Postaral sa o tom obchod s obuvou BATINKY v OC CASSOVIA.
Prestížna nezisková organizácia SPOTREBITEĽ každý rok sleduje, kedy sa v slovenských resp. košických obchodoch po prvý raz objaví zmienka o Vianociach. A to buď vo forme vianočných akcií alebo už rovno zliav. Mnohým zákazníkom to síce pripadá čudné už v októbri počúvať z ampliónov v predajniach vianočné koledy a vianočné reklamné spoty, no biznis je biznis, treba si zvykať.
"Kým voľakedy sa prvé reklamné letáky s vianočnými akciami tlačili koncom novembra, v ostatných rokoch sa táto hranica posúva stále viac a viac dopredu. Akoby si majitelia obchodov mysleli, že čím skôr začnú spomínať Vianoce a masírovať mozgy zákazníkov, tým skôr a viac tovaru, určeného na vianočné darčeky, predajú," konštatuje predseda n.o. SPOTREBITEĽ Ing. Juraj Štatistik. "Dosť na tom, že trend posúvania prvej zmienky o Vianociach sa začal niekedy na prelome tisícročí. Niekedy vtedy sa zo začiatku decembra prehupol do konca novembra a odvtedy sa rok čo rok táto hranica posúva. Niekedy o pár dní, v iné roky o celý týždeň."
Vlani vytvoril nový rekord obchod s erotickými pomôckami v OC OPTIMA, ktorý ako prvý v Košiciach polepil svoj výklad vianočnými plagátmi 14. októbra. O tri dni tak prekonal iba rok starý rekord predajne s plavkami. "Priznám sa, mysleli sme si, že tento 'erotický' rekord vydrží viac ako len tých 12 mesiacov. Predsa len, polovica októbra je ešte stále skôr jeseň, ako zima," prezradil nám Ing. Štatistik. "Mýlili sme sa. Tento rok nám doslova vyrazil dych telefonát nášho externého pozorovateľa, ktorý obchádzal košické super- a hypermarkety. V OC CASOVIA totiž objavil predajňu s obuvou, ktorá svoj výklad vyzdobila pútačmi s vianočnou tematikou už v sobotu 1. októbra. Rekordnú hranicu teda posunula o celé dva týždne."
Samozrejme, spomínanú predajňu BATINKY sme navštívili a u jej šéfa sa snažili dozvedieť, prečo tak skoro stavili na vianočnú nôtu. "Je to celosvetový trend. Letné zľavy sa objavujú už v máji, zimné v polovici jesene," vysvetlil nám Kristián Podpätok. "Ak chceme kráčať s dobou a byť na špici, nemohli sme čakať na ostatných. Sami chceme byť určujúcim elementom..."
Ako sme mali možnosť na vlastné oči presvedčiť sa, zákazníkov zmienka o Vianociach zaujala. Do predajne vošiel takmer každý, kto šiel okolo a mnohí odchádzali s jedným alebo dvoma balíkmi. "Sme spokojní," prezradil nám na záver K. Podpätok. "Rýchlo a za relatívne výhodné ceny sme sa zbavili množstva tovaru, ktorý nám stál na sklade dva i tri roky. A o to predsa v týchto akciách ide..."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári