KOŠICE. Dôvodom prestavby prízemia je príprava piatich pracovísk kancelárií prvého kontaktu, ktoré majú verejnosti slúžiť od druhej polovice septembra.
Samospráva tvrdí, že tak vychádza v ústrety občanom, pre ktorých sa vybavovanie administratívnej agendy stane rýchlejšie a pohodlnejšie.
Matrika a overovanie
„Zriadenie kancelárií prvého kontaktu je po rozšírení úradných hodín ďalším krokom smerom k občanom a k efektívnejšej samospráve. Mali by sme si uvedomiť, že časy, keď bol úradník neobmedzeným vládcom, by už mali byť dávno za nami. Ak aj nie všade, tak na Terase sa o to budeme usilovať. Naši zamestnanci sú tu predovšetkým pre občanov,“ uviedol starosta Rudolf Bauer (KDS).
Pracoviská prvého kontaktu budú poskytovať služby najviac navštevovaných oddelení - rodnej, sobášnej a úmrtnej matriky, evidencie obyvateľov, overovania listín a podpisov a pokryjú tiež sociálnu oblasť.
3 mesiace – 8–tisíc návštev
Za mesiace apríl až jún ich na treťom poschodí miestneho úradu navštívilo viac ako osemtisíc žiadateľov. Súčasťou kancelárie bude aj diskrétna miestnosť určená na individuálnu komunikáciu s občanmi, ktorí o to požiadajú.
Pracoviská budú klientom k dispozícii každý deň počas rozšírených úradných hodín vrátane obeda a v stredu aj v predĺženom čase do 17.30 hod.
Obyvatelia krok samosprávy kvitujú. „Znamená to uľahčenie, ľudia sa budú môcť lepšie zorientovať. Aj keď nechodím na úrad často, myslím, že je to dobrý krok,“ reagovala pred úradom obyvateľka Táňa.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári