KOŠICE. "Na rokovaní komisie cirkví bola prerokovaná problematika propagovania nemorálnych a neetických reklám prostredníctvom veľkoplošných plagátov, bilbordov a obchodov v centre mesta," informoval jej predseda Bernard Berberich (KDH). "Konkrétne na semaforoch Štúrovej a Žižkovej ulice, tiež bilbordy na križovatke Palackého a ulice Protifašistických bojovníkov a nedávne celoslovenské reklamy na zimný výpredaj v EXIsporte a mnohé iné."
Nesúhlasia s Radou pre reklamu
Komisia preto prijala uznesenie, kde deklarovala i nesúhlas s nálezom arbitrážnej komisie Rady pre reklamu, podľa ktorého nie je kampaň na zimný výpredaj s modelkou odhaľujúcou poprsie v rozpore s Etickými zásadami reklamnej praxe platných na území SR.
Podľa komisie má spôsob vyobrazenia nahoty ľudského tela v reklame zodpovedať spoločenským a kultúrno-duchovným tradíciám, z ktorých vychádza aj vnímanie mravnosti a verejnej morálky, čo sa odzrkadľuje aj v rozlišovaní pohoršujúceho. Uvádza, že je žiaduce z religiózneho hľadiska rešpektovať kategóriu ľudí, ktorých takéto reklamy nepochybne pohoršujú. Prijali preto morálny apel.
"Komisia cirkví žiada všetkých zadávateľov reklám, aby pri zadávaní svojich reklamných spotov, obrazov či celých kampaní dbali na etickosť a mravnosť v súlade so zákonom o reklame."
Autor: ee
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári