Korzár logo Korzár Košice
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky
KDE NEVYŠLO, CHODNÍK NA PARKOVISKO

Košice sa schválenej cyklotrasy nedržali

Cyklisti sa konečne dočkali novej trasy naprieč mestom. Ku koncu roka už bol hotový a vyznačený chodník, ktorý sa napojil na už existujúci na Hlavnej ulici a vedie cez Komenského ulicu až po štadión Lokomotívy.

Kuriozita. Takto obchádza prekážku cyklochodník na Komenského ulici.Kuriozita. Takto obchádza prekážku cyklochodník na Komenského ulici. (Zdroj: Judita Čermáková)

Do rozvoja cyklodopravy investovalo mesto 125-tisíc eur.

KOŠICE. Cyklochodník pri Východoslovenskej vodárenskej spoločnosti na Komenského ulici vyzerá dosť nezvyčajne. Obchádza priestor vchodu do budovy po parkovisku a po niekoľkých metroch sa vracia späť na chodník. Je vyznačený nielen zelenou farbou, ale aj červeno-bielymi stĺpikmi.

Zrušili parkovanie

Takéto riešenie sa mnohým nepozdáva. Malá okľuka im síce neprekáža, ale je to na úkor šiestich parkovacích miest a púta to pozornosť okoloidúcich. Tí len krútia hlavou nad takým dopravným riešením.

"Je to štandardné," vyjadril sa vedúci komunikačného referátu magistrátu Jaroslav Vrábeľ. "Cyklotrasa sa robila na základe projektu schváleného dopravnou políciou a po dohode s Cyklistickou úniou mesta Košice. Súčasný stav je kvôli úzkemu chodníku jediným technicky možným riešením, ktoré umožňuje bezkolízne pokračovanie združeného cyklochodníka bez prerušenia. Rešpektuje tiež zámer mesta uprednostňovať ekologické formy dopravy. Preferencia chodcov a cyklistov je v niektorých prípadoch možná iba na úkor automobilovej dopravy."

Cyklisti mali iné predstavy

Cyklistická únia mesta Košice navrhovala iné riešenie. "Je to vec projektantov. Cyklistom to nerobí problém. Urobilo sa to tak kvôli bezpečnosti. My sme navrhovali, aby sa jazdilo po ceste po oboch stranách jednosmerne a nie po jednom cyklochodníku obojsmerne. Cesta by sa vrátila na dynamické využitie. Teraz sú tam iba bezplatné parkoviská, z ktorých mesto nemá žiaden príjem. Štandardná cyklistická cesta má byť jednosmerná. Bežne v Európe je odstupňovaná. Nižšie od chodníka je pás pre cyklistov a o stupeň nižšie je cesta," uviedol šéf únie Karol Labaš.

Dopravný expert: Nedostatkov je viac

Cyklistický chodník má mať podľa normy dva jednosmerné oddelené pásy šírky 1,5 metra. V stiesnených podmienkach je prípustná 1,25 v prípade samostatného cyklistického chodníka alebo ak je budovaný v dotyku s komunikáciou pre motorové vozidlá. Ak ide o cyklistický chodník ako súčasť chodníka pre peších, oddelený deliacim pásom, môže byť šírka pásu 1 meter pre jeden pás.

"Úpravou chodníka sa zrušili potrebné parkovacie miesta a cyklisti jazdia aj tak rovno. Nehľadiac na skutočnosť, že v tomto mieste dochádza k priamemu dotyku cyklistického chodníka s komunikáciou pre motorové vozidlá a minimálna šírka cyklochodníka by tu teda mala byť 2,5 metra, výhrady mám k dopravnému značeniu. Pre vodičov motorových vozidiel, premávajúcich po súbežnej komunikácii, je chaotické, zle viditeľné a chýbajú značky Priechod pre cyklistov," vyjadril sa dopravný expert Pavel Titl.

Komenského mali cyklisti obísť

Uprednostnil by pôvodnú koncepciu Útvaru hlavného architekta schválenú mestským zastupiteľstvom. Navrhnuté bolo cyklistické prepojenie Lokomotíva - Komenského - Vysokoškolská - areál TU - podjazd pri Miestnom úrade Staré Mesto s pokračovaním po Moyzesovej, resp. k Námestiu Maratónu mieru.

"Mesto sa schválenou koncepciou neriadilo a zvolilo riešenie prerozdeľovania existujúcich chodníkov pre peších bez výstavby nových samostatných cyklistických pruhov. Chodcom tak zostáva zúžený peší koridor. Zatiaľ čo po chodníku pred SPŠS prejde cez deň viac ako 2-tisíc chodcov, tak za ten istý čas prejde tadiaľ maximálne 10 - 15 cyklistov. Z toho mnohí jazdia stále po komunikácii. Aj z dôvodu, že na pôvodnú komunikáciu neboli osadené zákazové značky pre vjazd cyklistov," dodal P. Titl.

Kveta Podhorská

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 671
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 122
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 488
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 105
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 917
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 291
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 484
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 571
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 286
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 995
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Takto by mohlo po rekonštrukcii vyzerať okolie Angels arény.
Pľúcny lekár Pavol Pobeha má v súčasnosti najviac práce s pacientmi s koronavírusom.

V Sheffielde sa objavujú plagáty s negatívnym obsahom voči Slovákom

Rodená Krompašanka Bibiana: Sme posudzovaní podľa neprispôsobivých.

Plagát nalepený v časti  Tinsley pripomína novoročné želanie namierené proti Slovkom.

Na výtlky a kanál osadili značky. Vodiči ich zbadajú na poslednú chvíľu

Mesto Košice čaká na lepšie počasie a výrobu teplých asfaltových zmesí.

Prekážka na ceste niektorých vodičov prekvapí.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop