatka Palackého-Jantárová a doprava na vstupoch (Palackého-Jantárová-Námestie osloboditeľov) by skolabovala."
  • Prečo neotvorili dočasne pre autá križovatku Južná trieda-Štúrova (medzi pamätníkmi na námestí)? "Medzi pomníky sa autá púšťať nedajú, nastali by kolízie s električkami. Je pripravený variant zmeny zjenosmernenia Pribinovej ulice a možnosť vjazdu do centra mesta v smere zo Štúrovej doľava, poza Dargov po Mojmírovej a doľava do Pribinovej s pokračovaním po Rooseveltovej a ďalej, napr. do Puškinovej."
  • Problémy sú aj na Štefánikovej v smere od Palackého pri výjazde autobusov MHD zo Staničného námestia do zúženého jazdného pruhu. "Svetelná signalizácia pri plavárni vytvára v koryte v smere od Palackého v každom cykle 30-sekundovú medzeru - vtedy majú zelenú chodci cez komunikáciu ku plavárni. Postačuje to na to, aby zo Staničného námestia bez problémov vyšli autobusy MHD aj autá. Zozipovanie Štefánikovej umožňuje j zatočiť vľavo, naspäť k Sennému trhu."
  • Ak z Palackého na Protifašistických bojovníkov majú autá na odbočenie iba jeden jazdný pruh, čo by mohlo spôsobiť zahltenie Prešovskej-Sečovskej? "Od včera slúžia vodičom na odbočenie doprava z Palackého dva jazdné pruhy."
  • Dopravný podnik poukázal na možnú stratu cca 30 000 eur za kilometre, ktoré navyše najazdia po obchádzkach linky MHD. Košičania tvrdia, že straty by nemalo zaplatiť zo svojej rezervy mesto, ale investor Auparku. "Obchádzková trasa pre autobusy DPMK cez Rooseveltovu má dĺžku 435 metrov, pôvodná trasa sa tak predĺžila iba o 155 metrov. Ak to robí za rok cca 30 000 eur, je to na zamyslenie."
sam

Dopravný expert Pavel Titl. "Je potrebné vyčkať pár dní, situácia sa upokojí."
Foto: Veronika Janušková

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zázemie vo finančnom sektore je dôležité. Aj pre bývalého vojaka
  2. SEAT vyriešil problém s bezpečnosťou bezkľúčového prístupu
  3. Na hrúbke záleží. Aj dva centimetre rozhodujú
  4. Známe i menej známe tváre nechcú inú zdravotnú poisťovňu
  5. Bývate často chorý? Odmerajte si vlhkosť vzduchu
  6. Revolučný Volkswagen ID.3 naživo z Frankfurtu!
  7. Nepremeškajte túto šancu. Jedinečná konferencia sa blíži
  8. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  9. Afrika, Ázia a Karibik: Exotické plavby s letenkou a sprievodcom
  10. Kupujete si SUV do mesta? Oplatí sa benzín, diesel alebo hybrid?
  1. Známe i menej známe tváre nechcú inú zdravotnú poisťovňu
  2. Bývate často chorý? Odmerajte si vlhkosť vzduchu
  3. Ochrana klímy spojí slovenské mestá a obce
  4. Revolučný Volkswagen ID.3 naživo z Frankfurtu!
  5. Na hrúbke záleží. Aj dva centimetre rozhodujú
  6. Nepremeškajte túto šancu. Jedinečná konferencia sa blíži
  7. Atos sa stal členom IDSA
  8. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  9. Tepelné čerpadlo - v lete schladí, v zime ohreje
  10. Košický magistrát chce spravovať verejný cintorín a krematórium
  1. Kupujete si SUV do mesta? Oplatí sa benzín, diesel alebo hybrid? 12 098
  2. Máte bolesti hlavy či depresie? Vinníkom môže byť intolerancia 8 114
  3. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 7 630
  4. Ako si správne sporiť v čase nízkych úrokov? 7 168
  5. Afrika, Ázia a Karibik: Exotické plavby s letenkou a sprievodcom 6 822
  6. Vyhrajte cestu okolo sveta 6 021
  7. Na hrúbke záleží. Aj dva centimetre rozhodujú 4 655
  8. SEAT vyriešil problém s bezpečnosťou bezkľúčového prístupu 4 649
  9. Last minute tipy: Top ponuky na koniec leta 4 589
  10. V prvom roku fixný výnos až 8,5 % ročne 4 297

Neprehliadnite tiež

Košickí aktivisti varujú, že zrušia podporu primátorovi Polačekovi

Hlasovali už aj o vylúčení viceprimátora Gibódu z klubu.

Henrich Burdiga (vľavo) a Jaroslav Polaček.

Vedenie Košíc chce dať skontrolovať tendre za 250 miliónov. Asi narazí

Dve firmy podľa Burdigu odkázali, že ich nikto neoslovil, ako tvrdí mesto.

Preverovať sa má aj tender na električky.

Košická advokátka namieta v kauze Nigut banskobystrického sudcu

Právoplatný verdikt na krajskom súde nepadol.

Advokátka Katarína Dušáková je toho názoru, že predseda senátu by ju nemal súdiť.

Opozičný predák spochybňuje časť platu viceprimátorov Popradu

Podľa nich i hlavnej kontrolórky je všetko v súlade so zákonom.

Zľava hlavná kontrolórka, viceprimátori Kavka a Pčola a primátor.

Hlavné správy zo Sme.sk

Sulíkovo krídlo žiada pád republikovej rady, prekážajú mu Galko a ďalší

Skupina poslancov vytvorila platformu Demokratické jadro.

Richard Sulík
Režisér Václav Marhoul a Petr Kotlár, hlavný predstaviteľ filmu Pomaľované vtáča.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Fico mal zasa pravdu!

Vláda bez zrozumiteľnej podpory má nebyť, alebo len kúriť a svietiť.

Peter Tkačenko

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop