Korzár logo Korzár Košice

Hornád uväznil cestujúcich vo vlakoch

Povodne dramaticky zasiahli aj železničnú dopravu najmä na východe. Viacerí cestujúci sa sťažovali, že sedeli v odstavených vozňoch aj vyše hodiny a nikto ich neinformoval o tom, čo majú robiť.

Vlaky museli stáť, či už kvôli zaplaveným tratiam, alebo zosuvom pôdy.Vlaky museli stáť, či už kvôli zaplaveným tratiam, alebo zosuvom pôdy. (Zdroj: TASR/Milan Kapusta)

Povodne dramaticky zasiahli aj železničnú dopravu najmä na východe. Už v piatok bola prerušená doprava na hlavnej trati Košice - Žilina. Tú síce v sobotu nadránom obnovili, ale o pár hodín vlaky už opäť nejazdili. Viacerí cestujúci sa sťažovali, že sedeli v odstavených vozňoch aj vyše hodiny a nikto ich neinformoval o tom, čo majú robiť.

KOŠICE. Z Košíc smerom na Žilinu nejazdili vlaky od piatka od 17. hodiny, keďže v úseku trate Spišské Vlachy - Krompachy sa zosunul svah na obidve koľaje a znížená prejazdnosť trate (podmytá traťová koľaj) bola na trase Kysak - Kostoľany nad Hornádom. Cestujúcich odvážali autobusmi.

Piatkové záplavy na Spiši skomplikovali nielen cestnú, ale aj železničnú dopravu. Na vlastnej koži to pocítili aj desiatky cestujúcich podvečerného rýchlika z Bratislavy do Košíc. Ten pre výpadok elektrického prúdu a poškodenú trať ostal stáť na stanici v Spišských Vlachoch. Keďže rozbúrený Hornád zaplavil aj príjazdovú cestu k stanici, cestujúcich z vlaku cez vodu prevážal vojenský obojživelník. Vlaky stáli aj pred obcou Richnava, niekoľko rýchlikov v stanici Margecany a Spišskej Novej Vsi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

...do Košíc sa nedostali

Kamil a Veronika cestovali v piatok vlakom domov do Košíc. "Ideme z Viedne, vo vlaku sme od 9. hodiny ráno," uviedla Veronika krátko po tom, čo vystúpila z vojenského vozidla. "Prišli sme do Spišských Vlách a dosť dlho sme stáli. Zrazu nám povedali, že musíme vystúpiť. Vlak ďalej nepôjde. Vraj sú problémy s elektrinou a niekde na trati aj zosuvy. Museli sme vystúpiť, nemali sme na výber. Keď sme však prišli pred stanicu, zistili sme, že ďalej sa nedostaneme. Voda bola všade. Postupne nás poprevážali autom cez vodu," líčil Kamil.

Ako obaja kamaráti potvrdili, od rána mali cestovania viac ako dosť. V Spišských Vlachoch boli o 20. hodine. Čakala ich ešte cesta do Košíc, vzdialených takmer 70 kilometrov. Ako nám Veronika potvrdila, naproti im autom z Košíc išiel jej priateľ. Pravdepodobne však museli ísť obchádzkou cez kopec Branisko. V Kolinovciach za Spišskými Vlachmi totiž polícia most cez Hornád pre dopravu úplne uzavrela na odporúčanie statika, pretože sa cezeň prevalila voda. Prechádzať ním mohli iba chodci. Most opätovne sprístupnili v sobotu ráno. Ostatní cestujúci, ktorí nemali inú možnosť, si v piatok do mesta zavolali taxíky. Tých na ceste, smerujúcej k stanici, čakalo v rade niekoľko.

SkryťVypnúť reklamu

Školský výlet

"Deti z Margecian zostali uväznené vo vlaku uprostred živlu. V piatok sa vracali z výletu v aquaparku v Poprade. Rýchlik pri Kolinovciach zostal stáť kvôli výpadku prúdu. V Richnave sa na trať zosypal svah. Všetci sme sa modlili, aby ich dopravili aspoň do Krompách, kde by sme si ich mohli vyzdvihnúť. Po troch hodinách sme sa dočkali, vlak došiel do stanice. Celú trať sprejazdnili až v noci o pol druhej. Dovtedy by sme sa asi zbláznili," povedala nám mamička z Margecian, ktorej všetko jedno nebolo. Syn bol však nadšený. Vo vlaku to vraj bolo super, možno lepšie ako v bazéne.

Vlaky museli opäť zastaviť

Doprava bola obnovená v sobotu ráno o 1.30 hod. Ale už o 8.47 hod. bola opäť zastavená na takmer 8 hodín pre zaplavenie trate na úseku Kysak - Kostoľany nad Hornádom po rannom vypustení časti priehrady Ružín.

"Od 15.38 hod. bola obnovená doprava v úseku na jednej koľaji. Trať skontrolovali, vlaky po nej však začali jazdiť s meškaním pre spomalenú rýchlosť 10 až 30 km/h," povedala ČTK hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ZSSK) Martina Pavliková.

V sobotu sa už jazdilo aj na úseku Rimavská Sobota - Rimavská Baňa. Na východe však naďalej nejazdili vlaky v úsekoch tratí Plaveč - Stará Ľubovňa (bez náhradnej autobusovej dopravy), Bardejov - zastávka Klušov (zavedená náhradná autobusová doprava), Spišské Vlachy - Spišské Podhradie (bez náhradnej autobusovej dopravy).

Všetky podrobnosti o cestovaní vlakom získate na čísle Kontaktného centra 18 188, v osobných pokladniciach ZSSK alebo na internetovej stránke www.slovakrail.sk.

SkryťVypnúť reklamu

Povodňový víkend na východe - Texty, fakty, foto, videá

Čítajte podrobne o situácii v sobotu - v košickom regióne, vo vranovskom regióne, v prešovskom regióne, v podtatranskom regióne, na Spiši, na Zemplíne

Čítajte podrobne o situácii v nedeľu - v košickom regióne, v podtatranskom regióne, v spišskom regióne, v gemerskom regióne, na Zemplíne

Autor: šim, pod, čtk

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 334
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 13 237
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 913
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 777
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 393
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 131
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 413
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 412
  1. Matej Galo: Ladislav Kamenický: Architekt novej železnej opony čo berie aj deťom z taniera
  2. Tupou Ceruzou: Businessman
  3. Dávid Polák: Dve vojny, dva metre
  4. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  5. Juraj Tušš: Informačné škatuľky, alebo prečo starého psa novým kúskom nenaučíš.
  6. Štefan Šturdzík: Stal sa nulou.
  7. Marián Gunár: 8. apríl - Medzinárodný deň Rómov. Ja ho venujem tým, ktorých ešte nikto neobjal.
  8. Elena Antalová: Ako sa zbaviť zúfalstva zo Slovenska
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 844
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 367
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 76 932
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 724
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 086
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 14 060
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 10 667
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 714
  1. Tupou Ceruzou: Businessman
  2. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  3. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  4. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  5. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  6. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  7. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  8. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Matej Galo: Ladislav Kamenický: Architekt novej železnej opony čo berie aj deťom z taniera
  2. Tupou Ceruzou: Businessman
  3. Dávid Polák: Dve vojny, dva metre
  4. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  5. Juraj Tušš: Informačné škatuľky, alebo prečo starého psa novým kúskom nenaučíš.
  6. Štefan Šturdzík: Stal sa nulou.
  7. Marián Gunár: 8. apríl - Medzinárodný deň Rómov. Ja ho venujem tým, ktorých ešte nikto neobjal.
  8. Elena Antalová: Ako sa zbaviť zúfalstva zo Slovenska
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 844
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 367
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 76 932
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 724
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 086
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 14 060
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 10 667
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 714
  1. Tupou Ceruzou: Businessman
  2. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  3. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  4. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  5. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  6. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  7. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  8. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu