KOŠICE.
Počas odstávky tepla sa na nás so sťažnosťou obrátila čitateľka Gabriela Morozanová. Tá mala pocit, že košická Tepláreň (TEKO) nedostatočne informuje odstávkach, ale počas nich si aj účtuje poplatky za teplú vodu, hoci v kohútikoch tečie studená. "V našom vchode nebol vyvesený žiaden oznam. Keby som si to nenašla na internete, nevedela by som, že je nejaká odstávka teplej vody. Pri skúške kohútikov som zistila, že z oboch tečie rovnako studená voda. Skontrolovali sme, či sa nám točia hodiny, najprv pri studenej, potom pri teplej vode. A na naše prekvapenie sme zistili, že za našu 'teplú' vodu budeme platiť, hoci na webstránke sme si prečítali, že sa niečo také nemôže stať," rozhorčuje sa G. Morozanová.
V TEKO považujú takúto sťažnosť za neopodstatnenú, keďže o odstávkach informovali v regionálnej tlači, rádiu a aj vo všetkých blokov na tabuliach. Počas odstávky musí tiecť z oboch kohútikov voda, aby nemohlo dôjsť k poškodeniu systému.
"Keď verejne oznámime, že teplá voda v určitých dňoch nepotečie, je zrejmé, že v týchto dňoch netreba púšťať kohútik s teplou vodou, lebo z neho potečie studená, teda neohrievaná voda. Počas odstávky nikto neplatí za odber teplej úžitkovej vody, pretože fakturačné merače na päte domu pri poklese jej teploty pod 45 °C prestávajú merať jej odber. Teda, aj ak si pustia kohútik s teplou vodou, platia za spotrebovanú vodu ako za studenú, ale za ohrev teplej vody neplatia v takých prípadoch nič," povedal nám riaditeľ technického úseku TEKO Peter Mihaľov.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári