Korzár logo Korzár Košice
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Návštevníci šampionátu nechali v Košiciach takmer 5 miliónov eur

Takmer päť miliónov eur nechali v Košiciach návštevníci, ktorí sa na prelome apríla a mája zúčastnili na zápasoch MS v hokeji.

Hokejoví fanúšikovia. Ich príchodu sa potešili najmä hotelieri, taxikári z nich veľké tržby nemali.Hokejoví fanúšikovia. Ich príchodu sa potešili najmä hotelieri, taxikári z nich veľké tržby nemali. (Zdroj: Judita Čermáková)

Suma vyplynula z prieskumu, ktorý počas MS vykonávalo 48 dnes už tretiakov na Ekonomickej fakulte košickej Technickej univerzity.

KOŠICE. Podľa autorov štúdie ku košickej časti MS v hokeji Miriam Šebovej a Petra Džupku z katedry regionálnych vied a manažmentu Ekonomickej fakulty TU oslovili študenti pred každým zápasom celkovo 3 500 návštevníkov.

Tí prišli v rôzne veľkých skupinách, čo znamená, že sa im osobne podarilo získať informácie o 12 105 návštevníkoch. Zápasy MS sledovalo na oboch štadiónoch celkovo 406 704 divákov, z čoho bolo v Košiciach 28,4 %.

V priamom predaji bolo na zápasy do Steel Arény predaných 78 151 vstupeniek. Na rozdiel od Bratislavy, kde až polovicu návštevníkov tvorili cudzinci, prevažovali v Košiciach najmä našinci.

„Slováci predstavovali až 78 % zo všetkých divákov a z nich bola tretina Košičanov. V Košiciach nenastal podobný prípad masového príchodu fanúšikov pri žiadnej národnej skupine návštevníkov ako to bolo v Bratislave, kde takmer 29 percent divákov tvorili Česi. Zo zahraničných divákov sa na zápasy v Košiciach vo väčšom počte prišli pozrieť fanúšikovia z Rakúska (4,3 %), zo Švajčiarska (3 %), z Kanady (2,1 %), z Nórska (1,9 %) a zo Švédska (1,9 %),“ povedala nám M. Šebová.

Priemerný cudzinec minul v Košiciach 486 eur

Cudzinci zhliadli v Košiciach priemerne 4 zápasy, Slováci polovicu. Najzvedavejší boli Švajčiari, ktorí tu videli priemerne 5,21 zápasu.

Podobne ako v Bratislave, aj v Košiciach väčšinu návštevníkov predstavovali muži, kým žien bola len necelá štvrtina. Až dve tretiny zo všetkých fanúšikov tvorili ľudia od 20 do 40 rokov.

„Celkovo odhadujeme výdavky návštevníkov MS 2011 okrem Košičanov na sumu 4 753 560 eur. Tieto výdavky zahŕňajú všetky výdavky návštevníkov bez započítania cien vstupeniek. Z toho celkové výdavky zahraničných návštevníkov predstavovali 2,6 milióna eur a 1,7 mil. eur tvorili výdavky domácich návštevníkov. Košičania, ktorí zmenili svoj večerný program kvôli účasti na zápasoch MS minuli 384 600 €. Priemerné výdavky zahraničných návštevníkov boli na úrovni 486 eur, slovenskí návštevníci mimo Košičanov minuli v priemere, ak sa ubytovali v Košiciach, 99 eur. Slováci s ubytovaním strávili v Košiciach v priemere 2 noci. Pokiaľ Slováci neboli v Košiciach ubytovaní, minuli v priemere na dopravu, stravovanie, suveníry, bary, zábavu, odevy a iné nákupy v obchodoch 65 eur. Domáci Košičania minuli v súvislosti s návštevou zápasu 31 eur,“ informoval nás P. Džupka.

Partia Nórov nechala v erotickom klube dve tisícky

Samozrejme, že nás zaujímalo aj to, či si hokejoví fanúšikovia spestrovali čakanie medzi jednotlivými zápasmi aj návštevou nočných klubov, prípadne si objednávali na izby aj spoločníčky.

Ako sme zistili, anketári zaznamenali aj to, že napríklad pätica Nórov sa pochválila, že sa im za podobné služby podarilo minúť počas viacerých večerov zhruba 2000 eur, čo však v prepočte na jedného nedosahuje ani ich týždenný čistý plat.

Iní sa pochválili tým, že za jeden večer nechali zarobiť prítulné košické slečny v istom nočnom podniku asi 700 eur. Naopak, nespokojní museli byť taxikári, pretože u nich bol priemer len zhuba 4 eurá na návštevníka, čo bolo spôsobené hlavne polohou košického “zimáku“ v širšom centre mesta.

„Pre nás je podstatné, že návštevníci MS nechali v meste takmer 5 miliónov € a väčšina z nich odchádzala odtiaľ spokojná a chce sa sem ešte vrátiť, čo je veľmi príjemné zistenie. Pre Košice to bol po všetkých stránkach úspešný šampionát. Mestská kasa to takisto prežila, keďže už pri plánovaní rozpočtu sme prihliadali na zvýšené finančné nároky, ktoré to mestu prinesie,“ povedal nám primátor Richard Raši (Smer).

Mesto vyšli MS na 250 000 eur

Celkové náklady mesta na jeho propagáciu, ale aj na preplatenie nadčasov mestských policajtov, či pracovníkov upratovacích čiat a ďalších aktivít v súvislosti z MS v hokeji dosiahli podľa splnomocnenca primátora Ota Brixiho (Smer) takmer 250 000, z ktorých však 200 000 pokryli príspevky sponzorov.

Zaujímavé čriepky z MS v hokeji

* Zahraniční návštevníci minuli v Košiciach priemerne počas svojho pobytu 486 €, v Bratislave to bolo len 370 €, dôvodom bola zrejme aj povestná česká šetrnosť, ktorá znížila tieto čísla v našom hlavnom meste

* Najspokojnejší s organizáciou MS by mali byť majitelia košických hotelov a iných ubytovacích zariadení, keďže ich tržby sa vďaka u nich ubytovaným návštevníkom MS zvýšili o 1,165 milióna eur, no tržby dosiahli len štvrtinu toho, čo v Bratislave, keďže až 2/3 fanúšikov vôbec nespalo v košických ubytovacích zariadeniach.

* Relatívne spokojní môžu byť aj majitelia krčiem a zábavných podnikov (959 000 eur) alebo potravín a reštaurácií 877 000 eur alebo suvenírov (688 000 €), naopak málo si zarobili majitelia autopožičovní 4 400 € a viac zrejme čakali aj taxikári (82 400 €).

* Priemerné výdavky na občerstvenie zahraničného návštevníka boli vo výške 60 eur, Slovák minul v reštaurácii v priemere 12 eur. Celkovo z výdavkov na reštaurácie zaplatili zahraniční návštevníci 47 %, Slováci 37 % a domáci Košičania (ako občerstvenie na štadióne) 16 %

* V meste a v blízkom okolí Košíc sa počas MS 2011 ubytovalo podľa odhadov okolo 14 232 osôb. Aspoň raz využilo nejaký hotel alebo penzión 8 943 návštevníkov.

* Až 55 % respondentov uviedlo, že sú úplne spokojní s organizáciou MS, celkovo bolo viac-menej spokojných s organizáciou MS až 85 % ľudí, priemerná známka bola 4,3 z 5 možných. Zo zahraničných návštevníkov sa do Košíc plánuje vrátiť niečo vyše polovica, naopak, len asi šestina už nikdy nechce vidieť metropolu východu. Z tých, čo sem chcú prísť, by až dve pätiny sem došli kvôli zábave a 21 percent kvôli atmosfére v meste.

jsv

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  3. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  6. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  7. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  8. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  10. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 22 768
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 103
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 618
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 438
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 699
  6. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 613
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 270
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 230
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 189
  10. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 068
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Predajca áut tvrdí, že stromy ohrozovali autá. Parkovisko je od väčšiny vyrúbaných vzdialené viac ako 10 metrov.
Penzák je významnou architektonickou dominantou a kultúrnou pamiatkou Nového Smokovca.
Zosun časti pôdy na sídlisku Sekčov. Obyvatelia sa boja v blízkosti parkovať.
Koronakríza pokračuje, daňové opatrenia sa ale vrátili naspäť.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér obhajuje testovanie aj dátami, ktoré neexistujú

Hrozbou pre testovaných môže byť britská mutácia koronavírusu.

Plošné testovanie na Covid: Premiér Matovič oznámil plán Zachráňme spolu životy.
Dobré ráno

Dobré ráno: Štát ani neverí, že otestuje každého

Slovensko si vyskúša skríningové pretestovanie krajiny.

Na Slovensku prebieha plošné skríningové testovanie.
KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Výtery bez pointy

Vláda vyhodí milióny na testy, keď svet už beží preteky v očkovaní.

Peter Schutz

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop