KOŠICE. Ak budete cestovať napríklad do Banskej Bystrice alebo Londýna, generálny riaditeľ eurobusu, a.s., Ľubomír Gerši pripúšťa, že v dohľadnom čase môžete platiť viac. Pri diaľkových spojoch nad 100 km si ceny lístkov určuje firma sama.
Cestujúcich prímestských liniek do 100 km Gerši upokojuje, že zvýšené náklady na naftu do cien ich cestovného Eurobus zatiaľ nepremietne. Zostávajú tie, ktoré platia od 1. januára. Toto cestovné je totiž regulované. Košický samosprávny kraj (KSK) poskytol minulý rok Eurobusu zhruba 6 miliónov eur ako dotáciu na dopravu osôb vo verejnom záujme (študenti, dôchodcovia, ZŤP, atď.).
Hoci Gerši tvrdí, že rekordné ceny nafty im spôsobujú dodatočné finančné náklady, s ktorými nepočítali, rozdiely zatiaľ kryjú zo svojich vnútorných rezerv.
"Tie sme však už vyčerpali a neviem, kde by sme ešte vedeli niečo ušetriť. Momentálne nechcem špekulovať, či budeme žiadať KSK o úpravu našich cien v prímestskej doprave, ak vývoj cien nafty smerom hore bude pokračovať rovnako ako od začiatku roka. Hoci my kupujeme naftu za cenu o cca 8-9 centov nižšiu ako vodiči na pumpách, zvyšovanie je pre nás rovnaké. Nafta tvorí takmer 30 percent všetkých našich nákladov. Mesačne jej spotrebujeme okolo 500-tisíc litrov. Oproti minuloročným platíme mesačne viac asi o 130-tisíc eur, ako sme plánovali," uviedol Gerši.
Ako ešte dodal, aj vzhľadom na zlú finančnú situáciu KSK Eurobus zatiaľ neuvažuje, že by v prípade nezvýšenia cien v prímestskej doprave požiadal KSK aspoň o zvýšenie dotácie za dopravu vo verejnom záujme.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári