Radnica chce nedostatky reklamovať.
KOŠICE. Prejazd Terasou je v súčasnosti nepríjemný na úsekoch, ktoré sú ukážkovo nezvládnuté, nekvalitné s vyjazdenými brázdami.
Vodičov otravujú praskliny, výtlky a okolo kanálových vpustov sú prepadliská. Asi najhoršie to vyzerá v smere od Festivalového námestia hore kopcom k nemocnici, kde je už záplata na záplate, a keď sa ocitnete na križovatke s Ondavskou ulicou a odbočujete na Sídlisko KVP, cesta vyzerá ako stočený a potrhaný koberec.
Najhoršie diery sú pod nosom správcu. Pri magistráte.
„Miestna komunikácia na Triede SNP bola vybudovaná v roku 1961. Jej komplexná rekonštrukcia sa doposiaľ nerobila. V r. 1994, 2006 - 2009 bola v úsekoch s najviac opotrebovaným a poškodeným živičným krytom vykonaná len jeho súvislá výmena. Životnosť technológií opráv závisí od viacerých faktorov ako sú klimatické podmienky, dopravné zaťaženie, únosnosť podkladu a pod. Záruka na vykonané práce sa pohybuje od 36 do 84 mesiacov. Zistené nedostatky boli, resp. ich budeme reklamovať u zhotoviteľa prác, ktorý ich bezplatne odstráni,“ uviedla hovorkyňa magistrátu Martina Viktorínová.
Na Triedu SNP už dali vyše milióna eur
Ako potvrdila, diagnostika podkladu sa nerobila, nakoľko finančné náklady z rozpočtu mesta neumožňovali robiť zásah aj do konštrukčných vrstiev.
Cieľom úprav bolo zvýšiť bezpečnosť cestnej premávky zlepšením krytu vozovky a zníženie nákladov na bežnú údržbu.
Správca sľubuje poškodené úseky, mimo tých, čo sú v záruke, vyspraviť a aj to len v nevyhnutnom rozsahu. Na komplexnú opravu v rozpočte peniaze nie sú. Od roku 1994 sa na Triedu SNP minulo 1 244 466,89 eura.
Odborník: Príčin môže byť viac
„Životnosť vozovky komunikácie by mala byť po komplexnej rekonštrukcii minimálne dvadsať rokov, keď je urobená dobre a sú dodržané všetky parametre povrchových vlastností. Pod v súčasnosti zlý stav vozovky sa mohla podpísať nevhodne zvolená technológia obnovy vozovky a poruchy sa prekopírovali z podložia na jej povrch. Príčin môže byť samozrejme viac. Je otázne, či si dal investor urobiť vizuálnu prehliadku a diagnostiku vozovky a až na jej základe volil vhodnú technológiu a ak áno, či bola zvolená správne vzhľadom k technickému stavu podkladovej vrstvy. Neviem, či si investor od zhotoviteľa iba neobjednal práve túto technológiu namiesto toho, aby si preveril či bude vhodná. Súčasný stav na niektorých úsekoch Triedy SNP svedčí o tom, že nemuselo ísť len o nedodržanie technologického postupu zhotoviteľa, či nekvalitné cestné stavebné materiály, ale podpísať sa pod to mohlo aj zanedbanie alebo podcenenie technickej prípravy. Určite by cesta mala vydržať záťaž od dopravy aj s ohľadom na klimatické podmienky bez toho, aby sa po takom krátkom čase rozpadávala,“ poskytol odborný názor vedúci Katedry geotechniky a dopravného staviteľstva Stavebnej fakulty Technickej univerzity v Košiciach doc. Ing. Ján Mandula, PhD.
pod
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári