KOŠICE. Zmenšenie počtu zamestnancov, zníženie ich pracovného času, či zmena filozofie prístupu k občanom. To sú priority nového vedenia. Chce ich uskutočniť prostredníctvom zmeny organizačnej štruktúry úradu, o ktorej majú miestni poslanci hlasovať už na najbližšom miestnom zastupiteľstve vo štvrtok.
Kancelária prvého kontaktu
Za najdôležitejšie považujú zriadenie kancelárie prvého kontaktu. Takú už má napríklad úrad Starého Mesta, či Magistrát mesta Košice.
"Úrad ma slúžiť verejnosti, a to chceme docieliť novou štruktúrou. Občan musí vybaviť čo najviac vecí už v kancelárii prvého kontaktu," skonštatoval prednosta úradu Jaroslav Polaček. "Sme tu pre ľudí a tí nemôžu na úrad frflať. Chceme im vyjsť v ústrety."
Polovičné úväzky
Ďalšou novinkou na úrade má byť práca na polovičný úväzok niektorých vedúcich oddelení. Takto pracuje už nový prednosta Polaček. Pridať sa k nemu majú aj vedúci ekonomického, či právneho oddelenia.
"V dnešnej dobe notebookov, mobilov a moderného manažovania to pre úrad nebude problém. Na ich platoch ušetríme minimálne 16-tisíc eur ročne. Tieto peniaze vieme v tomto roku investovať do modernizácie úradu. Je v dezolátnom stave," tvrdí starosta Severu Marián Gaj (nez.).
Zmeny čakajú aj oddelenie hospodárskej správy. Riadiť ho má prednosta Polaček. "Musíme zastaviť nezmyselné nakupovanie čistiacich prostriedkov a kancelárskych potrieb po jednej položke. Na úrade je dnes taký systém, že so starostom podpisujeme aj 50-centové bločky," komentuje prednosta Polaček. Zmeniť sa to podľa neho dá tak, že sa vyberú dodávatelia na jednotlivé položky a mestská časť ušetrí ďalšie peniaze.
Miestny úrad má aktuálne, bez zástupcu starostu, 35 zamestnancov. Je to viac, ako majú napríklad miestne úrady Sídliska Ťahanovce (24), Dargovských hrdinov (25), či Sídliska KVP (30).
Autor: por
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári