Korzár logo Korzár Košice

Chceli získať maximálny počet bodov, víťazstvo v Egri bol bonus navyše

Slovenský šampionát v automobilových súťažiach rely pod názvom DMACK Tyres 2011, ktorý bol súčasťou súťaže Start Autó Rallye Eger, má úspešne za sebou prvý diel sedemdielneho seriálu. S jasným cieľom - úspešnou obhajobou majstrovského titulu - vstupovala

S jasným cieľom - úspešnou obhajobou majstrovského titulu - vstupovala do novej sezóny posádka Styllexu motorsport, Jozef Béreš jr. - Róbert Müller.S jasným cieľom - úspešnou obhajobou majstrovského titulu - vstupovala do novej sezóny posádka Styllexu motorsport, Jozef Béreš jr. - Róbert Müller. (Zdroj: archív)

do novej sezóny posádka Styllexu motorsport, Jozef Béreš jr. - Róbert Müller. Podobne ako vlani, aj teraz sa na úvodnom podujatí sezóny Start Autó Rallye Eger predstaví na vozidle WRC.

Po nie najlepších minuloročných skúsenostiach s octaviou padlo rozhodnutie tímu pre Škodu Fabiu WRC. Náročná trať, ale aj veľké zdržania charakterizovali prvý diel seriálu majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach rely. Organizátori pripravili trať s celkovou dĺžku 444 km, z ktorých bezmála 164 km tvorilo 11 rýchlostných skúšok.

Slovenskému štartovému poľu, ozdobenému niekoľkými špeciálmi kategórie WRC, v úvode udávala tempo zmiešaná slovensko-česká posádka Jaroslav Melichárek - Richard Lasevič v Mitsubishi Lancer WRC 05. So stratou rádovo v desatinách sekundy jej na chrbát dýchali Jozef Béreš junior s navigátorom Róbertom Müllerom a Škodou Fabia WRC, ktorí neskôr úplne ovládli súťaž a dosiahli maximum, čo sa dalo. Vyhrali v absolútnom hodnotení Start Autó Rallye Eger, oboch dní DMACK Tyres Rally 2011, v triede 11 a dominovali aj v súťaži tímov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

S wéercečkom zaobchádzal ako s babičkou

Pred začiatkom úvodnej súťaže nového ročníka majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach rely úradujúci majstri Jozef Béreš jr. - Róbert Müller nechceli, aby ich pasovali medzi favoritov Start Autó Rallye Eger, v rámci ktorej sa jazdí aj prvá súťaž sedemdielneho seriálu DMACK Tyres Rally 2011 majstrovstiev Slovenska. Skôr chceli zamiešať karty na popredných priečkach z druhej vlny. Nakoniec sa im to aj podarilo a v druhej polovici prvej etapy naklonili misky váh na svoju stranu. S takmer 50-sekundovým náskokom vyhrali pred druhým Grzybom, ktorý rovnako ako tretí Drotár a štvrtý Melichárek jazdili s wéercečkami. Lepší vstup do sezóny si jazdec Styllexu motorsport Jozef Béreš jr. ani nemohol želať. Aj počas druhého dňa diktoval tempo súťaže, vyhral všetky eresky započítavané do DMACK Tyres Rally 2011 a štyri v absolútnom hodnotení egerskej rely.

"Počas prvej eresky sme auto skôr testovali, než naháňali súperov a čo najlepší čas," zhodnotil Jozef prvý deň súťaže. "Pred súťažou sme nemali veľa priestoru si ho vyskúšať, lebo niekoľko kilometrov na letisku nám tohto veľa nepovedalo. Aj preto sme skúšali, ako brzdí, či zatáča. Postupne som si zvykal na auto a začínali sme zrýchľovať, no museli sme sa vysporiadať s niektorými drobnými problémami. Nefungoval nám stredový diferenciál, problémy som mal s radením na volante, preto som musel využívať mechanické. V priebehu celej prvej etapy sme laborovali so spojkou, ktorá nevypínala, no verím, že počas druhého dňa to už bude dobré."

Ako sa spätne pozerá na druhú rýchlostnú skúšku? "Bol som rád, že som vôbec zastal pri havarovanom aute, lebo to bolo v takom úseku, kde sa letelo snáď aj dvestovkou a nebolo tam dobre vidieť. Čas v ereske nám bol pridelený, ale k tomu sa nevyjadrujem. Bol dosť zlý, pretože túto rýchlostnú skúšku sme už pri ďalších prejazdoch zakaždým vyhrali. Neviem si vysvetliť, prečo bol taký, aký bol, ale sme už v cieli a výsledok je konečný. Dosiahli sme maximálne body do hodnotenia majstrovstiev Slovenska a iné ma už nezaujíma."

Jozef vyhral posledné tri rýchlostné skúšky, ktoré dali zabudnúť na menšie problémy s technikou počas celého dňa. "Do súťaže sme vstupovali s tým, že ak bude dobre fungovať technika, môžeme dosiahnuť dobrý výsledok. Trocha som auto šetril, lebo už nie je najmladšie a musím s ním zaobchádzať ako s babičkou. S Grzybom máme najstaršie wéercečka, Mitsubishi je novšie, o Subaru ani nehovorím. Dosiahnuté časy boli veľmi dobré, čo ma v každom smere potešilo."

Domáci jazdci s enkovými autami sa im snažili dýchať na chrbát. "Pravdupovediac, vôbec som sa nezaoberal výsledkami domácich pretekárov, či sú pred nami s Robom, alebo nie. Prvoradou úlohou bolo dobre vykročiť do domácej súťaže aj sezóny. Pokiaľ by som vyhral celú súťaž, iste by ma to potešilo. Predsa len sa bojovalo každý deň samostatne a tomu sme podriadili taktiku."

Po prvom dni mala košická posádka veľmi dobre vykročené k celkovému prvenstvu na Start Autó EGER Rally. Nakoniec sa aj podarilo preteky úspešne zvládnuť. "Z môjho pohľadu nebolo dôležité, či budem celkovým víťazom, alebo skončím druhý," tvrdí J. Béreš ml. "Prioritou bol druhý samostatný deň slovenského šampionátu, a ten sme chceli zvládnuť opäť čo najlepšie. Chceli sme získať maximálny počet bodov do šampionátu, čo sa nám aj podarilo a víťazstvo v rámci Rallye Eger bol bonus navyše."

SkryťVypnúť reklamu

Mozner útočil, stratu nezmazal

V bývalej skupine N4 súčasnej triedy 3 sa predstavila šestica posádok, pričom veľkým favoritom bola posádka Pech - Uhel na Mitsubishi Lancer EVO IX, ktorá však súťaž nedokončila. Aj preto núkajúcej šance na dobrý výsledok sa chytili obe košické posádky Mozner - Vejačka a Grendel - Lieskovcová. Obe sa umiestnili na medailových priečkach, keď Mozner skončil druhý a prvý, Grendel dvakrát tretí. Aj preto ich dvojnásobný počet bodov po prvom podujatí teší.

Bolo to už skutočne dávno, čo na tratiach rely vybojovala dvojica Rado Mozner - Peter Vejačka majstrovský titul v triede A5 na vozidle Škoda Favorit. To sa písal rok 1997. Potom absolvovali niekoľko podujatí s automobilmi Mitsubishi a Škoda Octavia. Po desiatich rokoch od zisku titulu ich zlákala súťaž Rally Košice, ktorá mala byť nostalgickou spomienkou na roky strávené na tratiach rely, či už v úlohe jazdca, alebo fanúšika. V tejto sezóne sa však táto dvojica snaží oprášiť históriu a počas prvého podujatia DMACK Tyres Rally 2011 ukázala, že ani po dlhej prestávke nestratila nič zo svojho kumštu. Od prvých kilometrov sa v triede 3 pustili za pasy s dvojicou Csente - Lapdavský a počas oboch dní si nedarovali ani milimeter trate zadarmo. V prvý deň vyhral Csente o 4,3 sekundy, v druhý Mozner o 1,3 sekundy. Aj tu vidieť, že sa bojovalo v desatinách sekúnd a bol to súboj, ako sa patrí.

"Sme radi, že nás oslovili, aby sme opäť mohli sadnúť do súťažného auta. Je pre nás poctou, že môžeme súťažiť so Subaru. Dlho som nesúťažil, ale nespomínam si, aby som si niekedy tak dobre zajazdil ako teraz. Bojovali sme o desatiny a bol to boj do poslednej rýchlostnej skúšky. Snažili sme sa útočiť, aby sme zmazali stratu z prvého dňa, Mário bol na dostrel. Stačila jedna chybička a mali sme ho a naopak, ak by sme niečo urobili my, tak by získal Mário alebo Roman Grendel, ktorý nám tiež šliapal na päty. Aj z tohto pohľadu to boli úžasné preteky," neskrýval nadšenie po skončení pretekov Rado Mozner, ktorému sa predsa len podarilo oplatiť Csentemu prehru z prvého dňa, ale v súčte časov oboch dní vyhrala dvojica Csente - Lapdavský.

Radovi nedalo, aby sa nevrátil o niekoľko desiatok rokov späť. "Predtým sme bojovali o sekundy, teraz sme počas druhého dňa sťahovali po desatinách zhruba štyri sekundy a neviem presne, koľko sa nám z nich podarilo. Som rád, že sa nám podarilo dnes vyhrať, ale Mário bol lepší a nad naše sily. Už teraz sa teším na odvetu počas Rally Prešov," chlapsky uznal kvality svojho súpera Rado Mozner. Veríme, že takýchto dramatických súbojov bude počas sezóny v každej triede čo najviac.

SkryťVypnúť reklamu

Nevedel sa zbaviť nervozity

V súčte oboch dní aj samostatne hodnotených skončila košická posádka Procar Speed teamu Roman Grendel - Zuzana Lieskovcová v triede 3 zhodne treťom mieste. Počas prvého súťažného dňa dokonca siahala na prvenstvo, ale problémy so spojkou ich z toho boja odsunuli na tretiu priečku. Prvé dve eresky boli z ich strany trocha opatrnejšie, no neskôr už dokázali so svojím Mitsubishi Lancerf EVO IX zajazdiť spomedzi pätice automobilov v triede najrýchlejší čas, ktorým sa dostali priebežne na prvé miesto v triede 3. Svoju pozíciu nedokázali dlho udržať, pretože museli riešiť menšie problémy s autom. Pred posledným kolom eresiek a výjazde zo servisu nastali problémy s čerpadlom a následne sa o slovo prihlásila aj spojka. Tieto nepríjemnosti sa podpísali pod ich prepad na tretiu priečku v triede.

"Škoda toho všetkého, lebo sme to mali so Zuzkou veľmi solídne rozbehnuté. Žiaľ, technika si trocha postavila hlavu. Problémy sme mali s čerpadlom a v polovičke eresky odišla aj spojka. Mrzí ma, že sme si nedokázali udržať prvú priečku, ale nevzdávame sa, pred nami je servis a potom druhý samostatný súťažný deň," hovoril vo večernom servise Roman Grendel. Mechanici mali plné ruky práce, aby auto nachystali a mohlo odísť do uzavretého parkoviska a následne na druhý deň ráno vyraziť v ústrety piatim rýchlostným skúškam. "Som rád, že sa všetko podarilo pripraviť a mohli sme bez problémov štartovať aj počas druhého dňa. Ten mi vôbec nesedel, lebo som sa nevedel upokojiť. Zrejme kombinácia menšej únavy a nervozity urobili svoje a nedokázal som sa dostať ani raz cez dvojicu Csente s Moznerom, ktorí si nič nedarovali," povedal R. Grendel.

Štyri razy bol tretí a raz štvrtý, čo stačilo na tretie miesto. Po oba dni dosiahol rovnaké body na tretie miesto, čo bolo solídnym vykročením do sezóny. "V rukách máme novú techniku a bolo to poznať. Rešpekt tu bol a hlavne nám so Zuzkou chýba viac ostrých kilometrov s týmto vozidlom. Snažili sme sa získať čo najviac skúseností, ktoré by sme v ďalších súťažiach dokázali oveľa lepšie využiť. V poslednej rýchlostke druhého dňa sme dostali dva defekty, opäť sme niečo stratili na súperov, no tretiu priečku sme si udržali. Víkend bol náročný a poriadne mi dal zabrať, som rád, že súťaž je už za nami a my si môžeme konečne vydýchnuť. Som rád, že sme v cieli, lebo sme sa svojím spôsobom aj vytrápili na týchto ereskách. Iste sa dalo dosiahnuť viac, čo nás trocha škrie, ale s dvojdňovou súťažou aj samotným výsledkom môžeme byť spokojní," dodal R. Grendel.

V tejto sezóne je vypísaná aj súťaž tímov, v ktorej môže štartovať jedno auto s pohonom všetkých kolies. Názov tímu musí byť zhodný s názvom súťažiaceho oboch či jednej posádky. Na prvom podujatí sezóny postavil Procar Speed team dve posádky, okrem prvej Grendel - Lieskovcová bodovala aj dvojica Žeňuch - Bačinský s Nissanom Senny v triede F3. Spomínané tandemy získali spolu 56 bodov a vynieslo im to druhú priečku za vedúcim Styllexom motorsport, ktorý ich má na svojom konte 60. Veríme, že na ďalších súťažiach sa bude dariť košickým posádkam aspoň tak ako v Egri, ak nie ešte lepšie.



Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 82 009
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 466
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 192
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 447
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 715
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 280
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 215
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 361
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v dnešnej modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  5. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 676
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 574
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 45 629
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 685
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 417
  6. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 12 026
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 964
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 766
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v dnešnej modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  5. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 676
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 574
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 45 629
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 685
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 417
  6. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 12 026
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 964
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 766
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu