knihy, štvrtú vydal práve v týchto dňoch.
Tri predošlé publikácie, ktoré tvoria základ učebníc v Škole úspechu, majú názov Šlabikár finančnej gramotnosti 2008, Šlabikár MLM 2009 a Tajomstvo úspechu 2010. Aktuálna, ktorá je ako jej predchodkyne vydaná aj vo forme audioknihy, nesie názov Šlabikár podnikania.
"Kniha je určená hlavne pre tých ľudí, ktorí sa chcú v živote osamostatniť a niečo dokázať," vraví jej autor. "V prvom rade by si ju mali prečítať mladí ľudia, lebo mnohí po skončení školy nevedia, ako a kde začať. Šlabikár podnikania im môže byť dobrou inšpiráciou pri zaradení sa do života. Samozrejme, je určený pre všetkých živnostníkov a podnikateľov, aby sa pozreli spätne na svoje podnikanie ako systém."
Hlavnou myšlienkou knihy je systémový pohľad na podstatu podnikania, ktorou je pomáhať ostatným. V knihe je vysvetlená úloha a význam podnikania pre rozvoj spoločnosti. Čitateľ zistí, prečo sa niektorým podnikateľom darí viac, iným menej a ďalším vôbec. Prečo sa niekomu darí len na začiatku podnikania a potom skrachuje. "V knihe predstavujem originálny algoritmus podnikania. Stačí, ak sa čitateľ bude držať týchto deviatich krokov algoritmu a má zaručené, že jeho podnikanie sa bude úspešne rozvíjať."
Autor knihy si dáva za cieľ naučiť ľudí, aby sa nebáli podnikania a pochopili, že je to najprirodzenejší spôsob realizácie človeka. "Mnohí mladí ľudia po škole zostávajú bez práce. A to je škoda. V každom človeku je obrovský potenciál, žiaľ často nevyužitý. Mohol by sa realizovať v podnikaní, len mu chýba odvaha a hlavne vedomosti." Kniha ponúka návod aj pre toho, kto je nespokojný so svojím postavením a chce urobiť vo svojom živote zmenu.
J. Zbojek však nezaručuje, že kto si šlabikár preštuduje a bude sa ním riadiť, automaticky si dokáže vybudovať prosperujúcu firmu. "Ľudia nie sú rovnakí," tvrdí. "Odlišujú sa hlavne úrovňou poznania. Preto neexistuje jednotný návod pre všetkých. Na to, aby človek vybudoval prosperujúcu firmu, potrebuje množstvo vedomostí, skúseností a čas. Samotná teória na podnikanie nestačí, skúsenosti sa nadobúdajú až v praxi."
Kniha má v človeku vzbudiť odvahu sa pre niečo rozhodnúť. "Poskytuje návod, ako pokiaľ možno bezbolestne získať potrebné vedomosti na začiatok podnikania. Ponúka tiež rady, ako sa v tomto procese vyvarovať základných chýb. Samotné podnikanie a budovanie firmy je séria pokusov - omylov. Zlé pokusy vyradíme a dobré si zapamätáme. To si musí vyskúšať každý na sebe."
Ako pri troch predošlých, tak aj pri písaní štvrtej knihy vychádzal J. Zbojek z vlastných skúseností. "Podnikám od roku 1990. Ako hotelier som bol v styku s podnikateľmi azda zo všetkých oblastí biznisu. Vtedy nebola na trhu žiadna kvalitná literatúra o podnikaní. Preto sme robili veľké množstvo chýb, ktoré teraz noví začínajúci podnikatelia robiť nemusia. V knihe sa podelím o príbehy moje aj mojich známych."
Šlabikár podnikania, ktorý bude distribuovaný aj v sieti kníhkupectiev, nebude poslednou knihou J. Zbojeka. Už pracuje na ďalšej. "Je to Šlabikár predaja, ktorá vyjde v lete 2012. Rozoberiem v ňom dôležitý spôsob podnikania, ktorým je obchod a predaj. Veď v tomto segmente sa prerozdeľuje až 85 % zisku. V súčasnosti to je najdynamickejšie sa rozvíjajúca oblasť a má dostatočný priestor pre zaradenie nezamestnaných mladých ľudí."
Traja z čitateľov majú možnosť vyhrať najnovšiu knihu J. Zbojeka. Na lístky s kupónom čakáme do štvrtka do 10. hodiny. Mená výhercov zverejníme na druhý deň.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári