Odpoveďou ministerstva dopravy na list vedenia mesta košice, aby sa autobusová doprava vyňala zo systému spoplatnenia mýta, bolo to, že nám vyňali jediný úsek. Aj to taký, ktorý mestu ani DPMK veľmi nepomôže. "Je to pre nás výsmech," hovorí generálny riaditeľ DPMK Michal Tkáč. "Vyňatie úseku Lunik IX, Moldavská a Juh, je pre náš dopravný podnik bezvýznamné. Na výške nákladov za mýto sa prakticky nič nemení."
Pokiaľ bude vyňatý z mýtneho systému iba úsek R02-017 (1,78 km), ktorý hovorca ministerstva uvádza v médiách, pre DPMK to naďalej znamená, že 50% liniek ostáva spoplatnených a palubnými jednotkami musí byť vybavená celá autobusová doprava. "Teda všetkých 203 autobusov, na čom nič neušetríme," povedal M. Tkáč. Po úseku, ktorý ostáva spoplatnený, jazdia štyri linky MHD RA5, RA6, RA7, RA8 v smere do Šace, takže hoci na určitom úseku mýto platiť nebudú, na ďalších ho už platia. "Je to pre nás zanedbateľná úspora asi 3 percentá," uvádza M. Tkáč. "Spravili sme si porovnanie. Kým DPMK ´odpustia´ 3 percentá spoplatnených úsekov podľa dĺžky, v Bratislave odpustia 26 percent spoplatnených úsekov podľa dĺžky."
DPMK preto skúša ďalšie riešenie. Prostredníctvom magistrátu mesta iniciuje zmenu označenia hraníc mesta na príslušnom cestnom správnom orgáne. "Ide o to, aby sa oficiálnou súčasťou mesta stali aj mestské časti Šaca, Poľov, Lorinčík a Pereš," uviedol predseda Predstavenstva DPMK Igor Jutka. "Aj pre ich obyvateľov predsa DPMK zabezpečuje mestskú verejnú dopravu."
Cestujúci, ktorí sa stále obávajú prípadného zdražovania cestovného, môžu ostať pokojní. "DPMK i mesto už niekoľkokrát deklarovali, že sa cestovné nebude zvyšovať. Veríme, že toto je len prechodné obdobie a tie úseky, ktoré požadujeme, budú nakoniec spod platenia mýta vyňaté," povedal na záver M. Tkáč. Vynaložené náklady bude DPMK kompenzovať inak. Nebudú sa realizovať niektoré plánované akcie. Či už opravy, údržba, prípadne iné.
Autor: mia
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári