O čom sa niekoľko rokov iba šuškalo, to sa tento týždeň stalo skutočnosťou. Košický Blšák začal vydávať vlastnné reklamné noviny Blšák Week, ktoré sa budú zdarma vhadzovať do schránok. Ich cieľom je obnoviť záujem Košičanov o nákup na tomto najväčšom slovenskom trhovisku.
Odkedy sa pred pár rokmi objavili v médiách správy o plánoch na prestavbu bývalého Všešportového areálu, ktoré by mali likvidačne zasiahnuť aj Blšák, väčšina stankárov odišla. Niektorí s predajom skončili, iní si v meste prenajali nové priestory. Tí, ktorí zostali, však okrem obáv z budúcnosti zápasia aj s poklesom zákazníkov. Tých od cesty na Blšák odrádza nielen slabšia ponuka a kríza, ale aj možnosť nakúpiť si podobný sortiment v kamenných obchodoch na sídliskách.
"Aby sme prežili, museli sme niečo vymyslieť," vrátil sa o pár mesiacov späť Juraj Biznis, šéf redakčnej rady, ktorá Blšák Week (Blšákový týždeň) vydáva. "Prvou akciou, ktorá nám výrazne pomohla, bol vlani v septembri tzv. Deň otvorených dverí, kedy sme ponúkali všetok tovar za polovičné ceny. Mal veľký úspech, preto odvtedy tento zľavový deň vždy raz za mesiac opakujeme." Jedeň deň v mesiaci, kedy Blšák ožíva ako za starých čias, však bolo málo. Preto sa stankári rozhodli uviesť do praxe ďalšiu novinku.
"Napriek tomu, že mnoho Košičanov reklamné letáky vyhadzuje, stále sú tisíce takých, ktorí svoj nákup riadia podľa nich," pokračuje J. Biznis. "Vedia tak, kde je aká akcia so zľavou, kde aký výpredaj či iná udalosť, ktorá stojí za nákup. V podobnom duchu budú aj naše reklamné noviny. Každý predajca, ktorý si za to zaplatí, bude môcť zákazníkov prilákať práve na svoj tovar. Kto investuje viac, bude na titulke, kto menej, dostane miesto v čísle alebo vzadu. Samozrejme, keďže reklamné noviny budeme vydávať sami, inzertné plochy nebudú drahé. Pokryjú cenu tlače a distribúcie."
Obsahom každého vydania však nebudú len inzeráty. "Redakčná rada plánuje obsah čo najskôr rozšíriť o správy zo života a fungovania tohto trhoviska. Mali by to byť príbehy predajcov, ich skúsenosti, rady aj námety, ako vrátiť Blšáku jeho zašlú slávu. Tiež pribudnú články o budúcnosti Blšáku a VŠA, ktoré plánujeme pripravovať v spolupráci s magistrátom," dodal na záver J. Biznis.
Prvé vydanie 8-stranového Blšák Week v náklade 45-tisíc výtlačkov sa v košických poštových schránkach objavilo tento pondelok. Predajcovia z Blšáku v ňom avizovali akcie platné na celý týždeň až do nedele. Dali si záležať, najmä titulka bola samá akcia a zľava. Ďalšie vydanie príde na rad najbližší pondelok. Či táto novinka dokázala prilákať zákazníkov a oživiť miestami mŕtve trhovisko, vyhodnotíme koncom mesiaca.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári