S neuveriteľne nemilým zážitkom sa nám v utorok zdôveril študent Jaroslav z Košíc. Mal lístok do prvej triedy IC vlaku Tatran. Mladý muž si sadol, vzápätí s hrôzou zistil, že má nohavice celé mokré od moču. Sedadlo ním vraj bolo presiaknuté.
KOŠICE. Problém bol aj v tom, že vysokoškolák, ktorý sa z Košíc vracal do „stovežatej“ po prázdninách, nemal pri sebe žiadne náhradné oblečenie.
Podľa jeho slov podobne ako on obišiel aj ďalší cestujúci, ten si však v prvej chvíli ani neuvedomil, že sedí v moči.
„Keď sme si sadli do vozňa, ten chalan mi hovorí, že fuj, ako tie Košice smrdia. Myslel si, že ten zápach ide do vagóna zvonku,“ opisoval nám telefonicky priamo z vlaku svoju nepríjemnú skúsenosť Jaroslav.
„Potom sme obaja zistili, že sedíme na miestach, na ktoré sa ktosi vymočil. Všetky veci na prezlečenie mám v Prahe, do vlaku som si zobral len knihy a jedlo. Vagóny boli plné, sadnúť inam sa nedalo.“
Exkrementy na podlahe
Keďže Jaro dostal strach, či náhodou zapáchajúce telesné tekutiny na jeho nohaviciach nepochádzajú od človeka s nejakou vážnou chorobu alebo infekciou, chcel sa aspoň poumývať.
„Obe WC vo vagóne boli neuveriteľne špinavé, napriek tomu mi neostávalo nič iné, len sa tam opláchnuť, ako sa dalo a sedieť až do Žiliny v jedálenskom vozni. Mimochodom, ďalšie nemilé prekvapenie bolo aj priamo v uličke vozňa, malo podobu ľudského exkrementu na podlahe. Sprievodca mi povedal, že on s tým špinavým vozňom nemôže urobiť nič, na najbližšej stanici vraj vagón vyradia zo súpravy a nahradia iným. Vyzerá to tak, že vlakom slovenských železníc už nikdy viac cestovať nebudem.“
Košičan sa domnieva, že malú i veľkú potrebu si urobil vo vagóne IC vlaku jeden z košických bezdomovcov. Jaroslav totiž pri nastupovaní videl železničných policajtov, ako pri vagóne prvej triedy muža bez domova zastavili a pýtali od neho doklady.
ZSSK sa ospravedlňujú
V Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) sme sa opýtali, aké má v takomto prípade cestujúci možnosti, čo má robiť, kde sa sťažovať a či má nárok na odškodné.
„Ide o neštandardnú a mimoriadnu situáciu,“ uviedla hovorkyňa ZSSK Jana Grešnerová. „S podobným prípadom sme sa v prevádzke zatiaľ nestretli. Prepravný poriadok ZSSK pre IC vlaky na trase Bratislava – Košice preto tieto situácie nerieši. Podobné problémy je potrebné riešiť s vlakovým personálom. V prípade možnosti cestujúceho umiestni na iné vhodné miesto, či už ide o povinne, alebo nepovinne miestenkový vlak. Vzhľadom na situáciu sme v najbližšej stanici (Žilina) pristavili náhradný vozeň 1. triedy. Za nepríjemnosti sa zákazníkovi ospravedlňujeme. Cestujúcemu, ktorý sa už obrátil na naše zákaznícke centrum, bude vrátená plná suma za cestovný lístok a uhradíme mu zdokladované náklady spojené s vyčistením oblečenia.“
Vozne ZSSK sú čistené dodávateľským spôsobom, pričom pri preberaní súpravy, v ktorej cestoval Jaroslav, vraj nebolo zistené žiadne znečistenie.
„Predpokladáme, že k znečisteniu došlo v čase medzi vyčistením a nástupom cestujúcich. Vo všeobecnosti si cestujúci môže uplatniť reklamácie v ktorejkoľvek pokladnici našej spoločnosti, alebo písomne na adrese: Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., Sekcia zúčtovania tržieb železníc, Rožňavská 1, 832 72 Bratislava,“ dodala Grešnerová.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári