Závažné nehody na ňom by eliminovalo obmedzenie rýchlosti a výstavba deliaceho ostrovčeka s ochrannými zvodidlami.
KOŠICE. Pri jazdiarni na Popradskej ulici došlo ešte 2. decembra k vážnej dopravnej nehode. Ford Focus narazil do stĺpa verejného osvetlenia, 41-ročný Košičan Peter S. utrpel vážne zranenia. Podľa polície vodič neprispôsobil rýchlosť jazdy stavu a povahe vozovky.
Po nehode sa nám ozval obyvateľ KVP Roman Gereg, ktorý na sídlisku žije od roku 2004. V úseku cesty na Triede KVP medzi čerpacou stanicou Slovnaft a Agip na Popradskej ulici jazdí autom takmer denne.
„Odvtedy som bol svedkom minimálne desiatich vážnych nehôd a minimálne toľko isto ďalších kolíznych situácií, pri ktorých len vďaka šťastnej náhode nedošlo k nehodám. Pri jednej som sa zastavil a skúsil na to policajta upozorniť. Ten sa pousmial a povedal, že ak by vodiči dodržiavali povolenú rýchlosť 70 km/hod., nič by sa nebolo stalo,“ vraví R. Gereg a dodáva, že toto nie je riešenie.
„Cesta je tam šmykľavá, zákruty sú klopené nesprávnym smerom a prepojenie mosta nad potokom Čičky je urobené dvomi skokmi tak, že vás s autom vyhodí do vzduchu, pričom sa trakcia s vozovkou stráca. Chcel by som poprosiť, či by bolo možné situáciu riešiť,“ dodáva čitateľ.
Polícia postúpila problém mestu
Na to sme sa opýtali na polícii. Krajská policajná hovorkyňa Jana Mésarová nám odvetila, že v tomto roku na tomto úseku došlo len k jednej nehode.
„Viac ich nebolo, samozrejme, že vodiči musia dodržiavať povolenú rýchlosť, ktorú určuje správca komunikácie. Vlani sme na tomto úseku zaznamenali tri nehody s ľahkými zraneniami, polícia tento úsek nepovažuje za nehodový. Žiaľ, štatistiky po jednotlivých úsekoch nevedieme, preto neviem povedať, aká tak bola situácia predtým. Podnet k technickému stavu vozovky Krajský dopravný inšpektorát KR PZ postúpil k priamemu vybaveniu Magistrátu mesta Košice ako príslušnému správcovi komunikácií v meste s požiadavkou prijatia a realizácie konkrétnych dopravno-technických opatrení,“ vysvetlila Mésarová.
Titl: Riešením je zdrsnenie cesty
Dopravný expert Pavel Titl nám povedal, že úsek je dlhý 950 metrov, prekonáva výškový rozdiel asi 40 metrov a dosahuje pozdĺžny sklon 5 %.
„Vodiči tam prechádzajú dvomi dlhými zákrutami v tvare písmena S. Šírka cesty je 14,5 metra, v smere na KVP je povolená rýchlosť 70 km/h, v smere opačnom je päťdesiatka. Komunikácia má priečny sklon v súlade s platnými cestárskymi normami,“ vysvetľuje Titl.
Dodáva, že pri dodržaní dopravných predpisov je cesta bezpečná a nie je dôvod na vznik dopravnej nehody.
„To platí najmä pre správny spôsob jazdy za mokra a v čase možného vzniku poľadovice v úseku premostenia Čičiek. Ak je zo strany dopravnej polície zaznamenaný zvýšený počet dopravných nehôd (za rizikový sa považuje úsek dĺžky do 1 km s počtom 5 a viac dopravných nehôd za pol roka), bolo by vhodné zo strany správcu komunikácie urobiť v úseku medzi odbočkami Starozagorská a Popradská zdrsnenie povrchu cesty, prípadne odstránenie povolenej sedemdesiatky v smere ku Sídlisku KVP.“
Mnoho by vyriešil stredový ostrovček
Ako definitívne riešenie eliminácie vážnych dopravných nehôd v tomto úseku považuje výstavbu stredového deliaceho ostrovčeka.
„S touto stavbou by bolo vhodné uvažovať v rámci plánovanej výstavby trolejbusovej trate Námestie Maratóna mieru - Vojenská - KVP, pričom by sa trakčné stožiare osadili do tohto stredového pásu. Súčasne by sa protismerné komunikácie obrúbili ochrannými zvodidlami a mohli by sa zdemontovať stožiare existujúceho verejného osvetlenia, ktoré sú osadené tesnej vedľa komunikácie, a sú najväčším rizikovým faktorom následkov prípadnej dopravnej nehody.“
Hovorkyňa Martina Viktorínová vraví: „Podnetom z polície sa budeme zaoberať. V prípade, že budú námietky relevantné, vypracujeme plán k náprave a zahrnieme ho do rozpočtu.“
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári