Korzár logo Korzár Košice

Deň otvorených dverí prilákal na Blšák desťtisíce zákazníkov

Košický Blšák zažil uplynulý víkend nápor ako za starých dobrých čias. Spôsobila to akcia pod názvom "Deň otvorených dverí", ktorá trvala dva dni, teda v sobotu aj v nedeľu. Kvôli 50-percentným zľavám na absolútne všetok tovar prešlo turniketmi presne 129

Blšák zažil nával ako starých dobrých čiasBlšák zažil nával ako starých dobrých čias (Zdroj: archív)

789 zákazníkov.

Košický Blšák už nie je tým, čím býval. Kým pred vyše 10 či viac rokmi sa počas víkendov nedalo v jeho okolí poriadne zaparkovať a aj počas pracovných dní tam prúdili davy ľudí, súčasnosť je katastrofálna. "Pokles predajcov a sortimentu, v závislosti na tom aj zákazníkov, spôsobilo niekoľko fatorov," vysvetľuje Juraj Biznis, poverený oddelením marketingu tohto kedysi najväčšieho slovenského trhoviska. "Hlavným bol zámer mesta postaviť aj na časti pozemkov pod Blšákom nový futbalový štadión. Z obáv zo straty predajného miesta si začali mnohí predajcovia, hlavne z krajín ryže a trstiny, hľadať priestory v sídliskových nákupných centrách. Mesačne sa zatvárali dva - tri stánky, za tie roky sa ich zrušilo vyše 300."

Spolu s ponukou klesal aj počet zákazníkov, ktorí za lacným sortimentom nemuseli cestovať na Blšák. Podobné prevádzky sa totiž otvárali aj v okolí ich bydliska. Nezáujem o blšákový tovar vyvolal aj pokles cien kvalitnejšieho tovaru v tzv. kamenných obchodoch, takže si ho mohli dovoliť aj menej solventné vrstvy obyvateľstva. V neposlednom rade spolu zavinili "úpadok" Blšáku negatívne vplyvy počasia alebo zložitejšie možnosti reklamácií, hlavne v prípadoch, keď predajca zrušil stánok.

"Naším zámerom bolo a je prilákať zákazníkov späť na Blšák. Vieme, že jednoduché to nebude, no práve to je pre nás výzva," pokračuje J. Biznis. "Máme pripravenú stratégiu, ktorej prvou akciou bol Deň otvorených dverí s 50-percentnou zľavou na všetok tovar. Bolo ťažké presvedčiť predajcov, aby sa vzdali časti ziskov. No napokon aj tí najväčší odporcovia pochopili, že táto strata je vlastne investícia, ktorá sa im v budúcnosti vráti. Lebo ak nebodaj Blšák skončí, ostatnú na ulici..."

Ako sme sa mali možnosť presvedčiť, počas víkendu prišlo na Blšák množstvo zákazníkov. Turniketmi, ktoré inštalovali pri vchodoch práve na tent účel, prešlo takmer 130-tisíc zákazníkov. Ak predajcovia uviedli pravdivé údaje, ich víkendové tržby presiahli 145 miliónov eur, čo predstavuje približne polročný obrat. Tento fakt presvedčil aj najväčších skeptikov, že podobné akcie majú význam.

A aká bude ďalšia? "Plánujeme vydávať reklamné noviny na spôsob veľkých obchodných reťazcov, ktoré budeme zadarmo distribuovať do každej košickej domácnosti," prezradil na záver J. Biznis.







SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Čo bude toto leto in?
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  3. Čo bude toto leto in?
  4. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 305
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 887
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 403
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 4 010
  5. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 3 654
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 326
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 647
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 340
  1. Vladimír Krátky: Nomen omen, alebo dokedy bude v zdravotníctve cirkus ?
  2. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 4.
  3. Anna Miľanová: Ľudia, myslím, často málokto rozozná čo je naozaj objav, senzácia. Lebo to neviete bez kriku, hádok...
  4. Lukáš Čelinák: Ekonomické dôsledky zbrojenia: Stimul bez pokroku
  5. Jozef Varga: Bi FicoSMER....
  6. Tomáš Vodvářka: Návštěva (povídka na neděli)
  7. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 3.
  8. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 3
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 334
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 373
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 267
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 8 004
  5. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 089
  6. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 800
  7. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 5 793
  8. Vladimír Bojničan: Z výkalov bič neupletieš – ani keby opozícia zrovna začala znášať zlaté vajíčka 5 537
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Vladimír Krátky: Nomen omen, alebo dokedy bude v zdravotníctve cirkus ?
  2. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 4.
  3. Anna Miľanová: Ľudia, myslím, často málokto rozozná čo je naozaj objav, senzácia. Lebo to neviete bez kriku, hádok...
  4. Lukáš Čelinák: Ekonomické dôsledky zbrojenia: Stimul bez pokroku
  5. Jozef Varga: Bi FicoSMER....
  6. Tomáš Vodvářka: Návštěva (povídka na neděli)
  7. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 3.
  8. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 3
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 334
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 373
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 267
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 8 004
  5. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 089
  6. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 800
  7. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 5 793
  8. Vladimír Bojničan: Z výkalov bič neupletieš – ani keby opozícia zrovna začala znášať zlaté vajíčka 5 537
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu