šického letiska. Online monitoring by chceli spustiť od septembra 2010.
KOŠICE. Väčšina automatov v centrálnej mestskej zóne je kontrolovaná denne vrátane voľných dní.
"Automaty s menším počtom predaných lístkov ako napríklad na letisku v Košiciach sú štandardne kontrolované trikrát týždenne. V prípade, ak je nahlásená porucha, riešime problém samozrejme okamžite. Na letisku ide o automat s predajom do 350 lístkov mesačne, v centrálnej mestskej zóne pripadá približne 6-tisíc predaných lístkov za mesiac na jeden automat. Počtu predaných lístkov sú prispôsobené aj kontroly plnej funkčnosti.
Na automate na letisku sme za mesiac júl 2010 zaznamenali prostredníctvom jeho diagnostiky nevrátený výdavok v celkovej sume do desať eur, z ktorého už bola väčšina vyplatená cestujúcim," informoval Korzár Roman Danko, vedúci oddelenia údržby v DPMK.
Riešili 78 reklamácií
Na margo sťažností občanov, ktorým automat na letisku vydal namiesto peňazí iba potvrdenia o tom, že si ich majú vyzdvihnúť na pracoviskách DPMK v meste, Roman Danko zareagoval: "Dopravný podnik nikdy nemal a nemá v úmysle akýmkoľvek spôsobom 'robiť biznis na úkor cestujúcej verejnosti' a prisvojovať si peniaze nad rámec poskytovaných služieb. Naopak, snažíme sa vytvárať také prostredie, aby si každý mohol pre seba najvhodnejším spôsobom zaobstarať cestovný lístok." Zdôraznil, že venujú nemalú snahu a náklady správnej funkčnosti automatov.
"Prípadné reklamácie (cez webový formulár na www.dpmk.sk, e-mailom, poštou, osobne) riešime do 7 dní. Rovnako ako v iných mestách aj v našom Dopravnom podniku pri oprávnenej reklamácii je štandardný postup aj zaslanie cestovných lístkov poštou. Pre štatistické porovnanie, za prvý polrok tohto roka sme v automatoch zaznamenali predaj 492 287 kusov cestovných lístkov a v tom istom čase sme prijali a vyriešili 78 reklamácií, ktoré sa týkali automatov," doplnil Danko.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári