Východiskom, ako vyriešiť problematické parkovanie najmä v centre mesta, sú parkovacie domy. Mesto tvrdí, že už čoskoro vypíše súťaž na ich výstavbu. Prioritou sú tri. Z nich je momentálne kľúčovým ten pri Steel Aréne, keďže hokejové majstrovstvá sveta budú u nás už na budúci rok. Nielenže sa tam nezačalo stavať, ešte nie je jasné ani to, kto to urobí. A je otázne, či tam budú hokejoví fanúšikovia vôbec parkovať.
KOŠICE. Mesto Košice urobilo vlani prieskum záujmu o výstavbu parkovacích domov na Kasárenskom námestí a na Vodnej ulici formou PPP projektov. Mal iba informatívny charakter. Svoje návrhy odprezentovalo šesť spoločností so zahraničnou majetkovou účasťou. Odvtedy uplynulo niekoľko mesiacov.
Súťaž vyhlásia už čoskoro
"V rámci prvej etapy mesto zadefinovalo prioritnú potrebu vybudovania troch hromadných parkovacích garáží pri Steel Aréne, na Kasárenskom námestí a Vodnej ulici. Aktuálne finišuje príprava modelu a súťaže na výber investora, ktorý zabezpečí projekt výstavby parkovacích garáží. Vyhlásená bude už čoskoro - v nasledujúcich týždňoch," informoval hovorca mesta Jaroslav Vrábeľ o tom, čo je v tejto veci nové.
Predchádzajúcu súťaž zrušil vlani primátor František Knapík (KDH), pretože ponuku predložil iba jeden záujemca.
Tvrdia, že si poradia
Vkladom mesta do úspešného priebehu hokejových majstrovstiev sveta 2011 v Košiciach mala byť výstavba parkovacieho domu s 500 miestami pri Steel Aréne. Hoci stále jednoznačne deklaruje, že má o to záujem, nevylučuje ani iné možnosti. Zvlášť, ak podľa radnice nie je parkovací dom podmienkou organizátorov - Svetovej hokejovej federácie IIHF, či nášho SZĽH. Magistrát informoval, že chce rokovať aj o alternatívnej možnosti s majiteľmi obchodných centier, pred ktorými sú kapacity na parkovanie väčšieho množstva áut. Do úvahy prichádzajú aj iné provizórne parkoviská.
Riaditeľ organizačného výboru MS v Košiciach Petr Handl sa pre SME tiež vyjadril v tom zmysle, že si poradia aj bez parkovacieho domu. Podľa neho nie sú vzdialenosti v Košiciach až také veľké, aby sa nedalo presúvať peši. "Uprednostníme MHD, budeme sa usilovať obmedziť individuálnu dopravu autami."
V centre mesta sa už niet kde hýbať
Košičanov však momentálne aj tak viac trápi katastrofálna situácia s parkovaním v historickom jadre mesta. V súčasnosti tam chýba podľa údajov magistrátu vyše 1 600 miest. Vzhľadom na nedostatok voľnej plochy a úzke ulice je to možné v centre riešiť iba výstavbou viacpodlažných parkovacích domov.
Predstavy mesta sú vybudovať podzemnú garáž na Vodnej ulici s minimálne štyrmi podlažiami a kapacitou 150 až 200 parkovacích miest. Na Kasárenskom námestí by mala mať minimálne dve podzemné podlažia a maximálne štyri nadzemné s kapacitou 300 až 400 miest.
Kapacita parkovania by sa mala v budúcnosti zvýšiť aj v štyroch ďalších lokalitách, ktoré sú vybrané na tento účel. Vhodné sú Strojárenská a Továrenská, možnosti sú pri Jumbo centre a na Sennom trhu.
"V súčasnosti je na území mesta celkovo okolo 40-tisíc parkovacích miest, potrebných je asi 54-tisíc. Súčasný stav statickej dopravy poukazuje na nedostatok parkovacích miest vo viacerých mestských častiach, pričom najvypuklejšie sa to prejavuje práve v centre mesta. Preto sa parkovanie prioritne rieši práve tam," uviedol Vrábeľ.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári