Korzár logo Korzár Košice

Na trolejbusovú dopravu potrebujú Košice milióny

Po Košiciach momentálne premáva v mestskej hromadnej doprave 27 kusov trolejbusov, najstaršie boli vyrobené v roku 1993.

Trolejbusy. Niektoré jazdia po meste už viac ako 12 rokov.Trolejbusy. Niektoré jazdia po meste už viac ako 12 rokov. (Zdroj: veja)

Niektorí Košičania sa sťažujú, že sú rozhegané, v dezolátnom stave. Dopravný podnik (DPMK) potrebuje na obnovu trolejbusovej dopravy státisíce eur. Ak nebude do nej investovať, môže dôjsť k jej utlmeniu.

KOŠICE. Pätnásť najstarších trolejbusov (typ 15Tr,) sú 18-metrové tzv. kĺbové, takisto aj 5 vozidiel typu 15TrM, vyrobených v roku 1998. Ďalších 7 (14TrM) s dĺžkou 12 metrov vyrobili v roku 1999.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ročne DPMK vynaloží na údržbu trolejbusovej dopravy okolo 730–tisíc eur, je však nutná už aj rekonštrukcia meniarne a výmena trolejových výhybiek.

SkryťVypnúť reklamu

„Išiel som v starom červenom trolejbuse, pri vystupovaní po mne takmer ostala diera v totálne prehrdzavenej podlahe,“ posťažoval sa nám Jaroslav z Košíc. „Asi by bolo treba s tým niečo urobiť, lebo môže dôjsť k nešťastiu.“

V DPMK sme sa opýtali, či vedenie ráta s nákupom nových trolejbusov, koľko by to stálo a tiež, aké sú prognózy do budúcnosti.

„Existujú iba dve možnosti,“ odpovedala nám hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová. „Investícia do obnovy a rozšírenia trolejbusovej dopravy, alebo ju utlmiť. Pri dnešnom stave trolejbusov, vzhľadom na ich vek a teda technický stav, je nutné pre zachovanie jestvujúceho rozsahu trolejbusovej dopravy urobiť opatrenia, ktoré sú vlastne nevyhnutné na jej ďalšiu existenciu.“

Treba asi päť miliónov

Podľa Karaffovej, treba zakúpiť minimálne šesť nízkopodlažných kĺbových trolejbusov, pričom cena jedného sa pohybuje okolo 450–tisíc eur. Vyradiť šesť trolejbusov typu 15Tr uvedených do prevádzky pred 18 rokmi. Zabezpečiť dodávateľským spôsobom generálne opravy šiestich trolejbusov 15TrM, pričom jedna taká oprava stojí približne 160–tisíc eur. Nutné sú už i veľké opravy trolejbusov 14 TrM, vo vlastnej réžii DPMK jedna taká oprava vychádza na asi 40–tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu

„Pokiaľ sa trolejbusová doprava bude rozširovať, určite bude nutné nakúpiť viac vozidiel, krátkych aj kĺbových. Keďže určite bude na ich dodávku vypísaná verejná súťaž, povedať už dnes aký typ-značka to bude, nevieme. Okrem toho je nutná rekonštrukcia zastaranej meniarne, výmenu si žiada asi 20 trolejových výhybiek. Odhadovaná cena jednej výhybky bez práce a projekčnej prípravy je 5 500 eur bez DPH, rekonštrukcia meniarne je odhadovaná na 850–tisíc eur,“ dodala Karaffová.

Summa summarum, DPMK teda potrebuje na renováciu košickej trolejbusovej dopravy, vrátane generálnych a veľkých opráv, približne päť miliónov eur.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  2. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  5. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  6. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  7. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  8. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 762
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 579
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 451
  4. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 503
  5. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 458
  6. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 3 237
  7. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 3 056
  8. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 027
  1. Peter Franek: Facka od ľudí.
  2. Jozef Varga: Krkavci / 57. /
  3. Jozef Ďanovský: Aký vzťah k Bohu, taký vzťah k človeku
  4. Věra Tepličková: Zasa tie hnusné médiá alebo Keď je grófka ne/spravodlivo odsúdená
  5. Martina Paulenová: Ako som si zlým vlakovým spojením medzi Žilinou a Martinom nenechala pokaziť náladu
  6. Peto Jurco: Bezpečnosť nad zlato
  7. Igor Borišek: Koniec sveta 2/4
  8. Matúš Pavle: Ako pomôcť Ozbrojeným silám Ukrajiny (ukrajinskej armáde)
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 366
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 916
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 557
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 182
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 183
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 656
  7. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 663
  8. Viktor Pamula: Slovenský MiG nad Ukrajinou 8 502
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Peter Franek: Facka od ľudí.
  2. Jozef Varga: Krkavci / 57. /
  3. Jozef Ďanovský: Aký vzťah k Bohu, taký vzťah k človeku
  4. Věra Tepličková: Zasa tie hnusné médiá alebo Keď je grófka ne/spravodlivo odsúdená
  5. Martina Paulenová: Ako som si zlým vlakovým spojením medzi Žilinou a Martinom nenechala pokaziť náladu
  6. Peto Jurco: Bezpečnosť nad zlato
  7. Igor Borišek: Koniec sveta 2/4
  8. Matúš Pavle: Ako pomôcť Ozbrojeným silám Ukrajiny (ukrajinskej armáde)
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 366
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 916
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 557
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 182
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 183
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 656
  7. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 663
  8. Viktor Pamula: Slovenský MiG nad Ukrajinou 8 502
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu