Nielen cestovateľský bedeker Lonely Planet, ale aj portál Budgettravel.com vyhodnotil Košice ako top destináciu, ktorú sa oplatí v roku 2013 navštíviť.
KOŠICE. Značka Európske hlavné mesto kultúry bezpochyby pomáha Košiciam k zviditeľneniu v zahraničí.
Ako uviedla Linda Šnajdárová z košického magistrátu, nielen cestovateľský bedeker Lonely Planet, ale aj portál Budgettravel.com vyhodnotil Košice ako top destináciu, ktorú sa v roku 2013 oplatí navštíviť.
Dodala, že Organizácie KOŠICE Turizmus v spolupráci s KOŠICE 2013, n.o., boli výrazne aktívne na poli zahraničného marketingu v roku 2012.
„Organizujeme informačné cesty pre zahraničných novinárov do Košíc, zúčastňujeme sa na rôznych prezentáciách v zahraničí, ktoré sú kontraktačné aj prezentačné,“ upresňuje výkonná riaditeľka organizácie cestovného ruchu Košice Turizmus Iveta Niňajová.
V roku 2012 to bolo okolo 75 prezentácií v zahraničí. Privítali okolo stovky novinárov z rôznych častí sveta, pre ktorých bol pripravený pútavý program.
K najvýznamnejším veľtrhom, kde bol Košiciam v expozícii Slovenska poskytnutý výrazný prezentačný priestor, patrí výstava ITB Berlín v marci a WTM Londýn začiatkom novembra, ktoré sú považované za top európske veľtrhy cestovného ruchu.
„Niekoľkoročná tvrdá práca začína prinášať prvé výsledky a Košice sa vďaka titulu EHMK 2013 dostávajú na mapu Európy ako mesto, kde sa oplatí ísť nielen za biznisom, ale najmä za kultúrou, " skonštatoval Ján Sudzina, riaditeľ EHMK 2013, n.o.
Cieľové trhy, na ktorých sú Košice marketingovo aktívne, sú trhy s najväčšími príjazdmi na Slovensko – Poľsko, Česká republika, Maďarsko, Rakúsko. Z tých vzdialenejších trhov je to Nemecko a Veľká Británia.
Práve z týchto trhov by mesto Košice, v aktívnej spolupráci s Letiskom Košice, chceli v roku 2013 získať priame letecké spojenia.
„Vďaka projektu sa Košice stali najdynamickejšie sa rozvíjajúcim mestom na Slovensku. Budujeme modernú európsku metropolu, kde sa oplatí nielen žiť, pracovať a tvoriť, ale kam sa aj turistom oplatí prísť. Medzi top destinácie roku 2013 zaradil Košice nielen svetoznámy cestovateľský bedeker Lonely Planet, ale aj americký cestovateľský portál Budgettravel.com. Verím, že keď Košice objavuje celý svet, cestu k nám si na budúci rok nájde aj zvyšok Slovenska, " pozval Slovákov do Košíc primátor mesta Richard Raši.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári