KOŠICE. Tvoria ho originálna karoséria s krídlovými dverami, v ktorej sú zabudované oceľové výstuže, má laminátové diely a uhlíkové materiály.
"Išlo o veľký projekt, ktorý nemal sponzora, ani žiaden grant, pretože tvorivý tím nechcel, aby bola nejakým spôsobom ovplyvnená kreativita a postup. Keď mi povedali, že chcú robiť auto, zdalo sa mi to trochu odvážne, ale povedal som si, nech sa pohrajú. Teraz vidím, že sa hrali dobre," tvrdí dekan SjF TU Miroslav Badida.
Na ceste ho nestretnete
Auto vyrábali rok. Jeho špecifikom je, že zobrazuje postup, ako pracujú automobilky: "Snažili sme sa naučiť študentov, ako sa auto vyrába. Vedeli by sme urobiť aj krajšie, ale narušili by sme princíp ekonomiky. Auto je živým projektom, vylepšíme ho, upravíme ho na biopalivá, pribudnú tuningové prvky, uvažujeme o zakrytí strechou. Bude slúžiť na vzdelávanie. Na cestách ho neuvidíte, rýchlosť dosahuje okolo 200 km/h. Jeho cena za výrobu predstavuje okolo 20-tisíc eur," povedal nám vedúci inovačného centra automobilovej výroby Strojníckej fakulty TU v Košiciach Milan Kováč.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári