V tom istom okrese zahynulo za celý rok 2010 sedem a vlani štrnásť osôb. Najčastejšími príčinami dopravných nehôd sú porušenia povinností vodiča a nedovolená rýchlosť jazdy.
KOŠICE. V roku 2011 došlo na území okresu Košice-mesto k 665 dopravným nehodám (o 220 menej ako v roku 2010) a na území okresu Košice-okolie k 241 dopravným nehodám (o 129 menej ako predvlani).
Pri nehodách zahynulo vlani v okrese Košice-mesto 9 osôb, čiže o jednu menej ako rok predtým. Podľa košického policajného hovorcu Alexandra Szabóa až pri 677 nehodách bolo na príčine porušenie povinností vodiča, pod 302 nehôd sa podpísala nedovolená rýchlosť jazdy a pri 119 nehodách išlo o porušenie povinností účastníkov cestnej premávky.
V súvislosti s dopravnými nehodami považuje polícia za najrizikovejšie úseky: Trieda KVP, Popradská - Trieda KVP - Wuppertálska ulica, Trieda SNP, Toryská ulica - Toryská, Ružová a križovatku ulíc Hlinkova - Vodárenská.
Rýchlosť zabíja
Rýchlosť je jednou z hlavných príčin dopravných nehôd.
„Vodič nesmie prekročiť najvyššiu dovolenú rýchlosť jazdy vozidiel určenú dopravnou značkou alebo dopravným zariadením,“ pripomína košická policajná hovorkyňa Jana Mésarová.
„Je povinný rýchlosť jazdy prispôsobiť najmä svojim schopnostiam, vlastnostiam vozidla a nákladu, poveternostným podmienkam, stavu a povahe vozovky a iným okolnostiam, ktoré možno predvídať. Rýchlosť je potrebné prispôsobiť aj ďalším okolnostiam, ktoré možno predvídať, napríklad, že vodič prechádza okolo školy či detského ihriska, kde je zvýšené riziko vbehnutia detí do jazdnej dráhy vozidla.“
Ako zvládnuť šmyk
V tomto ročnom období, keď každú chvíľu sneží, tvorí sa námraza, patrí k najväčším nepriateľom vodičov šmyk. Mnohí nevedia, ako majú v takom prípade správne reagovať.
„ABS (sleduje počas brzdenia pohyb kolies, keď sa niektoré na vozovke začína šmýkať, zmenší alebo úplne preň vypne brzdnú silu - pozn.red.), ak ho auto má, zabezpečí, že vozidlo drží pri šmyku smer jazdy,“ vysvetlil Vladimír Renner, šéf jednej z košických autoškôl.
„Pri šmyku mnohí ľudia spanikária a skočia na brzdu, stočia volant, ale auto, ak nemá ABS, ide stále rovno. Pre také prípady odporúčame a učíme to aj našich žiakov, aby jemne potiahli ručnú brzdu, vtedy bez problémov dostanú auto do tzv. riadeného šmyku a vyrovnajú do správneho smeru.“
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári