KOŠICE. Videoklipy košickej speváčky Anny Gaja patria od pondelka tohto týždňa na internete k najvychytenejším.
Informácia o jej vystúpení na otváracom ceremoniáli Košice – Európske hlavné mesto kultúry 2013 sa šírila médiami aj sociálnymi sieťami.
Napriek väčšine negatívnych ohlasov je riaditeľ projektu Ján Sudzina nadmieru spokojný.
„Návštevnosť webovej stránky prekonáva v týchto dňoch všetky rekordy. V priebehu pondelka sme zaznamenali takmer 5000 návštev a verejnosť sa začala intenzívne zaujímať o program otváracieho ceremoniálu,“ zdôraznil Sudzina v správe, ktorú v utorok večer rozposlali médiám.
Tvrdí, že nasadenie Anny Gaja bol vlastne marketingový ťah.
Prinášame špičku
Viac to už Sudzina vysvetliť nechcel. Denník SME sa ho v stredu pýtal napríklad na to, či informovali speváčku, ako ju chcú v rámci marketingu využiť, či na to dala súhlas, alebo či nemá obavy, že negatívna kampaň môže spochybniť celý projekt.
Sudzina namiesto odpovedí poslal vyjadrenie: „Vzhľadom na to, že denník SME pravidelne venuje kultúre maximálne jednu stranu (kým naša nezisková organizácia a iné subjekty prinášajú do Košíc veľké množstvo špičkových umelcov a rozvojových projektov), mi pripadá absurdné plytvanie vzácneho mediálneho priestoru mienkotvorného denníka venovať sa tejto téme a takto formulovaným otázkam.“
Anna Gaja je manželkou starostu mestskej časti Košice Sever Mariána Gaju. V stredu sa k označeniu za marketingový ťah nevyjadrila.
Lacné a účinné
Na otváracom ceremoniáli v sobotu a nedeľu na budúci týždeň má v rámci dvesto podujatí vystúpiť približne tisíc účinkujúcich na sedemdesiatich miestach v meste a blízkom okolí.
Okrem iných aj klavirista a skladateľ Peter Breiner či jazzfunková skupina Jamiroquai.
Amatérska speváčka populárnej hudby Anna Gaja sa bude podľa programu prezentovať dvomi pesničkami, jej vystúpenie nemá trvať dlhšie ako päť minút. Napriek tomu sa stala hlavnou protagonistkou mediálnej kampane.
„Mali sme dve možnosti. Použiť veľké množstvo verejných prostriedkov na reklamnú kampaň, čo sme si nemohli dovoliť a v súčasnosti sme to ani nechceli.
Alebo vymyslieť marketingovú akciu, ktorá by pre pochybnosti o korektnosti výberu účinkujúcich či politického pozadia rozprúdila verejnú diskusiu. To sa nám aj podarilo,“ vysvetľoval Sudzina v pôvodnom stanovisku.
V závere vyjadril potešenie, že speváčka prejavila „nadhľad a pochopenie pre našu akciu“.
Vedenie projektu už muselo vysvetľovať zásah proti inštalácii časovanej bomby skupiny Kassa Boys, ktorá kritizovala aj škandály okolo hlavného mesta kultúry.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári