starší mali jednoduchšie možnosti prepočtu. Začal sa rok 2012, ale duálne ceny predajcovia v niektorých obchodoch stále "držia".
Prvým z reťazcov, kde sme duálne zobrazovanie cien objavili, bol Lidl. „V našej obchodnej sieti zobrazujeme ceny celoročného sortimentu, nad rámec zákona, duálne. Takýmto vyznačovaním cien v eurách a slovenských korunách vychádzame v ústrety požiadavkám našich zákazníkov," hovorí Jana Čupková, tlačová hovorkyňa spoločnosti Lidl.
Podobne uvažujú aj v obchodnej sieti Kaufland. „K 1. septembru 2011 sme skončili s duálnym zobrazovaním cien v našich reklamných novinách, na všetkých plagátoch aj letákoch," hovorí Erika Pfundtnerová Marketing - PR. „Zatiaľ však pokračujeme s duálnym zobrazovaním na cenovkách na regáloch. Podľa našich skúseností, ľudia si na euro zvykli. S úplným ukončením zobrazovania cien v korunách počítame v najbližších mesiacoch."
V duálnom zobrazovaní cien pokračuje aj sieť obchodov Tesco. Na letákoch používa iba eurá, ale v obchodoch na regáloch nájdete cenovky s oboma cenami. V najbližších mesiacoch počítajú s úplným upustením od zobrazovania ceny v korunách. Aj keď si podľa ich skúsenosti ľudia na euro úplne zvykli, aj na základe spätnej väzby od zákazníkov chcú ešte nejaký čas ceny na regáloch zobrazovať duálne. A len postupne prechádzať k označovaniu cien len v eurách. Postupné upúšťanie dvojitého zobrazovania považujú pre svojich zákazníkov za najlepšie riešenie.
„Duálne zobrazovanie na cenovkách už nepoužívame," dozvedeli sme sa od Romany Nýdrle, hovorkyne Metra. „Všetky ceny uvádzame už len v eurách. S duálnym zobrazovaním sme skončili v marci 2010. Negatívne reakcie od našich profesionálnych zákazníkov sme nezaznamenali. Väčšina používa vo svojom biznise už len menu euro, preto je to pre nich jednoduchšie bez prepočtu na ceny v SKK. Cena za celkový nákup v SKK je uvedená na faktúre."
Ani predajná sieť obchodu Carrefour už nepoužíva duálne označenie. „Nepoužívame ho, keďže ho nevyžaduje zákon," hovorí manažér Carrefouru František Studenc. „Duálne zobrazovanie sme prestali používať v januári 2011. Na to, že sme ho ukončili, nemáme zo strany zákazníkov žiadne negatívne reakcie ani pripomienky. Nemyslím si, že ľudia ešte potrebujú duálne zobrazovanie. Akurát starší, dôchodcovia nechcú na slovenskú menu zabudnúť."
Podobne je na tom aj Hypernova. „Nakoľko zákonná povinnosť duálneho zobrazovania cien skončila 31. decembra 2009, spoločnosť AHOLD prestala používať vyjadrovanie peňažných hodnôt v slovenských korunách a v eurách súčasne v priebehu januára 2010," povedala nám Hedviga Horváthová zo spoločnosti Ahold, ktorá prevádzkuje obchody Hypernova. „V súvislosti s ukončením duálneho zobrazovania cien neevidujeme žiadne negatívne reakcie našich zákazníkov. Myslíme si, že sa im podarilo s eurom zžiť a ukončenie zobrazovania duálnych cien urýchlil priebeh ich mentálnej adaptácie na súčasnú európsku menu."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári