Za doterajšie ďakujeme a ďalšie čakáme na adrese Košický večer - Korzár, Letná 47, 040 01 Košice, alebo telefonicky na čísle 600 22 64.
„Bývam na Watsonovej ulici v jednom z troch vežiakov vedľa Botanickej záhrady UPJŠ," napísala nám čitateľka. „V poslednom čase si všímam, že po chodníku pred našimi vchodmi jazdí čoraz viac bicyklistov. Nikdy nevyužívajú cestu ani protiľahlý chodník poza základnú školu, ale vždy iba ten 'západný', popred naše vežiaky, obchodnú akadémiu a budovu tlačiarní. Zrejme preto, lebo väčšia časť úseku chodníka je takmer celý deň ukrytá v tieni stromov. Diskutovali sme na túto tému viacerí susedia a zhodli sme sa na tom, že Watsonova ulica slúži pre cyklistov ako najkratšia spojnica medzi rekreačnými lokalitami Jahodná, Alpínka, Bankov, Čermeľ, Anička a Sídliskom Západ (Terasa), Železníky, KVP. Keby tí cyklisti jazdili ohľaduplne, nič sa nedeje. Väčšinou sa však na chodníku správajú tak, akoby primárne patril im a nie chodcom. Manžela jeden taký pretekár, keď ho upozornil, aby bral ohľad na peších, dokonca napadol. Nedalo by sa tým niečo robiť, aby sa chodec na tomto chodníku necítil v ohrození? Nie vyznačením pásu pre cyklistov, lebo to nič nerieši. Ku kolíziám bude ďalej dochádzať, navyše, po chodníku často chodia deti a tie možno len ťažko ustrážiť. Riešenie vidím v presmerovaní cyklistov na opačný, oveľa menej využívaný chodník (dopravnou značkou), prípadne vo vytvorení celkom nového pásu pre bicykle."
O odpovede sme požiadali Magistrát mesta Košice (MMK). „Chodníky na oboch stranách Watsonovej ulice sú určené pre peších užívateľov," hovorí Ján Mičovský z Magistrátu mesta Košice. „Ich súčasťou nie je osobitný pruh pre cyklistov. MMK si je vedomý nepriaznivej situácie, keď cyklisti pokračujú z cyklotrasy prebiehajúcej Terasou a využívajú chodníky po oboch stranách Watsonovej ulice. Situáciu možno riešiť vytvorením jednosmerných trás pre cyklistov na jestvujúcich chodníkoch po oboch stranách ulice vodorovným dopravným značením, ktorý to svojou šírkou umožňuje."
Šírka jestvujúcich chodníkov je na oboch stranách tri metre. Pre peších je potrebné uvažovať minimálne 1,5 metra pre oba smery a pre cyklistov, jeden meter pre jeden smer. Z toho teda vyplýva, že umiestniť obidva smery pre cyklistov a chodcov na jestvujúcom chodníku nie je možné. Takéto riešenie možno realizovať až po vyčlenení finančných prostriedkov v rozpočte mesta Košice. Následne po spracovaní projektovej dokumentácie a jej schválení dotknutými organizáciami.
„V tomto roku je realizácia tohto projektu nereálna," pokračuje J. Mičovský. "Kým sa tak stane, je potrebné dodržiavať pravidlá cestnej premávky - cyklisti ako riadni účastníci cestnej premávky musia dodržiavať platné predpisy. Na túto situáciu bude upozornená štátna i mestská polícia. Súčasným stavom sa zaoberal dopravný dispečing 15. júla 2010, ktorého sa zúčastnili okrem zástupcu správy komunikácií aj zástupca KDI PZ SR a mestskej polície."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári