Korzár logo Korzár Košice
Utorok, 28. marec, 2023 | Meniny má Soňa

Košický kraj chce zakázať kamióny na svojich cestách

Kraj už nechce čakať na opätovné schvaľovanie novely cestného zákona. Nadrozmerným nákladným autám chce zakázať vstup na svoje cesty značkami.

Nadrozmerné nákladiaky. Kraju ničia cesty, preto im chce zakázať jazdiť na niektorých úsekoch.Nadrozmerné nákladiaky. Kraju ničia cesty, preto im chce zakázať jazdiť na niektorých úsekoch. (Zdroj: Judita Čermáková)



KOŠICE. Po tom, čo v parlamente neprešla časť vládnej novely cestného zákona, ktorou sa mala odstrániť nákladná tranzitná doprava z ciest II. a III. triedy, plánuje Košický samosprávny kraj (KSK) ako ich vlastník pristúpiť k „náhradnému“ riešeniu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V spolupráci s obvodnými a krajským úradom dopravy, resp. ministerstvom dopravy plánuje v križovatkách vybraných ciest osadiť dopravné značky obmedzujúce vjazd nákladných vozidiel na ich cesty.

Chcú eliminovať špekulantov

KSK chce týmto činom zamedziť ďalšiemu poškodzovaniu svojich ciest nielen nákladiakmi s nadmernými nákladom, ale aj špekulantom, ktorí nechcú platiť mýto za diaľnice, resp. cesty 1. triedy, a tie potom obchádzajú po „okreskách“.

SkryťVypnúť reklamu

Najviac takto zneužívané cesty sú v okolí U. S. Steelu, priemyselného parku Kechnec, kameňolomov, hraničného priechodu v Milhosti a súbežné komunikácie s cestami I. triedy, ako je napr. Košice - Slanec. Mimo Košíc je to napr. cesta v Hnileckej doline či úsek medzi Spišským Štvrtkom a Smižanmi, resp. Spišské Podhradie - Krompachy.

Vo Vajkovciach si kamióny urobili skratku

Isté obmedzenia nákladnej dopravy už boli realizované napríklad na ceste medzi Čaňou, Ždaňou a Nižnou Myšľou, resp. Košickými Oľšanmi, Rozhanovcami a Vajkovcami, no tie zatiaľ sľubovaný efekt nepriniesli. Potvrdil nám to aj starosta Vajkoviec Ladislav Balla (SaS).

„Cez našu obec si bežne skracujú cesty kamionisti a nákladné autá, ktoré schádzajú z diaľnice, idú smerom na Zemplín a naopak. Teraz síce rekonštruujeme most a máme osadenú značku zákaz vjazdu pre vozidlá nad 3,5 tony, no cez deň sem každú hodinu príde možno 20 nákladných aút. Už som sem viackrát pozýval aj policajtov, aby nemerali len rýchlosť, ale napríklad aj hmotnosť vozidiel, či nie sú preťažené, ale odpoveďou mi bolo, že majú svoj plán práce a náš okres je veľký. Chápem, že tam nemôžu stáť stále alebo celý deň, no už by sa v tom mal urobiť poriadok. Preto súhlasím s iniciatívou kraja, úplne najlepšie by bolo, keby sa dala dopravná značka už v Košických Oľšanoch a kamionisti by si prestali skracovať cestu okolo nás. Potom sa nečudujme, že cesty sú také deravé, keď nám ich takto ničia,“ povedal nám L. Balla.

SkryťVypnúť reklamu

Župan Trebuľa: Naše cesty zneužívajú neplatiči mýta

Nielen cesta z Košických Oľšian cez Rozhanovce a Vajkovce k diaľnici do Prešova, ale aj desiatky ďalších nebola konštruovaná na súčasnú záťaž. Podľa župana Zdenka Trebuľu evidujú problém s poškodzovaním ciest od zavedenia elektronického mýta v roku 2010.

„Prejavuje sa to aj na cestách, ktoré sme čerstvo opravili z požičaných peňazí alebo prostriedkov EÚ. Problémy spôsobujú ťažké nákladné autá a kamióny, ktoré sa tam presunuli, aby ušetrili. Zaregistrovali sme tiež zvýšený počet žiadostí o obmedzenie nákladnej dopravy. Obracajú sa na nás občania i starostovia, pretože sa im v obciach zvyšuje hlučnosť, prašnosť, otrasy, je ohrozená bezpečnosť obyvateľov. Tento vážny problém neriešime len v našom kraji,“ uviedol s tým, že konkrétne zoznamy úsekov ciest chcú oznámiť až vtedy, keď budú definitívne schválené ministerstvom.

SkryťVypnúť reklamu

V súčasnosti sa obmedzenie tranzitnej nákladnej dopravy na cestách II. a III. triedy dá riešiť len dopravným značením. Každý samosprávny kraj predložil ministerstvu dopravy zoznam ciest, resp. križovatiek, na ktorých požaduje obmedzenie tranzitnej nákladnej dopravy dopravným značením. Poskytnuté podklady v súčasnosti spracováva ministerstvo. Keďže sa však zatiaľ nepodarilo presadiť zmenu legislatívy, na cestách zrejme budú obmedzenia dopravnými značkami len ako dočasné riešenie.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  3. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  4. Nové bývanie a hypotéka za 1,49 %? Pomôže developer
  5. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu
  6. Čo môže ponúknuť laboratórna diagnostika po Covide?
  7. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  8. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  1. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch
  2. 7 rýchlych tipov, ako lepšie hospodáriť v domácnosti
  3. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu
  4. BILLA Žampa Cup – jedinečný záver zimnej sezóny
  5. Čo môže ponúknuť laboratórna diagnostika po Covide?
  6. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu?
  7. Čo robí takmer 100 % ľudí, ktorí si chcú kúpiť ojazdené auto?
  8. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 8 293
  2. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 7 136
  3. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 5 698
  4. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 581
  5. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 577
  6. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 2 002
  7. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu? 1 787
  8. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 1 611

Blogy SME

  1. Radoslav Pavelka: Ako si dvakrát streliť do kolena, alebo ako vedenie Slovenského hokeja nahnevalo všetkých.
  2. Dušan Šrámek: Pracovné víza do Kanady
  3. Marek Mačuha: Pravo-ľavé delenie má stále význam
  4. Anton Kaiser: Veľkonočné tvorivé dielne
  5. Irena Šimuneková: Viničný vrch a Šándorky
  6. Julius Kravjar: Čím sa riadia vlády?
  7. Irena Šimuneková: Čajkov a Náučný chodník Čajkovské bralie
  8. Juraj Ondruška: NENECHAJME SI ZLIKVIDOVAŤ ĎALŠIE ŠKOLY V NAŠOM KRAJI
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 19 503
  2. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 10 300
  3. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 7 821
  4. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 7 319
  5. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 4 725
  6. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 4 324
  7. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody 4 018
  8. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 3 273
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prijímajú šéfovia nemocníc zámerne menej lekárov a sestier, aby zarobili na platbách od poisťovní? Ilustračné foto.

Do nemocníc sa hlásia desiatky lekárov a sestier.


13 h
Laco Lučenič.

Oslávil sedemdesiatku, dostal ocenenie za celoživotný prínos do hudby.


14 h
Ilustračná snímka.

Jadrové zbrane majú v Európe aj Američania.


12 h
Logo podcastu Dobré ráno.

V Bielorusku chce Moskva rozmiestniť taktické jadrové zbrane.


a 2 ďalší 7 h

Blogy SME

  1. Radoslav Pavelka: Ako si dvakrát streliť do kolena, alebo ako vedenie Slovenského hokeja nahnevalo všetkých.
  2. Dušan Šrámek: Pracovné víza do Kanady
  3. Marek Mačuha: Pravo-ľavé delenie má stále význam
  4. Anton Kaiser: Veľkonočné tvorivé dielne
  5. Irena Šimuneková: Viničný vrch a Šándorky
  6. Julius Kravjar: Čím sa riadia vlády?
  7. Irena Šimuneková: Čajkov a Náučný chodník Čajkovské bralie
  8. Juraj Ondruška: NENECHAJME SI ZLIKVIDOVAŤ ĎALŠIE ŠKOLY V NAŠOM KRAJI
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 19 503
  2. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 10 300
  3. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 7 821
  4. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 7 319
  5. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 4 725
  6. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 4 324
  7. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody 4 018
  8. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 3 273
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu