Korzár logo Korzár Košice

Ak chcete reklamovať dovolenku, nezabudnite na fotografie

Dovolenky sa ešte ani poriadne nerozbehli a už médiá informujú o prípadoch, kedy dovolenkári nedostali zaplatené služby.

Najviac reklamácií je na nevyhovujúce ubytovanie.Najviac reklamácií je na nevyhovujúce ubytovanie. (Zdroj: archív)

Ak sa čosi podobné stane aj vám, nenechajte to tak. Dovolenku reklamujte.

KOŠICE. „Cestovná kancelária (CK) zodpovedá objednávateľovi za porušenie záväzkov vyplývajúcich z uzatvorenej zmluvy bez ohľadu na to, či tieto záväzky má splniť CK, alebo iní dodávatelia služieb, ktoré sa vyskytujú v rámci (sú súčasťou) zájazdu," hovorí Danuša Krkošová, hovorkyňa Slovenskej obchodnej inšpekcie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Povinnosťou každej CK je zabezpečiť nepretržitú prítomnosť zodpovedného pracovníka povereného vybavovaním reklamácií. A to po celý čas zájazdu aj prepravy."

SkryťVypnúť reklamu

Za nepretržitú prítomnosť sa považuje možnosť kontaktovať sa s poverenou osobou počas celého zájazdu.

„Svoje právo na odstránenie chybne poskytnutej služby uplatňuje klient bezodkladne u dodávateľa služby alebo u povereného zástupcu CK," informuje Ivan Schwarz, generálny sekretár Slovenskej asociácie cestovných kancelárií (SACKA).

„Ak nie je možné chybne poskytnutú službu odstrániť, urobí klient so zástupcom CK o svojej reklamácii písomný záznam. Ak nie je možné urobiť záznam so zástupcom CK napriek maximálne vynaloženému úsiliu, je potrebné urobiť si na mieste vlastný písomný záznam, najlepšie aj s fotografiami, ktorý podpíšu ďalší aspoň dvaja svedkovia a potvrdí ho aj poskytovateľ služby, ktorá bola zahrnutá v zmluve o zájazde."

SkryťVypnúť reklamu

Reklamácia do troch mesiacov

Tento záznam ešte nie je považovaný za reklamáciu. Tú si musí objednávateľ písomne uplatniť v CK do troch mesiacov od skončenia zájazdu.

V reklamácii sa odporúča uviesť aj požadovanú kompenzáciu. CK je povinná vybaviť reklamáciu do 30 dní. Ak klient nie je s vybavením reklamácie spokojný, odporúčame opätovne sa odvolať u CK.

Pokiaľ ani potom nebude spokojný a bude presvedčený o oprávnenosti svojho nároku, ostáva mu možnosť riešiť záležitosť žalobou na súde.

„Kto je presvedčený, že CK nepostupovala v súlade so zákonom a boli poškodené jeho spotrebiteľské práva, môže sa s podnetom obrátiť na príslušný krajský inšpektorát SOI," hovorí I. Schwarz.

Reklamácie, ktoré SACKA eviduje, sú rôzne. Od meškania lietadla, cez zmenu hotela po kvalitu služieb. Pri posudzovaní reklamácie je rozhodujúci popis služieb zájazdu a všeobecné zmluvné podmienky, práva a povinnosti zmluvných strán.

SkryťVypnúť reklamu

"Odporúčame preto každý rok všetkým dovolenkárom, aby venovali výberu zájazdu dostatočný čas, podrobne sa oboznámili s popisom zájazdu a poskytovaných služieb, so všeobecnými zmluvnými podmienkami, porovnali viacero ponúk viacerých CK. Aby sa vopred informovali na to, ako dlho je CK na slovenskom trhu a či je aj členom SACKA, či sa CK prezentuje verejne, či je dostupná aj pre osobný kontakt s objednávateľom zájazdu a či má nejaké referencie (samozrejme pozitívne), či má CK uzatvorené povinné poistenie zájazdu (pre prípad úpadku CK) na celú sezónu a môže to na požiadanie objednávateľa zájazdu doložiť aj certifikátom z poisťovne."

Pri posudzovaní počtu reklamácií je dôležité brať do úvahy iba tie, ktoré sú opodstatnené v zmysle platnej legislatívy, resp. z pohľadu skutkového stavu, teda, ktoré CK uznajú.

"Podľa nášho kvalifikovaného odhadu sa ich počet pohybuje v desiatkach, čo je asi 10 % všetkých podaných sťažností. Obdobné čísla eviduje aj SOI," dodáva I. Schwarz.





Autor: mia

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 103 594
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 851
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 655
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 808
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 207
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 469
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 767
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 529
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu