Dozorná rada sa zaoberala stratégiou stabilizácie a rozvoja DPMK, ktorú vypracovalo predstavenstvo dopravného podniku. Nesúhlasí s avizovaným rušením trolejbusov.
KOŠICE. Stratégia bude jedným z bodov pondelkového rokovania mestských poslancov. Dozorná rada si ohľadom trolejbusov dala dve podmienky. Žiada odborné stanoviská a diskusiu.
Stratégiu schválila dozorná rada minulý týždeň iba v rozsahu výmeny starého vozového parku DPMK, čerpania finančných prostriedkov bankovým úverom a štrukturálnymi fondmi Európskej únie.
„V súvislosti s trolejbusovou dopravou čakáme na záverečnú správu Výskumného ústavu dopravného v Žiline, rada ale súhlasí s jej zachovaním,“ povedal nám včera predseda rady Stanislav Kočiš.
„Poslanci v dozornej rade odporúčajú, aby sa touto problematikou zaoberala aj odborná nezávislá obec. So zrušením trolejbusovej dopravy bez odbornej diskusie nesúhlasíme.“
Chceli by tiež dosiahnuť, aby v nasledujúcich troch rokoch došlo postupne k obnove vozového parku DPMK, zatraktívneniu a zlepšeniu úrovne cestovania v MHD a pritiahnutiu nových cestujúcich.
Prioritné električky
Predstavenstvo DPMK v súvislosti s chystaným zrušením trolejbusov argumentuje v stratégii stabilizácie a rozvoja DPMK aj tým, že na ich obnovu, vrátane trolejového vedenia a dobudovanie trolejbusového okruhu Košíc kvôli zefektívneniu prevádzky by potrebovalo asi 33,5 milióna eur. Tiež tým, že trolejbusy sú ekonomicky nevýhodné, lebo trolejbusový kilometer je vraj o 30 % drahší ako autobusový.
DPMK v minulosti nevyužil možnosť získať peniaze na trolejbusy z eurofondov, chce sa zamerať najmä na obnovu električiek, ich tratí a vedenia. Náklady na to sú odhadované na asi 100 miliónov eur.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári