Agentúrny materiál sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.
Už budúci piatok by sa mala začať výstavba rýchlocesty R4 medzi Šebastovcami a bývalým hraničným prechodom v Milhosti. Na jar 2012 by sa prvé bagre mohli zahryznúť do polí a lesov medzi Budimírom, Vajkovcami, Rozhanovcami a Bidovcami v okrese Košice-okolie, kde by sa na jar 2015 mal dokončiť ďalší úsek diaľnice D1.
Košice. Investičné zámery ohlásil dnes v Košiciach vicepremiér a minister dopravy Ján Figeľ (KDH). Zdôraznil, že dôležitosť rýchlocesty je nielen v zvýšení bezpečnosti obyvateľov Kechneca a Sene, cez ktorých obce sa každý deň valí 4 500 aút a kamiónov, ale aj v prístupe východniarov k zápodoeurópskemu diaľničnému systému cez Maďarsko. Prvé autá by na tomto úseku R4 mohli jazdiť niekedy začiatkom roka 2013.
"Zlepší sa obslužnosť územia, na ktorom sa od vstupu Slovenska do Schengenu aj výrazne zvýšila a ešte sa aj bude zvyšovať intenzita prepravy. Teší ma, že vyhrala najlacnejšia ponuka za 77,7 miliónov eur, keďže dlhé roky boli takéto ponuky pri výslednom hodnotení vynechávané..."
Minister chápe Šebastovčanov
Na 14,4 km úseku rýchlocesty bude 16 mostov, dve mimoúrovňové križovatky a skoro 2 km protihlukových stien najmä pri Seni a Kechneci.
Na rozdiel od pôvodných predpokladov sa úsek rýchlocesty nezačne stavať od Barce, ale až od Šebastoviec. Miestni občania sú nespokojní, spísali aj petíciu. Minister dopravy súhlasí, že príprava výstavby sa nedoladila. Sľubuje však, čo najskoršie dobudovanie tzv. južného obchvatu Košíc, ktoré je ako rýchlocesta R2 trasovaná zo Šace práve cez Šebastovce a ďalej údolím rieky Torysy s vyústením do mimoúrovňovej križovatky D1 pri Košických Oľšanoch. Figeľ nepotvrdil ani nevyvrátil, či termín jeseň 2014 až leto 2017, s ktorým pri tejto 21,5 km ceste počíta Národná diaľničná spoločnosť, je reálny. "R2 je súčasťou prioritných úsekov a budeme ju budovať tak intenzívne, ako budú stačiť prostriedky aj štátne, aj európske. Na jeseň chceme prijať rozhodnutia o ďalšej výstavbe diaľnic a rýchlostných komunikácií najmä v súvislosti s PPP projektmi na diaľnici od Žiliny po Prešov. R2 medzi Zvolenom, Lučencom, Rimavskou Sobotou a Košicami patrí k našim prioritám, som presvedčený, že musíme začať stavať aj z východu a nielen zo západu. Konkrétnejší budem po analýze," dodal Figeľ s tým, že bude so svojím maďarským kolegom rokovať o výstavbe rýchlocesty na maďarskej strane.
Rýchlocesta R4
Na 14,4 km úseku rýchlocesty bude 16 mostov, dve mimoúrovňové križovatky a skoro 2 km protihlukových stien najmä pri Seni a Kechneci.
výstavba bude stáť 77,7 miliónov eur
štartuje sa na budúci týždeň
hotová by mala byť v januári 2013
jsv
Chystá sa výstavba diaľnice okolo Torysy
Ministerstvo dopravy chce z tzv. zásobníka veľkých projektov realizovať aj ďalší úsek diaľnice D1 medzi obcami Budimír a Bidovce v dĺžke 14,5 kilometra. Včera to oznámil minister Ján Figeľ.
Úsek je súčasťou trasy D1 Budimír - štátna hranica s Ukrajinou v Záhore a nadväzuje na existujúcu diaľnicu D1 Prešov - Budimír.
Nová cesta, na ktorej bude 19 mostov a tri mimoúrovňové križovatky bude v smere od Vajkoviec vedená po pravej strane rieky Torysa, potom prejde mostom cez ňu medzi Hrašovík a Rozhanovce. Pri Košických Oľšanoch pôjde pri tamojšom potoku po ľavej strane existujúcej cesty, ktorú premostí na vrchu kopca, a potom ďalšie kilometre pôjde po jej pravej strane. Na súčasnú cestu sa napojí tesne po tom, čo sa bude križovať s cestou druhej triedy Bidovce - Ruskov.
Výstavba by sa mala začať o poldruha roka, čo je podľa ministra dostatočne dlhý čas na vysporiadanie všetkých potrebných náležitostí.
Náklady na výstavbu dosiahnu vyše 250 miliónov eur.
jsv
Diaľnica sa už nebude končiť v Budimíre. Tesne pod odbočkou na Budimír a Vajkovce sa začne stavať diaľnica smerom na Bidovce. Foto: VEJA
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári