Korzár logo Korzár Košice
Streda, 2. december, 2020 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Úsek R4 Košice - Milhosť dokončia asi až koncom roka 2013

Podľa investora archeologický prieskum výrazne zasiahol do harmonogramu výstavby cesty.

Investor tvrdí, že dostavba R4 sa zdrží pre archeologický výskum.Investor tvrdí, že dostavba R4 sa zdrží pre archeologický výskum. (Zdroj: TASR/Milan Kapusta)

Agentúrny materiál sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.

Vodiči cestujúci do Maďarska ako aj obyvatelia Sene, Kechneca a Grajciara sa zbytočne tešili na to, že vo februári 2013 už bude hotová výstavba rýchlocesty R4 medzi Košice-Šebastovcami a Milhosťou. Nový termín dokončenia sa posunul až niekde k Vianociam budúceho roka.

KOŠICE. Hoci NDS nám nedávno potvrdila isté zdržanie pri stavbe cesty, nemalo ísť o nejakú veľkú časovú stratu.

No ďalších 10 mesiacov oproti pôvodnému plánu výstavby za necelých 2,5 roka znamená až tretinové meškanie.

Podľa Marcela Jánošíka z NDS ho spôsobili príčiny, s ktorými pred začiatkom výstavby nikto nepočítal.

„Pri výstavbe takéhoto druhu je vždy potrebný aj archeologický prieskum danej lokality. A hoci ten už momentálne neprebieha, na základe jeho výsledkov vám môžem povedať, že sa tam našli významné vykopávky celoslovenského významu. To je hlavný dôvod zdržania. Nemohli sme pokračovať vo výstavbe, pretože v takom prípade sme museli podľa zákona vyjsť v ústrety archeológom. Predbežný termín odovzdania celého úseku sa tak posúva z budúcoročného februára zhruba na koniec roka 2013. Mrzí nás tento sklz, ale nevieme to nijako ovplyvniť. Čo sa týka financavania, do toho ako toto zdržanie ovplyvní celkovú cenu stavby vstupuje veľa premenných. Momentálne nevieme, ako sa zachová spoločnosť Skanska ako zhotoviteľ. Celkovú cenu budeme môcť verejnosti povedať až po dokončení výstavby,“ skonštatoval pre náš denník Marcel Jánošík.

Do parku v Kechneci sa (zatiaľ) odbočovať nebude

Momentálne sa tak na celom 14-kilometrovom úseku buduje len most a križovatka za Šebastovcami, kde sa nová R4 napojí na cestu 1. triedy idúcu od maďarských hraníc do Košíc.

Motoristi na nej v súčasnosti majú isté menšie obmedzenia, podľa NDS by minimálne do konca tohto roku nemali pribudnúť žiadne ďalšie.

Zatiaľ sa nič nepohlo ani v otázke výstavby mimoúrovňovej križovatky medzi R4 a cestou Perín - Kechnec v tamojšom priemyselnom parku.

Hoci firmy z priemyselného parku ako aj predstavitelia okolitých obcí hovoria o absurdnej nelogickosti, keď z cesty idúcej cez park sa doň nebude dať odbočiť, NDS trvá na tom, že oni si robia len svoju prácu.

„My staviame podľa schváleného projektu a tam nič také zakreslené nie je. Nebudeme polemizovať, či tam odbočenie má alebo nemá byť. Na ťahu je Košický samosprávny kraj, obec Kechnec a ministerstvo dopravy. Ak sa dohodnú, že to tam bude, my to postavíme. No my nie sme tí, čo o tom rozhodujú, staviame vždy podľa toho, čo máme v pláne,“ dodal M. Jánošík.

ico

Fakty

Košický úsek rýchlocesty R4

Začína sa pri Šebastovciach v mieste napojenia na cestu I. triedy do Maďarska a výhľadového napojenia rýchlocesty R2 Šaca - Šebastovce - Krásna - Košické Olšany. Pokračuje koridorom medzi širokorozchodnou železničnou traťou a obcou Haniska, ďalej popri priemyselnom parku Kechnec a končí v mieste napojenia diaľnice M30 vpravo od súčasného hraničného prechodu v Milhosti

Úsek v dĺžke 14 185 metrov je financovaný z eurofondov a štátneho rozpočtu. Kým štátna expertíza uvažovala o cene výstavby 117 miliónov € + DPH, spoločnosť Skanska Sk ju ako víťaz verejnej súťaže začala stavať pred 2 rokmi v cene 78 miliónov € + DPH. NDS pri súčasných problémoch nevylúčila, že sa cena môže hýbať oboma smermi.

Na jej trase má byť 16 mostov, dve mimoúrovňové križovatky a takmer dva kilometre protihlukových stien, no napríklad žiadne odpočívadlo.

jsv



Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny
  2. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  3. Neberieme štúdium športovo, ale športujeme
  4. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  5. Študuj na univerzite s viac ako 60 ročnou tracíciou!
  6. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  7. Máš dosť teórie a poučiek? Študuj, cestuj, pracuj a ži!
  8. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  9. Tip na náhradu za rúško: Kvalitný nákrčník ochráni aj pred zimou
  10. Na VŠEMvs získaš kvalitné štúdium v moderných priestoroch
  1. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  2. Budeme môcť v budúcnosti pracovať len z domu?
  3. 8 inšpirácií, ako využiť zvyšky jedla a nič nevyhodiť
  4. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  5. Detský čaj COOP Jednoty získal unikátne medzinárodné ocenenie
  6. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  7. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  8. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  9. Novinka medzi prefabrikátmi
  10. Virtuálne prechádzky ako pomoc turistom pri orientácií
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 34 786
  2. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 15 696
  3. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 415
  4. Aká je chémia vôní 11 417
  5. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 303
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 770
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 639
  8. Bývanie v meste predlžuje život 8 262
  9. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 721
  10. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 5 851
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec)
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Bez lockdownu budú ťažké Vianoce, varujú niektorí experti

Nemocnice sa plnia, trend nie je dobrý, hovoria.

Ulice Starého Mesta v Bratislave počas čiastočného lockdownu.

Haščáka dobehla Gorila, šéfa Penty obvinili z korupcie

V sídle finančnej skupiny zasahovali desiatky policajtov.

Jaroslav Haščák v sprievode kukláčov pred Digital parkom.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Haščák sa Gorily nezbavil, dnes už to potvrdzuje aj NAKA

Bolo by skôr prekvapivé, ak by Božie mlyny nezachytili Pentu.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop