Korzár logo Korzár Košice
Nedeľa, 29. november, 2020 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky
ŠTVORYLKA BUDE AJ S TRIČKAMI TEKO A SMOLKOVEJ

Milan Plačko: K politickým prejavom na štvorylke nedôjde

Usporiadateľ tanečnej akcie pre mládež odmieta, že pri oslovovaní sponzorov spravil chybu. Príspevky funkcionárky strany a štátneho podniku, ktorý riadi kandidát na poslanca a primátora, nepovažuje za politickú propagáciu.

Milan Plačko. Organizátor tvrdí, že politická kampaň na štvorylke nebude. Tričká s menom poslankyne Smeru mu nevadia.Milan Plačko. Organizátor tvrdí, že politická kampaň na štvorylke nebude. Tričká s menom poslankyne Smeru mu nevadia. (Zdroj: veja)



KOŠICE. Pokus o prekonanie rekordu v počte účastníkov v synchronizovanom tancovaní štvorylky sa dnes v Košiciach nezaobíde bez spájania s politikmi. Deti si na akciu oblečú aj tričká s logom Teplárne Košice (TEKO) a menom poslankyne Európskeho parlamentu Moniky Smolkovej.

Generálny riaditeľ teplárne Ladislav Lazár kandiduje za Smer do Národnej rady a za primátora Košíc. Smolková je členkou predsedníctva Smeru a šéfkou košickej okresnej organizácie strany. Teko a Smolková tričká zaplatili po oslovení organizátorom akcie, tanečným klubom Meteor.

Plačko: Rodičom to nevadí

Tancovať v nich bude len časť stredoškolákov, žiaci základných škôl, ktorých zriaďovateľom je mesto, dostanú tričká s logom Košíc. Na poslednú chvíľu ich zabezpečil odbor školstva magistrátu, keď sa dozvedel o tričkách od teplárne a Smolkovej. Odôvodnil to tým, že chce deti chrániť "pred rizikom zneužitia na predvolebnú kampaň".

Organizátor sa neobáva, že by niektorí rodičia mohli v oblečení detí vidieť politickú propagáciu a byť tým pobúrení. Tvrdí, že sa po opatreniach mesta stretol práve s opačnými reakciami. "Ozvali sa nám rodičia, ktorí mali požiadavku, aby ich dieťa nemalo tričko s logom mesta. Smolková nás podporila ako súkromná osoba a Teko je významnou firmou v regióne," hovorí Milan Plačko z Tanečného klubu Meteor.

Podľa neho problém vznikol len preto, lebo je pred voľbami. Preto nevylučuje, že pri organizovaní ďalšieho ročníka prijme finančnú podporu aj od sponzorov spájaných s politikmi. "Ide len o to priblížiť tanec deťom. Nie to pre nás zisková akcia a existujú stopercentné záruky, že k žiadnym politickým prejavom tam dôjsť jednoducho nemôže," tvrdí.

Lazár a Smolková majú prísť

Lazár a Smolková minulý týždeň odmietli, že by sebe alebo strane Smer kupovaním tričiek robili kampaň. Zo spolitizovania akcie pre deti vinia mesto. Na štvorylke sa chystá Lazár vystúpiť s krátkym príhovorom, ale tvrdí, že z postu riaditeľa Teko "nevyslovuje žiadne politické výzvy". Smolková povedala, že si príde zatancovať.

Primátor František Knapík (KDH) ani jeho námestníci sa akcie nezúčastnia. Podľa hovorkyne Košického samosprávneho kraja Zuzany Bobrikovej dôvod na účasť nevidí župan Zdenko Trebuľa (Smer) ani jeho podpredsedovia. "Kraj podporil akciu tak, že vyzval stredné školy vo svojej zriaďovateľskej pôsobnosti, aby sa zapojili do nácviku," povedala.

Do medzinárodného festivalu mladých v synchronizovanom tancovaní štvorylky sa má v Košiciach zapojiť vyše päťtisíc detí. V mestách po celej Európe sa počíta s celkovo 30-tisíc tancujúcimi. Generálnym sponzorom je spoločnosť Východoslovenská energetika.

Deti a politici

O tom, že sponzoring verejných podujatí štátnym podnikom, na ktorých potom vystupuje jej generálny riaditeľ, je súčasťou skrytej volebnej kampane, nemám pochybnosti. Priznáva to aj sám primátorský a poslanecký kandidát Lazár, keď ako argument, prečo sa do volieb ako šéf podniku jednoducho nestiahne, uvádza, že tak urobí, keď ako primátor prestane vystupovať Knapík.

Vraj preto, aby ich sily boli vyrovnané. Z toho vyplýva, že vo svojom verejnom pôsobení na poste šéfa TEKO vidí istý volebný kapitál, aj keď jedným dychom tvrdí, že z tejto pozície nikdy neotvára "politické témy" a v prípade štvorylky mu ide len o "detskú radosť".

Vážnejším problémom ako to, že sú na propagáciu politického kandidáta využívané štátne peniaze, je, že do kampane boli zatiahnuté deti. Deti sa všade vo svete stali bežnou súčasťou volebného marketingu. Politici sa na billboardoch ukazujú v kruhu usporiadanej rodiny, Obama bral dcéry na mítingy, Klaus sa s vnukom fotografoval už pred dvanástimi rokmi.

Obraz rodinne založeného politika a starostlivého otca na voličov zaberá. Nikto si však nedovolil, aby mu reklamu robili cudzie deti. Skupinovo s mládežou (cez pionierske a ďalšie organizácie) pracoval len minulý režim.

Deti sú pre politikov cestou, ako zapôsobiť na rodičov. Preto sa od nich nedá očakávať, že túto možnosť prestanú využívať. Riešenie majú v rukách predstavitelia "kultúry", teda organizátori podujatí. Tí musia citlivo zvažovať, od koho prijmú peniaze na akcie pre deti, lebo je rozdiel, či si tričko s menom funkcionárky Smeru oblečie dospelý hráč športového klubu, alebo žiak základnej školy.

Keď je umelcom jedno, kto platí, je to ich vec. Nemôžu však cez seba pustiť k školákom politikov. Čo bude mať vplyv na výchovu detí, je vecou ich rodičov.

Roman Rokytka

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bývanie v meste predlžuje život
  2. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  3. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  4. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  5. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  6. Aká je chémia vôní
  7. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  1. Darček? Špičková autonavigácie Mio Spirit 8670 Full EÚ Lifetime!
  2. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  3. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  4. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  5. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  8. Aká je chémia vôní
  9. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  10. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 31 867
  2. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 16 264
  3. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 634
  4. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 11 631
  5. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 9 479
  6. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 9 044
  7. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 8 609
  8. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 596
  9. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 390
  10. Aká je chémia vôní 8 385
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Športový víkend na východe - servis výsledkov a faktov

Ako sa skončili zápasy a podujatia v rôznych športoch. Priebehy online.

Košický U. S. Steel sa v treťom štvrťroku dostal do zisku

Medziročne si za kvartál oceliarne výrazne polepšili.

U. S. Steel Košice.
Aj tento vstup na Braniskovej ulici čaká oprava.
Libor Hudáček v drese HC Neftechimik Nižnekamsk.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prieskum: Z konfliktu SaS a OĽaNO ťaží Sulík, rastie aj Pellegriniho Hlas

Kollárova Sme rodina padala už pred kauzou nemocnica.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Sám si už Fico nepomôže

Špekulatívne štiepenie Smeru je obyčajná konšpirácia.

Peter Tkačenko

Prichádzame o elitu, top študenti alarmujúco utekajú

Najviac prichádzame o budúcich lekárov a informatikov.

Stredná škola
KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Český semafor začal úradovať. Dívajme sa

PES a jeho diery.

Peter Schutz

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop