Stovky ich čakali od sobotňajšieho večera len preto, aby lacno nakúpili jediný druh tovaru. Vajíčka po 5 centov.
Každý rok je sprievodným znakom blížiacich sa veľkonočných sviatkov rast cien typických veľkonočných potravín či surovín. Niektoré zdražejú iba kozmeticky, iné aj o polovicu pôvodnej ceny. Spomedzi týchto komodít sa zvyknú vymykať vajíčka. Nie však tým, že by ich cena nešla nahor, ale preto, že sa až zdvojnásobuje. Tento rok k ešte väčšiemu zdraženiu prispelo nariadenie Európskej únie, že sliepky musia mať väčší komfort ako doteraz. Investície zdraželi chov, a to sa zákonite prejavilo vo zvýšení cien vajec. "Emká" od slovenských nosníc sa v ostatných dňoch predávali od 25 centov, "elká" stáli aj 30.
"Aby sme vyšli gazdinkám v ústrety a nepredražovali sviatky ešte viac, ako sa to deje, rozhodli sme sa pre akciu, aká nemá na Slovensku obdoby," povedal nám šéf oddelenia marketingu NC PRIOR Dušan Kohút. "Už v vlani v lete sme kúpili jednu farmu pri Košiciach a rozšírili chovy tak, že teraz, začiatkom jari, nemusíme tlačiť ceny nahor ako konkurencia. Aj preto sme si mohli dovoliť predávať krásne výstavné vajíčka veľkosti L za 5 centov."
Reklama na nedeľnú akciu urobila svoje. Už v sobotu večer sa začal pred vstupnou bránou do nákupného centra formovať rad zákazníkov, ktorý sa každou hodinou predlžoval. Okolo polnoci sa tam dalo narátať okolo 500 ľudí. Niektorí stáli, tí pohodlnejší si doniesli rozkladacie stoličky. Pred siedmou hodinou, keď sa malo centrum otvárať, čakalo pred jeho bránou okolo 3-tisíc ľudí. O poriadok sa musela starať polícia, v pohotovosti boli aj tri sanitky.
Úderom siedmej hodiny sa očakávaný cirkus začal. Ešte sa plechová brána nestačila dvihnúť ani na pol metra, už pod ňou podliezali prví nedočkaví zákazníci. Potom sa rozbehli k vozíkom a košíkom pred predajňou potravín, aby sa čo najskôr mohli presunúť k regálom s vajíčkami. Jeden "kartón" s 30 kusmi stačil málokomu, väčščina brala 5 či 10. Určite aj preto, že počet na jedného zákazníka nebol obmedzený. "Vajíčok sme mali 25 miliónov, takže sme si mohli dovoliť uspokojiť každého, kto prišiel s dobrým úmyslom. Teda nenakúpiť vajíčka preto, aby ich potom ďalej predával," povedal D. Kohút.
Ako sme sa mali možnosť presvedčiť, hoci pri otváraní brány nastala tlačenica, v samotnej predajni sa potom nakupovalo veľmi organizovane. Možno aj preto, že vedenie nákupného centra zabezpečilo usporiadateľskú službu, ktorá dohliadala nad plynulým pohybom zákazníkov. "Keďže sme sa dobre zásobili, posledné vajíčka sa vypredali až večer o 17.30 hod. Pre tých, ktorým sa neušlo, mám dobrú správu. V sobotu akciu zopakujeme," prezradil na záver D. Kohút.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári