KOŠICE. Zmenu už občania, ktorí na úrad prišli v posledných dňoch, pocítili na vlastnej koži. V jednej miestnosti, hneď pri vstupe, sa dozvedia všetko, čo potrebujú. Keď je to niečo zložitejšie, nasmerujú ich tam, kde im pomôžu.
Skúšobne už prvý kontakt funguje, ale bolo treba urobiť zmeny aj v organizačnom poriadku. Poslanci na svojom štvrtkovom rokovaní schválili všetky návrhy. Doterajší sekretariát, ktorý už má troch zamestnancov, sa premenoval na kanceláriu starostu, pod ktorú spadá aj kontaktné miesto.
Bez obedňajšej prestávky
„Kancelária prvého kontaktu už funguje, ale postupne na ňu presúvame kompetencie, aby vybavovanie na úrade bolo čo najmenej náročné pre občana. Podľa požiadaviek obyvateľov sídliska budeme reagovať a chýbajúce služby doplníme. Našou snahou je odbúrať aj bariéru nedostupnosti počas obedňajších prestávok. Tie chceme zrušiť, aby mohla byť kancelária prístupná čo najdlhšie počas úradných hodín,“ uviedol prednosta úradu Ján Bugoš.
Úradné záležitosti môžu občania vybaviť každý deň od ôsmej hodiny ráno. V pondelok a utorok je otvorená do 16. hodiny, v stredu o hodinu dlhšie, vo štvrtok do 15.30 hod. a v piatok do 12.30 hod.
Kancelária zatiaľ plní funkciu podateľne, občania v nej nájdu všetky druhy tlačív k žiadostiam klientov potrebných na vybavenie agendy na jednotlivých oddeleniach a referátoch MÚ, evidujú sa tam a vydávajú rybárske lístky, vedie sa v nej agenda súvisiaca s chovom psov. Jednou zo služieb je kopírovanie za úhradu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári