Vedenie DPMK tvrdí, že ak bude na novinku priaznivý ohlas, postupne vybaví obrazovkami všetky svoje dopravné prostriedky.
S myšlienkou inštalovať do atobusov, elekričiek i trolejbusov televízne obrazovky a vysielať atraktívny program sa vedenie DPMK pohrávalo už asi rok. "Dlohodobým porovnávaním tržieb sme zistili, že počet cestujúcich v MHD z mesiaca na mesiac klesá. Pripúšťam, že za to mohla klesajúca úroveň kultúry cestovania v preplnených vozidlách, prípadne zmeny v linkách, ktoré nám časť stabilných cestujúcich ubrali. Preto sme začali premýšať, ako by sme si tých, ktorí nám ostali verní, udržali, prípadne tých, čo nás opustili, získali späť," spomína na koniec lanského roka šéf odboru stratégie DPMK Ignác Fiškus.
"Zvažovali sme viaceré novinky. Možnosť prečítať si dennú tlač, ktorú by sme dodávali do každého vozidla, detský kútik v zadnej časti každého vozidla alebo wifi pripojenie na internet. Hoci nápad, s ktorým prišiel pán riaditeľ, sa už od začiatku javil ako najdrahší, napokon sme sa rozhodli preň. Teda namontovať do vozidiel televízne obrazovky a premietať na nich zaujímavý program. Z dlhodobého hľadiska sa to javilo ako jednoznačne najlepšia investícia. Zvlášť preto, lebo s čímsi podobným už prišli aj dopravné podniky v Mexiku, kde sa potom za pol roka počet cestujúcich v MHD až strojnásbil," dodal I. Fiškus.
Čo sa týka programu, jeho štruktúru zatiaľ DPMK iba tvorí a ako bude napokon vyzerať, ovplyvní prieskum medzi cestujúcvimi. Prebiehať bude formou ankety, ktorú podnik rozbehne po mesiaci fungovania projektu. V troch autobusoch, troch električkách a troch trolejbusoch sa zatiaľ vysielajú hlavne hudobné klipy, v dolnom pohyblivom pásiku dopĺňané správami z mesta, Slovenska i zahraničia. Vždy o 10.00, 13.00, 16.00 a 20.00 hod. prerušuje hudbu film. "Zatiaľ sú to len romatické 'slaďáky', aby sme cestujúcich príliš nestresovali, no neskôr máme v pláne aj komédie, trilery či erotické filmy. Pravda, tie budeme premietať až po 22. hodine a hlavne v nočných spojoch," predstavil I. Fiškus víziu DPMK. Dodal, že postupom času majú v pláne vysielať aj premiéry, aby do MHD prilákali čo najviac zvedavých cestujúcich. Tí by si potom museli kúpiť až tri, ak nie štyri polhodinové lístky, čo by DPMK výrazne pomohlo zvýšiť tržby z cestovného.
Projekt je zatiaľ financovaný z rozpočtu mesta, no ak sa podarí preukázať, že našiel medzi košickou cestujúcou verejnosťou odozvu, výrazne naň sľúbila prispieť aj Európska únia. Do každého klasického vozidla totiž treba namontovať tri a do kĺbového až štyri monitory s uhlopriečkou 62 cm. Pri cene cca 200 eur za monitor a počte okolo 500 prostriedkov je to suma okolo 350-tisíc eur. Samozrejme, na dodávateľa obrazoviek vyhlási DPMK tender. Podmienky budú zverejnené na nástenke v hlavnej budove na Bardejovskej ulici.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári