Korzár logo Korzár Košice
Štvrtok, 19. máj, 2022 | Meniny má Gertrúda

Z poľnej cesty sa stala autostráda. Slaneckú zatiaľ neopravujú

Uzávera prepadnutej Slaneckej cesty za Nižnou Hutkou znepríjemnila ľuďom život. Premávku totiž presmerovali cez obec na poľnú cestu, polícia sa snaží dopravu odkláňať.

Ilustračné foto. Ilustračné foto. (Zdroj: judy)

Uzávera prepadnutej Slaneckej cesty za Nižnou Hutkou poriadne znepríjemnila život miestnym obyvateľom. Premávka sa totiž presmerovala cez obec na poľnú cestu, polícia sa snaží dopravu odkláňať. Zatiaľ nie je známe, kedy bude komunikácia opäť prejazdná.

NIŽNÁ HUTKA. Nedávne povodne a následný zosuv pôdy spôsobili prepadnutie Slaneckej, ktorá je v úseku Nižná Hutka – križovatka a odbočka Nižná Myšľa už vyše mesiaca uzavretá. Na Bohdanovce sa teraz vodiči z Košíc dostanú nemalými obchádzkami cez Furču, Košickú Polianku alebo Čaňu.

Ušetrí 20 kilometrov

Vynaliezaví motoristi si však našli skratku, aby nemuseli točiť desiatky kilometrov navyše. Jazdia hore Nižnou Hutkou cez Poľovnícku, kde prejdú na poľnú cestu s výjazdmi na križovatku pri Myšli alebo pred Bohdanovcami pri "čmeliakovom" letisku.

"Sú tam síce diery, ale cestu vyjazdili. Je dokonca v lepšom stave ako deravá asfaltka na Polianku. Keď nie je blato, dá sa v pohode prejsť, len treba dávať pozor," prezradil Marcel. "Denne tak ušetrím aspoň dvadsať kilometrov."

Chodia aj s nákladiakmi

Novinka sa rozšírila natoľko, že cez deň je v inak pokojnej obci premávka ako na hlavnom ťahu. Hutčania majú z toho nervy na dranc. "Máme tu teraz hotovú autostrádu! Cez ulicu chodia autá z Košíc, okolia, aj Trebišova. Dokonca s nákladiakmi sa tu trepú. Dal som si tú námahu a jeden deň som počítal, v špičke okolo štvrtej tu za hodinu a pol prešlo až 85 áut," rozhorčoval sa Marek.

Miestni sa sťažujú na otrasy, boja sa púšťať deti von. V daždi už museli s traktormi ratovať viacero zapadnutých vozidiel.

Jeden výjazd zasypali

Starosta Nižnej Hutky Július Azari (SNS) tvrdí, že skratkou by nemali autá chodiť vôbec: "Je tam predsa zákaz vjazdu, ale ľudia sú vynaliezaví. Družstevníci boli na kontrolu a výjazd pri Myšli boli zasypať kameňmi, už je tento úsek neprejazdný. Prejde odtiaľ možno len traktor."

Potvrdila to i polícia. "Správca uvedeného úseku cesty na podnet dopravného inšpektorátu vysypal v križovatke kamenivom vjazd z poľa na cestu," uviedla krajská policajná hovorkyňa Jana Demjanovičová.

Polícia zatiaľ napomína

Využívaním poľnej skratky motoristi páchajú priestupok. "Jazdou po poľnohospodárskom pozemku, okrem vymedzených prípadov ustanovených zákonom, vodič poruší povinnosti vodiča a dopustí sa tak priestupku proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky," vysvetlila Demjanovičová.

"Policajti OO PZ Bohdanovce i dopravní policajti v rámci výkonu služby vykonávali odklon dopravy a dohliadali nad dodržiavaním bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky, pričom zistené priestupky doposiaľ riešili napomenutím." Polícia odporúča jazdiť cez Košickú Polianku alebo Čaňu.

KSK sa radí s geológmi

Napriek dohľadu ruch na Poľovníckej neustal. Vodiči síce nemohli pre kamene vychádzať na rázcestie pri Myšli, ale ďalším poľným výjazdom pred Bohdanovcami.

Neutešenú dopravnú situáciu vyrieši zrejme len oprava uzavretého úseku vozovky, ktorý vlastní Košický samosprávny kraj.

Kraj zatiaľ neopravuje, čaká na analýzu

Košický samosprávny kraj v pondelok rokoval s odborníkmi zo Štátneho geologického ústavu Dionýza Štúra o možnej oprave a stabilizácii uzavretého úseku Slaneckej. Termíny prác zatiaľ nie sú známe, budú závisieť od výsledkov analýzy a projektu. Župa sľubuje, že komunikáciu sprejazdnia do septembra.

NIŽNÁ HUTKA. Medzi Nižnou Hutkou a Nižnou Myšľou nastala deštrukcia vozovky v dĺžke 210 metrov. Vznikla tým škoda, ktorú kraj odhaduje až do výšky 1,4 milióna eur. "Cesta sa nachádza v registrovanom zosuvnom pásme. Príčinou takého rozsiahleho poškodenia je aktívny tzv. plazivý zosuv nad cestným telesom, ktorý sa zaktivizoval vplyvom dlhodobých prívalových dažďov v máji a júni," uviedla hovorkyňa Úradu Košického samosprávneho kraja Soňa Jakešová. Potvrdil to i geologický prieskum a podklady Štátneho geologického ústavu.

Správa ciest KSK sa snaží havarijný stav riešiť už od júna. Odstránili poškodené časti komunikácie a zabezpečili geologický prieskum a geodetické zamerania. "Výsledky geologického prieskumu potvrdili závažnosť aktuálneho stavu, ktorý výrazne komplikuje zosuvné územie. Bolo nutné, aby sa na riešení sanácie cesty podieľali aj odborní pracovníci zo Štátneho geologického ústavu Dionýza Štúra," informovala Jakešová.

Podľa prieskumu bude musieť spoločnosť Eurovia SK, ktorá práce zabezpečuje, zastabilizovať cestu, vybudovať novú konštrukciu komunikácie, ale aj odvodniť blízke svahy i samotné cestné teleso, kde stále preráža voda.

Výsledky budúci týždeň

Župa zatiaľ čaká na výsledky odbornej analýzy, až tá presne navrhne technické riešenie sanácie a určí rozsah prác. Podklady by mala mať k dispozícii budúci týždeň. Výška nákladov na opravu bude závisieť od projektu na odstránenie havarijného stavu. "Finančné prostriedky na odstránenie povodňových škôd na cestách II. a III. triedy zabezpečuje vlastník týchto ciest, teda KSK. S ohľadom na aktuálnu komplikovanú situáciu v rozpočte, do úvahy pripadá spolufinancovanie dotáciou zo štátneho rozpočtu a z fondov Európskej únie," dodala hovorkyňa s tým, že termíny prác ešte nie je možné stanoviť.

Podľa šéfa Úradu KSK Ondreja Bernáta však bude Slanecká prejazdná najneskôr do začiatku školského roka.


ee

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  2. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  3. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  5. Aké typy cukrovky poznáme?
  6. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  7. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  8. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 7 708
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 296
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 874
  4. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 405
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 393
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 322
  7. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 215
  8. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 1 185

Blogy SME

  1. Vladimír Hatara: Prečo je politika odporná
  2. Dana Janebová: Keby bol človek ako svetlo
  3. Natália Šepitková: V Dánsku podpísali európski lídri významnú dohodu, ktorá zníži závislosť Európy od ruského plynu
  4. Aliancia NIE RAKOVINE: Ideme za vami - Turné NIE RAKOVINE 2022
  5. Kristína Jakubičková: Ako sa hádať na úrovni alebo prečo sa neuchýliť k invektívam najhrubšieho zrna
  6. Marek Mačuha: Heger ide proti svojmu vládnemu programu
  7. Peter Biščo: Fico a Smer majú „ absťák “ z nemožnosti kradnúť.
  8. Klaudia Hátašová: IRÓNIA slobodnej matky
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 285
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 9 724
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 194
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 039
  5. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 4 154
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 4 138
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 084
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 108
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Vladimír Hatara: Prečo je politika odporná
  2. Dana Janebová: Keby bol človek ako svetlo
  3. Natália Šepitková: V Dánsku podpísali európski lídri významnú dohodu, ktorá zníži závislosť Európy od ruského plynu
  4. Aliancia NIE RAKOVINE: Ideme za vami - Turné NIE RAKOVINE 2022
  5. Kristína Jakubičková: Ako sa hádať na úrovni alebo prečo sa neuchýliť k invektívam najhrubšieho zrna
  6. Marek Mačuha: Heger ide proti svojmu vládnemu programu
  7. Peter Biščo: Fico a Smer majú „ absťák “ z nemožnosti kradnúť.
  8. Klaudia Hátašová: IRÓNIA slobodnej matky
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 285
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 9 724
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 194
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 039
  5. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 4 154
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 4 138
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 084
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 108
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu