Od 1. októbra určuje zamestnávateľom, ktorí zamestnávajú troch a viac zamestnancov, aby posielali tlačivá, ako sú registračný list fyzickej osoby, mesačný výkaz poistného a príspevkov a výkaz poistného a príspevkov prostredníctvom elektronických služieb.
KOŠICE. Zmenou sa Sociálna poisťovňa snaží vyjsť v ústrety svojim klientom. „Elektronická komunikácia ich odbremení od predkladania tlačív v papierovej forme a ušetrí náklady na poštovné, ale aj čas potrebný na splnenie oznamovacej povinnosti. S účinnosťou od 1. novembra sa rovnaká povinnosť bude týkať aj zamestnávateľov s dvoma zamestnancami a o mesiac neskôr to začne platiť aj pre zamestnávateľov s jedným zamestnancom,“ informovala vedúca kancelárie riaditeľa pobočky Oxana Majoranová.
Zriadenie prístupu k elektronickým službám je jednoduché a na počkanie v každej pobočke Sociálnej poisťovne. Dokumenty zaslané prostredníctvom elektronických služieb už nie je potrebné následne zasielať v papierovej forme. Sociálna poisťovňa pamätá aj na tých, ktorí nemajú zriadený prístup k internetu. V každej pobočke bude zabezpečený diskrétny prístup k počítaču, slúžiacemu na zasielanie dokumentov elektronicky. K dispozícii bude aj zamestnanec, ktorý poradí a pomôže s elektronickým odosielaním. Mesačný výkaz za september 2011 je potrebné zaslať už prostredníctvom elektronických služieb Sociálnej poisťovne.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári