KOŠICE. Košická záchranka v spolupráci s Operačným strediskom záchrannej zdravotnej služby zaviedla od tohto mesiaca novinku, ktorá má urýchliť príjazd sanitky za pacientom. Doteraz kontaktovalo jednotlivé posádky operačné stredisko záchrannej zdravotnej služby na pevnú linku. Po novom na mobilný telefón.
„Posádka musí podľa zákonného limitu uskutočniť výjazd za pacientom do jednej minúty od prijatia hovoru z operačného strediska. Tým, že záchranár prijme hovor na mobilnom telefóne, môže ešte v čase volania vyraziť k pacientovi, čo pochopiteľne skráti čas výjazdu,“ vysvetľuje poverený riaditeľ záchranky Ján Hencel.
Zavedenie mobilnej komunikácie si zo strany Záchrannej služby Košice nevyžiadalo zvýšené náklady. Mobilmi disponovali záchranári aj predtým. Operačné stredisko ich však podľa predpisov kontaktovalo na pevnú linku. Mobily sa zväčša využívali na ich vzájomnú komunikáciu počas výjazdu.
Autor: kag
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári