„Jazdím po Havlíčkovej ulici v smere od Štadióna Lokomotívy po Botanickú záhradu UPJŠ asi päť rokov," píše čitateľ. „Až nedávno som si všimol, že na nej došlo k zmene prednosti v jazde. Už nie je po celom úseku označená ako hlavná, ale platí na nej pravidlo prednosti sprava. Mňa a zrejme aj iných vodičov, ktorí túto ulicu roky využívajú (a neporušujú tým žiadny zákon ani vyhlášku) na vyhnutie sa dvom križovatkým so semaforom (Hlinkova - Komenského a Watsonova - B. Němcovej), prečo k takej zásadnej zmene došlo. Pokiaľ viem, nestala sa tam žiadna dopravná nehoda, ktorá by si takúto zásadnú zmenu vyžadovala. Zdá sa mi nelogické, aby bola ulica, ktorú denne využíva (najmä v rannej špičke) niekoľko sto ba až tisíc vozidiel, postavená na roveň ulice (Gogoľova), z ktorej do križovatky denne vojde iba ten počet motoristov, ktorí tvoria obyvateľov niekoľkých rodinných domov."
Oslovili sme kompetentných, konkrétne Správu komunikácií mesta Košice. „Dôvod zrealizovanej úpravy, teda odstránenie zvislého dopravného značenia, veľmi presne vystihol autor podnetu," povedal nám Ing. Juraj Cichanský, vedúci referátu dopravy Oddelenia Správy komunikácii MMK. „Lokalita pri komunikácii Havlíčkova je husto zastavaná rodinnými a obytnými domami. Tu bývajúci občania sa sťažovali na intenzitu dopravy a rýchlosť motorových vozidiel. Z tohto dôvodu bolo na dispečingu dopravného značenia odstránené zvislé dopravné značenie. Stalo sa tak aj za účasti a so súhlasom KR PZ Košice."
Podľa J. Cichanského to prinieslo hlavne klady. „Hlavne zníženie rýchlosti, keďže v križovatkách je potrebné vzhľadom na rozhľadové pomery spomaliť, prípadne zastaviť. Tiež zmenšenie počtu vozidiel, skracujúcich si cestu cez zastavanú lokalitu. Značná časť vodičov totiž využíva pre jazdu Watsonovu ulicu, ktorá je súčasťou základného komunikačného systému. Ak autor podnetu píše o niekoľkých tisícoch vozidiel denne, asi by nechcel žiť na takomto mieste. Navyše aj z hľadiska dopravy a základného komunikačného systému mesta Košice sav prípade Havlíčkovej ulice jedná len o obslužnú komunikáciu hlavne pre tu bývajúcich občanov. Navyše, mesto nezabránilo vjazdu do tejto ulice, je stále prístupné pre všetkých jeho občanov."
Zaujímalo nás, prečo sa táto situácie neriešila inštalovaním retardérov. "Bola to jedna z možností. Ale kúpa retardérov je finančne náročnejšia a efekt by bol ten istý. Jeden retardér stojí okolo 1700 eur a tam by boli potrebné možno aj tri. Zvolilo sa teda jednoduchšie riešenie, keďže značka sa dá jednoducho potom premiestniť inam," dodáva J. Cichanský.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári