Úradníci Severu nikdy neboli v takej skvelej fyzickej kondícii ako dnes. Naháňajú sa po úrade s odkazmi. Telefóny kolabujú, neraz sa nedá dovolať. A ak sa i dovoláte, nedá sa prepájať.
KOŠICE. Sever nielen nemá peniaze na dôstojný rozvoj, ale ešte aj na úrade to s telefónmi vyzerá ako z filmu pre pamätníkov. Vznikajú komické až absurdné situácie.
„Na úrad sa nedá normálne dovolať. Funguje už len asi 5 liniek z pôvodných okolo 20. Sú preťažené, nespoľahlivé, správajú sa nevyspytateľne. Ak sa aj občan predsa len niekam dovolá, nemožno ho prepojiť. Ústredňa pre interné hovory v rámci úradu zhorela, je neopraviteľná. Úradníci komunikujú medzi sebou tak, že sa naháňajú, hľadajú po chodbách alebo si volajú cez mobil či pevné linky ako spoplatnený hovor. Je nemysliteľné tak ďalej fungovať,“ opisuje prednosta úradu Jaroslav Polaček.
Hádaj, kto dvihne...
Vysvetľuje, že ak niekto volá a chce konkrétneho zamestnanca, musia mu dať iné číslo, na ktorom mu dotyčný možno dvihne.
Teda, ak náhodou hovor nepreskočí o niekoľko kancelárií ďalej na iný aparát tej istej linky, lebo na jednej funguje i celé oddelenie.
Alebo musí úradník odniesť na druhý koniec 3–poschodovej budovy kolegovi číslo, aby občanovi zavolal.
„Fungujeme ako pred 40 rokmi, keď mal jediný telefón na celej chodbe len šéf. Dokonca starosta, zástupca starostu, prednosta a kontrolórka nemajú externú ani internú linku,“ vraví Polaček, ktorý zdedil kanceláriu po exstarostke a tvrdí, že intranet ani internet k nemu ešte stále „nedorazil“, nebyť wifi. Podľa neho za to môže zanedbanie stavu úradu v minulosti a tiež súčasný nedostatok financií.
V kontaktoch jediné číslo
Korzáru sa ozval rozhorčený obyvateľ Severu so sťažnosťou na úrad: „Mal som zavolať na konkrétne oddelenie, no na internetovej stránke mestskej časti som našiel jediný kontakt - na kanceláriu starostu. Tam vyzváňalo a nik nebral.“ Prednosta tvrdí, že linka je zle nastavená a riešia to s telekomunikáciami, lebo občan počuje vyzváňací tón, i keď je obsadená.
Ďalšie linky na kanceláriu prvého kontaktu či oddelenia sú na webstránke „zašité“ v sekcii Miestny úrad. Kancelár starostu Marcel Gibóda hovorí, že čísla zverejnili dávnejšie, musia preveriť, či fungujú, no ak áno, nie je problém dať ich medzi kontakty: „Kvôli prehľadnosti stránky to urobíme.“
Úrad navrhoval v tohtoročnom rozpočte Severu na novú telefónnu ústredňu 7-tisíc eur. Poslanci to osekali na 1 500 eur. Mestská časť už zverejnila výberové konanie na novú telefónnu ústredňu. „Aj keď prebehne súťaž, pre nedostatočné finančné krytie zmluva nemusí byť uzavretá,“ dodal prednosta.
Originál štýl. Úrad Severu v 21. storočí.
Foto: judy
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári