Mnohí si totiž zarezervovali a zakúpili letenky aj niekoľko mesiacov vopred. Môžu žiadať refundáciu peňazí?
KOŠICE. Podľa štatistiky spoločnosti Malév, ide o 37–tisíc leteniek zakúpených Slovákmi.
„Košičania a obyvatelia východného Slovenska pocítia krach významne, lebo z letiska v Budapešti odlietalo s možnosťou priamych letov až 40 % lietadiel spoločnosti Malév,“ uviedla majiteľka leteckej agentúry Albatros Katarína Masri, ktorá má dlhoročné skúsenosti v oblasti cestovného ruchu.
„Mnoho ľudí ostalo na letiskách, máme informácie, že v Tel Avive ostala skupina 110 ľudí, ktorým bolo obtiažne nájsť náhradné spojenie. Zároveň bol zrušený aj transfer minibusom Košice-Budapešť-Košice, ktorý prevádzkovala spoločnosť Malév.“
Preloženie rezervácie nie je možné
Podľa K. Masri, zakúpené letenky skrachovanej spoločnosti sú neplatné, cestujúci si musia zakúpiť letenky v inej leteckej spoločnosti a vymáhať si refundáciu od spoločnosti Malév. Preloženie termínu rezervovaných leteniek na inú leteckú spoločnosť nie je možné.
„Asi najlepšie dopadli cestujúci, ktorí si zabezpečili letenky v agentúrach. Napríklad, naši klienti nemajú žiadny problém, lebo sme ich informovali o situácii, našli náhradné riešenie a budeme žiadať refundáciu leteniek v plnej výške od medzinárodnej organizácie leteckých dopravcov IATA. Od iných leteckých spoločností sme si vyžiadali pre našich klientov, ktorí boli zasiahnutí krachom Malévu, špeciálnu cenu leteniek. Horšie sú na tom cestujúci, ktorí si kúpili letenky na niektorých on-line stránkach, musia situáciu riešiť po vlastnej línii. Mali by sa obrátiť na spoločnosť, ktorá im vydala platobnú kartu, alebo na spoločnosť prevádzkujúcu internetový portál kde si letenku kúpili, prípadne napísať žiadosť na adresu: malev@malev.sk."
Malév Airlines skrachovala začiatkom februára, na zemi ostalo všetkých 22 lietadiel.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári