Korzár logo Korzár Košice

Trolejbusy vyvolali v dopravnom podniku rozpor

Dozorná rada DPMK nesúhlasí s avizovaným rušením trolejbusov.

Trolejbus verzus autobus. Ekonomicky výhodnejší je vraj autobus.Trolejbus verzus autobus. Ekonomicky výhodnejší je vraj autobus. (Zdroj: Judita Čermáková)

Dozorná rada sa zaoberala stratégiou stabilizácie a rozvoja DPMK, ktorú vypracovalo predstavenstvo dopravného podniku. Nesúhlasí s avizovaným rušením trolejbusov.

KOŠICE. Stratégia bude jedným z bodov pondelkového rokovania mestských poslancov. Dozorná rada si ohľadom trolejbusov dala dve podmienky. Žiada odborné stanoviská a diskusiu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stratégiu schválila dozorná rada minulý týždeň iba v rozsahu výmeny starého vozového parku DPMK, čerpania finančných prostriedkov bankovým úverom a štrukturálnymi fondmi Európskej únie.

SkryťVypnúť reklamu

„V súvislosti s trolejbusovou dopravou čakáme na záverečnú správu Výskumného ústavu dopravného v Žiline, rada ale súhlasí s jej zachovaním,“ povedal nám včera predseda rady Stanislav Kočiš.

„Poslanci v dozornej rade odporúčajú, aby sa touto problematikou zaoberala aj odborná nezávislá obec. So zrušením trolejbusovej dopravy bez odbornej diskusie nesúhlasíme.“

Chceli by tiež dosiahnuť, aby v nasledujúcich troch rokoch došlo postupne k obnove vozového parku DPMK, zatraktívneniu a zlepšeniu úrovne cestovania v MHD a pritiahnutiu nových cestujúcich.

Prioritné električky

Predstavenstvo DPMK v súvislosti s chystaným zrušením trolejbusov argumentuje v stratégii stabilizácie a rozvoja DPMK aj tým, že na ich obnovu, vrátane trolejového vedenia a dobudovanie trolejbusového okruhu Košíc kvôli zefektívneniu prevádzky by potrebovalo asi 33,5 milióna eur. Tiež tým, že trolejbusy sú ekonomicky nevýhodné, lebo trolejbusový kilometer je vraj o 30 % drahší ako autobusový.

SkryťVypnúť reklamu

DPMK v minulosti nevyužil možnosť získať peniaze na trolejbusy z eurofondov, chce sa zamerať najmä na obnovu električiek, ich tratí a vedenia. Náklady na to sú odhadované na asi 100 miliónov eur.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 103 515
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 825
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 635
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 787
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 339
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 443
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 743
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 528
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu