Korzár logo Korzár Košice
Piatok, 14. máj, 2021 | Meniny má BonifácKrížovkyKrížovky

Na Havlíčkovej ulici zmenili kvôli hustote premávky dopravné značenie

Na základe vašich podnetov sa na tomto mieste venujeme postrehom a pripomienkam čitateľov. Za doterajšie ďakujeme a ďalšie čakáme na adrese Košický večer - Korzár, Letná 47, 040 01 Košice, alebo telefonicky na čísle 600 22 64.

Novú dopravnú značku si zatiaľ všimlo málo vodičov, križovatkami preletia ako predtým.Novú dopravnú značku si zatiaľ všimlo málo vodičov, križovatkami preletia ako predtým. (Zdroj: rob)



„Jazdím po Havlíčkovej ulici v smere od Štadióna Lokomotívy po Botanickú záhradu UPJŠ asi päť rokov," píše čitateľ. „Až nedávno som si všimol, že na nej došlo k zmene prednosti v jazde. Už nie je po celom úseku označená ako hlavná, ale platí na nej pravidlo prednosti sprava. Mňa a zrejme aj iných vodičov, ktorí túto ulicu roky využívajú (a neporušujú tým žiadny zákon ani vyhlášku) na vyhnutie sa dvom križovatkým so semaforom (Hlinkova - Komenského a Watsonova - B. Němcovej), prečo k takej zásadnej zmene došlo. Pokiaľ viem, nestala sa tam žiadna dopravná nehoda, ktorá by si takúto zásadnú zmenu vyžadovala. Zdá sa mi nelogické, aby bola ulica, ktorú denne využíva (najmä v rannej špičke) niekoľko sto ba až tisíc vozidiel, postavená na roveň ulice (Gogoľova), z ktorej do križovatky denne vojde iba ten počet motoristov, ktorí tvoria obyvateľov niekoľkých rodinných domov."

Oslovili sme kompetentných, konkrétne Správu komunikácií mesta Košice. „Dôvod zrealizovanej úpravy, teda odstránenie zvislého dopravného značenia, veľmi presne vystihol autor podnetu," povedal nám Ing. Juraj Cichanský, vedúci referátu dopravy Oddelenia Správy komunikácii MMK. „Lokalita pri komunikácii Havlíčkova je husto zastavaná rodinnými a obytnými domami. Tu bývajúci občania sa sťažovali na intenzitu dopravy a rýchlosť motorových vozidiel. Z tohto dôvodu bolo na dispečingu dopravného značenia odstránené zvislé dopravné značenie. Stalo sa tak aj za účasti a so súhlasom KR PZ Košice."

Podľa J. Cichanského to prinieslo hlavne klady. „Hlavne zníženie rýchlosti, keďže v križovatkách je potrebné vzhľadom na rozhľadové pomery spomaliť, prípadne zastaviť. Tiež zmenšenie počtu vozidiel, skracujúcich si cestu cez zastavanú lokalitu. Značná časť vodičov totiž využíva pre jazdu Watsonovu ulicu, ktorá je súčasťou základného komunikačného systému. Ak autor podnetu píše o niekoľkých tisícoch vozidiel denne, asi by nechcel žiť na takomto mieste. Navyše aj z hľadiska dopravy a základného komunikačného systému mesta Košice sav prípade Havlíčkovej ulice jedná len o obslužnú komunikáciu hlavne pre tu bývajúcich občanov. Navyše, mesto nezabránilo vjazdu do tejto ulice, je stále prístupné pre všetkých jeho občanov."

Zaujímalo nás, prečo sa táto situácie neriešila inštalovaním retardérov. "Bola to jedna z možností. Ale kúpa retardérov je finančne náročnejšia a efekt by bol ten istý. Jeden retardér stojí okolo 1700 eur a tam by boli potrebné možno aj tri. Zvolilo sa teda jednoduchšie riešenie, keďže značka sa dá jednoducho potom premiestniť inam," dodáva J. Cichanský.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  2. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  3. Najbrutálnejšie preteky sveta? Extreme E je Formulou 1 v teréne
  4. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  5. Zhodnotenie o desiatky percent. Toto sú najlepšie príležitosti na investície
  6. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite
  7. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  8. Vyberte sa s nami na vandrovku, navštívime Spišský hrad a Levoču
  9. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  10. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  1. Opäť štartuje projekt Futbal v meste
  2. Videli ste, čo sa stane s vašim SUV po 100.000 kilometroch?
  3. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite
  4. Atos stavia v Bulharsku nový špičkový superpočítač EuroHPC
  5. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  6. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  7. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  8. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  9. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  10. Vyberte sa s nami na vandrovku, navštívime Spišský hrad a Levoču
  1. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 15 537
  2. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 12 350
  3. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 11 513
  4. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 9 231
  5. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 9 004
  6. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné 6 840
  7. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania 6 725
  8. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér 6 709
  9. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus® 6 054
  10. Tip na rodinné kombi 4x4 v plnej výbave do 30 000 eur 4 984
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Počas krízy vzniklo výrazne viac gastro firiem, než ich zaniklo.

22 h
Milan Ftáčnik.

Informáciu potvrdila Ftáčnikova dcéra.

2 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop