Korzár logo Korzár Košice

DPMK má autobusy obnoviť bez súkromníka

Do roku 2022 bude stratový dopravný podnik Košíc splácať úver, za ktorý nakúpi 127 nových autobusov.

Trolejbusy zatiaľ zostávajú, ale kupovať nové sa určite nebudú.Trolejbusy zatiaľ zostávajú, ale kupovať nové sa určite nebudú. (Zdroj: Judita Čermáková)



KOŠICE. Autobusy mestskej doprave nebude prevádzkovať súkromný investor, ale naďalej Dopravný podnik mesta Košice.

Vo vlastnej réžii preto do dvoch rokov kúpi 127 autobusov. Vezme si na to dlhodobý bankový úver.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Model modernizácie hromadnej dopravy včera schválilo mestské zastupiteľstvo. Jej súčasťou je aj zámer obnoviť koľajové trate a električku z eurofondov, o ktoré dopravný podnik požiada v programovom období od roku 2014.

Externý partner nebude

DPMK ešte v septembri tvrdil, že pre vlastnú zlú finančnú situáciu obnoviť zastaraný vozový park zvládne iba externý dodávateľ.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Keď koncepciu outsorcingu odmietlo vedenie mesta, predseda predstavenstva Zdeněk Schraml predložil návrh, v ktorom odporučil, že dopravný podnik si na 150 autobusov požičia.

Poslanci schválili úspornejší variant, podľa ktorého podnik obstará 127 vozidiel a okrem 48 CNG autobusov, ktoré boli nakúpené v rokoch 2008 až 2010, nechá zatiaľ v prevádzke aj 30 dieselových autobusov s priemerným vekom takmer desať rokov.

„Rozumnejšie bude obnovovať vozový park postupne po tretinách a nie jednorazovo,“ vysvetľoval námestník primátora Ján Jakubov (Smer).

Rozhodne vraj analýza

Včera sa očakávalo aj rozhodnutie o zrušení trolejbusov, ale nakoniec nebolo súčasťou schvaľovaného materiálu. Dôvodom bolo, že analýzu o perspektívach ďalšieho fungovania tejto dopravy dodal Výskumný ústav dopravný v Žiline len v piatok.

SkryťVypnúť reklamu

„Analýza má sto strán, musí o nej prebehnúť verejná diskusia. Trolejbusová doprava zatiaľ zostáva fungovať tak, ako je,“ povedal primátor Richard Raši (Smer).

Staré vozidlá sú najväčším problémom DPMK. Denne je ich pre opravy odstavených 20 až 25. Priemerný vek autobusov je desať rokov, 127 z nich má 10 až 24 rokov.

Cena za 127 autobusov bude predmetom verejnej súťaže, približne je to okolo 30 miliónov eur.

Generálny riaditeľ DPMK Juraj Hrehorčák povedal, že o poskytnutí úveru stále rokujú s bankami, od ktorých majú „predbežné prísľuby“.

Splácať dlh chce podnik z toho, čo ušetrí na náhradných dieloch, údržbe, opravách a prepustením zamestnancov, ktorí ich vykonávajú.

Ku koncu minulého roka DPMK vykázal stratu v MHD takmer 1,06 milióna eur. Vyše polovicu tržieb spoločnosti tvorí dotácia mesta.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  2. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  3. Požiar môže vzniknúť aj z nabíjačky. V zime riziko stúpa
  4. Lexus spája výkon a úspornosť
  5. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  6. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  7. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  8. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  1. Lexus spája výkon a úspornosť
  2. Požiar môže vzniknúť aj z nabíjačky. V zime riziko stúpa
  3. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  4. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  5. METRO na Slovensku podporuje gastro a obchod už 25 rokov
  6. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  7. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  8. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 11 692
  2. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 7 029
  3. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 6 556
  4. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 5 598
  5. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 4 797
  6. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 4 745
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 3 651
  8. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi 1 388
  1. Martin Fronk: Fontána, ktorá vstala z popola
  2. Marek Strapko: Helloween (organizátor) spôsobil davovú psychózu...
  3. Martin Šuraba: Prečo nepožiadali Evansa?
  4. Jozef Kurty: Kolaborantský gén
  5. Štefan Šturdzík: Mladá vlna v Smere , robí radosť " sama sebe ".
  6. Tadeáš Ďurica: Nie je to len Matovič: Hnutie Slovensko rastie aj mimo svojho jadra
  7. Irena Šimuneková: Medzi vežami z kameňa a farbami jesene – môj okruh Súľovskými skalami
  8. Zuzana Ferencová : Vybrať si dobrú kávu je navyše obťiažne
  1. Sebastian Drobný: Ďalšia mladá puška Smeru 16 689
  2. Radko Mačuha: Šimečkova matka okradla štát o 232 EUR. 9 488
  3. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 8 537
  4. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 7 754
  5. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 7 025
  6. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 6 526
  7. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 978
  8. Juraj Sališ: Klasický dôchodcovský systém nie je nič iné ako šikovný podvod. 5 127
  1. Radko Mačuha: Šimečkova matka okradla štát o 232 EUR.
  2. Radko Mačuha: Herné automaty do každej tradičnej rodiny.
  3. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  4. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  5. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  6. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  7. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  8. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu