Cesta domov im tak trvala asi 40 hodín.
KOŠICE. Zájazd organizovala cestovná kancelária Veva Travel Košice, prepravu na trase Burgas-Košice zabazpečovala Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). Cestou z Košíc do Burgasu išlo všetko podľa plánu, problémy nastali až na spiatočnej ceste.
"Vagón číslo 397, ktorý mal byť v maďarskom meste Szolnok presunutý a pripojený na smer Košice, bol nepochopiteľne nasmerovaný do stanice Bratislava," uviedla Zuzana Dujavová, predsedníčka Slovenského zväzu zdravotne postihnutých, OR Košice-mesto. "V Bratislave sme boli nútení stráviť noc z nedele na pondelok na odstavnom koľajisku vo vagóne od 23.00 do 6.00 hod., bez akéhokoľvek vysvetlenia."
Vagón bol nakoniec vypravený až pravidelným ranným spojom s príchodom do Košíc o 12.15 hod. V odstavenom vagóne sa nachádzala aj skupina zdravotne postihnutých osôb s malými deťmi.
"V otrasných podmienkach, bez hygieny. Napríklad rodina s chorou 5-ročnou dcérkou bola nútená do Budapešti privolať osobný odvoz do Košíc, nehovoriac o problémoch tých, ktorí mali nastúpiť po dovolenke do práce," dodala Dujavová.
Meškali štrnásť hodín
Pôvodne mali vagón s Košičanmi pripojiť v Szolnoku k vlaku, ktorý jazdí na trase: Szolnok-Miskolc-Košice. Namiesto toho vagón nasmerovali na trasu: Szolnok-Budapešť-Bratislava. Vagón tak vyštartoval do Košíc z hlavného mesta až ďalší deň, dovolenkári sa teda dostali domov až so 14-hodinovým meškaním. Po návrate ihneď podali sťažnosť na oddelenie služieb zákazníkom ZSSK s tým, že žiadajú nielen prešetriť nemilú a nechutnú záležitosť, ale chcú aj patričné odškodné.
"Vieme o tejto sťažnosti, začali sme ju prešetrovať," povedal nám Miloš Čikovský, hovorca ZSSK. "Sú tri možnosti, ako mohlo k tejto nepríjemnosti dôjsť. Maďari možno zabudli vagón pripojiť k súprave smerujúcej do Košíc, alebo ho nepripojili na daný smer z dôvodu povodní v Maďarsku. Alebo niekto zabudol z košickej stanice poslať do stanice v Szolnoku telegram, že treba ten vagón prepojiť."
Na otázku, čo alebo kto zavinil spomínané problémy Košičanov, či majú nárok na odškodné a v akej výške, nám Čikovský neodpovedal.
Podmienky odškodného
Od železničnej spoločnosti, u ktorej ste si kúpili lístok, máte nárok žiadať:
25 % ceny v prípade meškania od 60 do 119 minút
50 % ceny v prípade meškania 120 minút alebo viac
odškodnenie vo výške menej ako 4 eurá sa nevypláca
Ak nemôžete do cieľa docestovať v rovnaký deň, máte nárok na náhradu nákladov na informovanie osôb, ktoré vás očakávajú, ako aj náhradu predpokladaných nákladov na hotelové ubytovanie vo výške maximálne 20 eur alebo náhradu nákladov na pokračovanie iným verejným dopravným prostriedkom, resp. pokiaľ nie je k dispozícii, máte nárok na náhradu taxi prepravy, do výšky maximálne 10 eur.
V prípade meškania vlaku nad 60 minút máte nárok na náhradu nákladov na občerstvenie do výšky 1 eura a v prípade meškania nad 120 minút, do výšky 2 eur.
(sam)
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári