„Cestovala som dnes (piatok) ráno električkou od magistrátu k amfiteátru," píše naša čitateľka. "Keď som nastúpila a chcela si označiť lístok, označovač nereagoval. Pritom svietil na zeleno, čo znamená, že fungoval. Skúšala som tam strčiť lístok niekoľkokrát, ale bez úspechu. Prešla som k ďalšiemu, ale ani tam to nebolo o nič lepšie. Našťastie, nebolo veľa ľudí, a tak som prešla k tretiemu a až tam mi lístok označilo. Potom som si všimla, že jeden chlapec sa tiež pokúšal označiť lístok a tiež v prvých dvoch prípadoch neuspel. Ako je možné, že lístok neoznačili, hoci podľa svetla fungovali? Nestalo sa mi to prvýkrát a občas som si všimla, že aj iní cestujúci s tým mali problém. Na druhej strane sa mi už stalo, že sa niekto predo mnou pokúšal označiť lístok, a nešlo mu to, ale mne sa to podarilo na prvýkrát. Niekedy, keď som strčila lístok hlbšie do označovača, označilo ho, ale až v časti, kde sú písmená a teda časť toho kódu nebolo vidno. Čím to je, že označovače takto reagujú? Môže sa stať, že mi označovač lístok neoznačí, príde revízor a toho nebude zaujímať, že ho označovač 'nevzal'. Je nejaký návod, ako lístok vložiť do otvoru správne, aby ho prístroj určite označil?"
Oslovili sme v tejto veci DPMK. „Keďže ide o elektronické zariadenia, pri celodennej prevádzke 1 300 čítačiek evidujeme okolo 15 až 20 porúch denne," povedala nám Michaela Karaffová, hovorkyňa DPMK. „Snažíme sa tieto poruchy odstraňovať v čo najkratšom čase. V prípade, že z dôvodu poruchy nedošlo k označeniu lístka, prepravná kontrola vás nemôže postihnúť. Pokiaľ si na tomto zariadení iní cestujúci lístok označili, problém môže byť aj v samotnom lístku, najmä ak je mokrý či pokrčený - v takomto prípade snímače reagujú na prítomnosť lístka ťažšie. Aby odhaľovanie a oprava porúch bola čo najrýchlejšia, zaviedli sme v spoločnosti povinnosť vodičov pri nástupe a ukončení služby skontrolovať stav všetkých označovačov pomocou skúšobných lístkov."
DPMK odporúča cestujúcim, pokiaľ je problém s označovačom, aby skutočnosť ohlásili vodičovi, ktorý informáciu nahlási na dispečing a určení pracovníci zariadenie opravia. Ak však označovač lístok neberie, hoci svieti „na zeleno", cestujúcemu neostáva iné, ako hľadať ďalší označovač, alebo lístok vyrovnávať, aby ho zariadenie označilo. "Sú prípady, keď technika zradí," pokračuje M. Karaffová. "V prípade, ak je označovač funkčný a lístok neberie, áno, cestujúci je povinný prejsť k inému označovaču vo vozidle a označiť si lístok. Ak nastane situácia, že je vozidlo preplnené a cestujúci sa nevie dostať k označovaču a príde prepravná kontrola, ak by listok neoznačilo ani prepravnej kontrole, tak nebudú cestujúceho pokutovať."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári