Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) nemá stanovený žiadny predpis, koľko minút by mal vlak zotrvať v stanici.
KOŠICE. Miroslav z Košíc nám opísal svoj zážitok z cestovania vlakom, keď sa chcel dostať zo stanice Poprad do metropoly východu.
Čakal vraj s manželkou v Poprade na rýchlik, avšak na informačnej tabuli si prečítal, že vlak mešká 15 minút.
„Nakoniec prišiel po 10 minútach, ale to, čo nasledovalo, ma dosť šokovalo,“ uviedol Miro. „Súprava zastala, vyrojili sa z nej ľudia. Keďže sme mali miestenky, hľadali sme náš vagón. Tí, čo vystúpili, sa nám motali popod nohy. prešlo zhruba desať sekúnd, keď sa zo staničného ampliónu ozvalo, že treba urýchlene nastúpiť, lebo vlak hneď odchádza. Zvládli sme nástup, avšak doslova s jazykmi na vestách. Neviem, ale nejaký starší dôchodca to asi ani nemohol stihnúť.“
Percento - 16 600 eur
V ZSSK sme sa opýtali, či jestvuje nejaký predpis alebo nariadenie, ktoré jasne určujú, ako dlho by mal každý vlak zotrvať v stanici, aby mohli z neho cestujúci vystúpiť, respektíve ďalší nastúpiť bez rizika, že vlak odíde bez nich. Prípadne, aby nikto neutrpel žiadne zranenia.
„Pokiaľ vlak mešká, nie je dané, že stojí v stanici toľko, koľko je uvedené v cestovnom poriadku. Státie vlaku sa obmedzí na bezpečný nástup, výstup cestujúcich a ich prestup z/do iného vlaku, pokiaľ ide o prípojový vlak,“ odpovedal nám hovorca ZSSK Alexander Buzinkay.
Dodržiavanie samotného grafikonu vlakovej dopravy je podľa neho súčasťou zmluvy o výkonoch vo vrejnom záujme, uzatvorenej medzi štátom a ZSSK. Štát prostredníctvom jediného akcionára – ministerstva dopravy – vraj dodržiavanie grafikonu aj kontroluje.
Zmluva stanovuje hranicu jeho plnenia na 94 percent, čo podľa Buzinkaya ZSSK aj spĺňa. „Pokiaľ by sme mali menej, ministerstvo môže uložiť ZSSK sankciu do výšky 16 600 eur za každé percento.“
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári