Korzár logo Korzár Košice

S novým vodičák rozbil dodávku

Košický muzikant, člen kapely Peter Bič Projekt a skupiny IMT Smile, Peter Bič má šoférovanie rád. Naučil sa to oveľa skôr, ako vôbec dostal vodičák. Dnes je z neho skúsený šofér, ktorý má na konte tisícky kilometrov.

P. Bič sa pri platení pokút pokúša vyjednávať.P. Bič sa pri platení pokút pokúša vyjednávať. (Zdroj: archív)



"Autá milujem, aj preto som vodičák chcel mať hneď, ako to vôbec bolo možné," prezradil. Do autoškoly začal chodiť už ako sedemnásťročný a potom sa nevedel dočkať, kedy dostane vodičák do ruky. "Vedel som jazdiť už vtedy, lebo s kamarátmi sme si kúpili lacné škodovky a wartburgy. Takže keď som začal chodiť do autoškoly, už som vlastne vedel jazdiť. Na prvej jazde ostala moja inštruktorka prekvapená, lebo okruh mestom, ktorý zvyčajne trvá hodinu, som ja prešiel za desať minúť. Dosť jej to vyhovovalo, lebo sa kamsi ponáhľala," prezradil so smiechom.

Dnes trávi na cestách pomerne veľa času, vie teda, akí dokážu byť slovenskí šoféri bezohľadní. "Mrzí ma to, lebo v posledných rokoch je priveľa smrteľných nehôd a často len kvôli agresivite a bezohľadnosti za volantom. Navyše, mám pocit, že dnes už dostane vodičák každý. Aj ten, kto v skutočnosti jazdiť nevie. Občas si hovorím, že pri tom, ako vyzerá doprava u nás, tak môžem byť skutočne rád, že som sa vyhol nejakej vážnejšej havárii."

Podľa všetkého si totiž svoj prídel smoly na cestách vybral už na druhý deň po tom, ako dostal do ruky vodičák. "Mali sme vtedy dodávku, ktorú bolo treba na druhý deň vziať na STK. Tak mi otec povedal, aby som ju prišoféroval domov. Vtedy napadol prvý sneh, ja som do nej nasadol, na prvom moste som dostal šmyk a dodávku som totálne rozbil. Nuž, ale aspoň s ňou už nebolo treba na druhý deň ísť na STK. Smiech. Bolo to pred 16 rokmi, odvtedy som žiadnu haváriu nemal."

Dodávku si teda veľmi nepošoféroval. Prvé auto, ktoré si kúpil, bol poľský Fiat 127. "Ešte som mal starého wartburga, ktorý mi doslova zhorel na ceste. Odvtedy to našťastie bolo stále lepšie a lepšie, čo sa týka kvality áut. Teraz mám Mitsubishi ASX a Toyotu Corrolu a ako kapela jazdíme na peugeotoch. Páčia sa mi aj americké autá ako Shelby a GTO. Nie som však ten typ, ktorý by neviem ako bazíroval na aute, ktoré má."

Nie je mu však úplne jedno, aké auto má k dispozícii, pretože v ňom trávi veľmi veľa času. "Často robíme s kapelou napríklad cestu Košice - Praha - Košice. V jeden deň. A do toho ešte koncert. A to je dosť náročné. No a napríklad som šiel autom aj do Talianska, cesta trvala asi 14 hodín. Som často na cestách, niekedy aj 90 percent dňa, preto za volantom jem, pijem, učím sa pesničky. Našťastie sa mi nestalo, žeby som za volantom aj spal. Len na parkovisku na beznzínovej pumpe, keď som už bol taký unavený, že som jednoducho nemohol ísť ďalej."

S policajtmi má isté skúsenosti, rozhodne však nie bohatšie, ako priemerný slovenský vodič. "Párkrát som platil pokutu za parkovanie, párkrát za rýchloť, raz za stopku... Skúšam s policajtmi aj vyjednávať, aj keď viem, že je to dopredu prehratý boj, lebo nie som dobrý vyjednávač. Ale tak kto neskúsi..."

Na šoférovaní si najviac užíva voľnosť. "Mám rád ten pocit, keď sa okolo mňa mení krajina. Najradšej sadám za volant vtedy, keď sa chystám na príjemný výlet, alebo vtedy, keď sa konečne vraciam domov. No a nemám rád všetky tie technické záležitosti, ktoré treba riešiť. Nerád chodím do servisu, nerád tankujem a ešte menej rád platím," dodal na záver s úsmevom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 32 041
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 652
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 418
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 391
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 309
  6. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 5 170
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 389
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 189
  1. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  4. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  5. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  6. Ľuboslava Šusteková: Čo je súkromné a čo už firemné?
  7. Jolana Čuláková: Prečo je Hašek "ne/bezpečný" aktivista a Ovečkin "ne/slávny" hokejový vzor
  8. Juraj Tušš: Transakčná daň
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 557
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 440
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 812
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 767
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 842
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 470
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 873
  8. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 9 556
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  4. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  5. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  6. Ľuboslava Šusteková: Čo je súkromné a čo už firemné?
  7. Jolana Čuláková: Prečo je Hašek "ne/bezpečný" aktivista a Ovečkin "ne/slávny" hokejový vzor
  8. Juraj Tušš: Transakčná daň
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 557
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 440
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 812
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 767
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 842
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 470
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 873
  8. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 9 556
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu