Korzár logo Korzár Košice

Reťazce začínajú viac propagovať slovenské potraviny

Kupujúci si začali viac všímať, z akej krajiny je potravina, ktorú kupujú.

KOŠICE. Vajcia so salmonelózou, kuracie prsia s liekmi proti syfilisu, posypová soľ v klobásach a chlebe, ryža s olovom či kyslá kapusta s kyselinou mravčou. Všetky tieto potraviny k nám za posledný rok "prišli" z Poľska. A sú to len niektoré z potravinových káuz, ktoré sa na nás začínajú valiť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale všetko zlé je na niečo dobré. Kupujúci si začali viac všímať, z akej krajiny je potravina, ktorú kupujú. Keďže sme Slováci, mali by sme uprednostňovať vlastné a niektoré obchodné reťazce to aj pochopili. Slovenské výrobky začali viditeľne označovať.

SkryťVypnúť reklamu

Slovenské výrobky znižujú aj náklady na prepravu

Kto nakupuje v Bille, od začiatku augusta si mohol všimnúť na regáloch zástupy malých modrých pútačov so slovenskými vlajočkami. Cieľom je podporiť slovenských výrobcov a zvyšovať v súčasnosti 65-percentný podiel potravinových výrobkov slovenského pôvodu.

V najbližších týždňoch reťazec plánuje začať spoluprácu s ďalšími slovenskými regionálnymi pekármi, ako aj dodávateľmi hovädzieho mäsa a syrov. Chystá aj rozšírenie spolupráce so slovenskými pestovateľmi ovocia a zeleniny.

"Billa dováža iba tie produkty, ktoré sa na Slovensku nepestujú, nevyrábajú alebo je ich nedostatok. Rýchla cesta z poľa do predajne nám umožňuje predávať kvalitný, čerstvý a ekologický tovar. Pritom znižujeme aj náklady na prepravu naprieč Európou," vysvetlil generálny riaditeľ spoločnosti Billa Česká republika a Slovensko Jaroslaw Szczypka.

SkryťVypnúť reklamu

V predajniach COOP Jednota dosahujú slovenské výrobky (tovary) 74-percentné zastúpenie.

„Náš systém je partnerom v niekoľkých projektoch na podporu predaja slovenských výrobkov, napr. Kvalita z našich regiónov, Projekt na podporu predaja slovenských mliečnych výrobkov, atď.," povedal nám Ján Bilinský, vrchný riaditeľ sekcie obchodu.

Označenie každého slovenského výrobku individuálne na regáli by bolo podľa neho značne problematické, preto sa orientujú skôr na plagáty, stoppery na regály označené logom Coop Jednota.

„V zmysle našich doterajších vyjadrení pre médiá ako aj v súvislosti s doterajšou verejnou diskusiou na tému zastúpenia slovenských výrobkov v maloobchode môžeme len zopakovať, že kým nebudú stanovené jednotné kritériá vyhodnocovania slovenského sortimentu, je veľmi ťažké stanoviť jeho podiely a komentovať akékoľvek súvisiace skutočnosti," dozvedeli sme sa od Martina Gärtnera, vedúceho úseku reklamy Kauflandu.

SkryťVypnúť reklamu

„Dodnes nie je jasné, čo je a čo nie je slovenský výrobok. EAN kód už niekoľko rokov nezaručuje, že výrobok je z krajiny, ktorú kód definuje."

Ako však dodáva, v zmysle ich interných pravidiel považujú podiely slovenských výrobkov za vysoké, medziročne rastú dvojmiestne. „Tento rok sme partnerom kampane 'Kupujme kvalitu z našich regiónov'. Okrem toho máme regionálnych dodávateľov najmä v sortimentoch pekárskych výrobkov a čerstvého tovaru."

Dodávateľov do obchodnej siete Lidl vyberajú na základe súťaže, kde je rozhodujúcim faktorom schopnosť zabezpečiť požadovanú kvalitu za najvýhodnejšiu cenu a schopnosť dodávať nimi požadované množstvo tovaru, a to bez ohľadu na krajinu pôvodu.

„Tento fakt sme už prezentovali a prediskutovali na pôde Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR," hovorí Tomáš Bezák, PR manažér a tlačový hovorca spoločnosti.

„Musíme konštatovať, že spoločnosť Lidl nikto neoslovil s ponukou zapojiť sa do prebiehajúcich kampaní na podporu predaja slovenských výrobkov. Z tohto dôvodu nie sú slovenské výrobky predávané v našej sieti, vrátane tých, ktoré sú predávané pod privátnymi značkami, špeciálne označované krajinou pôvodu. Napriek tomu sa podiel slovenských výrobkov v našom sortimente medziročne zvýšil o 50 percent."

Typické slovenské špeciality a domáce výrobky od lokálnych výrobcov nájdu od júna zákazníci v regáloch predajní Tesco označené výrazným štítkom Vyrobené na Slovensku. Zákazníci si môžu kúpiť vyše 200 druhov slovenských výrobkov.






Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 221
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 237
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 052
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 078
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 775
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 191
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 587
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 543
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu