Korzár logo Korzár Košice

Košické internáty sú cez leto nevyužité

V Košiciach je veľký počet internátov, ktoré sú počas školského roka vyťažené študentmi. Cez prázdniny je však veľký počet lôžok prázdnych. Ich ubytovacie možnosti využívajú iba náhodní turisti, robotníci alebo veľké organizované zájazdy.

Nevyužité internáty. Izby v študentských domovoch sú počas leta prevažne prázdne.Nevyužité internáty. Izby v študentských domovoch sú počas leta prevažne prázdne. (Zdroj: judy)



KOŠICE. Študentské domovy a domovy mládeže v Košiciach majú veľké ubytovacie kapacity. Niekoľko stoviek miest využíva počas akademického roka množstvo študentov. Počas dvoch letných mesiacov je však obsadený iba zlomok.

Najväčší internát v Košiciach na Jedlíkovej 5 poskytuje 1 316 študentských lôžok, z ktorých je "obsadených 20 až 30 percent", ako uviedla vedúca študentského domova Iveta Macková.
Podľa slov Sokolovej, vedúcej technického a ekonomického úseku Školského internátu na Medickej 2 v Košiciach, sú ich ubytovacie kapacity naplnené "zhruba na desať percent". "Naše ubytovacie kapacity sú naplnené zhruba na desať percent. Služby využívajú najmä náhodní turisti a robotníci."

Školský internát na Považskej 7 v Košiciach tiež zíva prázdnotou oproti akademickému roku. Jeho kapacita predstavuje 290 postelí a aktuálne ubytúva okolo desať hostí. "Počas leta však ubytovávame viacčlenné skupinky turistov. V júli to bola početná skupina Maďarov, počas augusta očakávame asi štyridsaťčlenný český zájazd a okrem toho ubytujeme aj aktérov českého divadla, ktorí do Košíc prídu vystupovať," povedala vedúca podnikateľskej činnosti Agnesa Dobálová. "Na Medickej 2 máme najčastejšie ubytovaných náhodných turistov alebo robotníkov," povedala Sokolová.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Cena

Ubytovanie v spomínaných zariadeniach stojí zákazníkov od 7 do 14 eur, podľa služieb, aké požadujú. Stále je to najlacnejšia verzia ubytovania v okolí košického centra.

Paradoxne je práve cena najväčšou prekážkou. "Pokiaľ si mám vybrať medzi školským internátom a lacnou turistickou ubytovňou, ktorá je o 50 % drahšia, vyberiem si ubytovňu, pretože očakávam, že poskytnuté služby budú na oveľa profesionálnejšej úrovni. Päťdesiat percent je aj tak iba štyri či päť eur, ktoré som po skúsenostiach s domovmi mládeže a ich personálom ochotný zaplatiť," vysvetlil opýtaný Martin.

Ako lákajú?

Čo robia školské internáty, aby prilákali počas leta turistov? "Máme vlastnú internetovú prezentáciu, sme zaregistrovaní na českom portáli, ktorý informuje o lacnom ubytovaní v Česku aj na Slovensku, a využívame aj služby iných portálov," vysvetlila Dobálová. Podobne sa prezentujú aj ostatné košické internátne ubytovne.

SkryťVypnúť reklamu

Výnimka

Malou výnimkou je jedine Domov mládeže pri športovom gymnáziu, ktorý je počas leta zhruba spolovice plný. "Počas prázdnin je u nás ubytovaných približne sto študentov a naše kapacity poskytujú 200 lôžok. My sme však špecifický prípad, pretože sú u nás ubytovaní žiaci, ktorí majú aj počas leta aktívny tréningový program," povedala nám zástupkyňa riaditeľa Ľubica Sotáková.

Autor: Miroslav Nemčok

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  2. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  3. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  4. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  5. Na Marka oharka do jarka
  6. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 000
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 922
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 120
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 368
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 824
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 110
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 703
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 484
  1. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  2. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  3. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  4. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  5. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  6. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  7. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  8. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 754
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 323
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 275
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 674
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 167
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 989
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 560
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  2. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  3. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  4. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  5. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  6. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  7. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  8. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 754
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 323
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 275
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 674
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 167
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 989
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 560
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu